Gość archee7 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Witam, od jakiegoś czasu próbuję zdiagnozować usterkę, która utrudnia mi jazdę samochodem Opel Astra 2.0 DTI. Objawy dotyczą układu chłodzenia, ale może to być związane z czymś zupełnie innym. Wyglada to następująco: jeżeli jadę sobie spokojnie nie przekraczając 2000 obrotów to nic się nie dzieje i brak jakichkolwiek nieprawidłowości. Jeżeli jadę dynamicznie i załacza się turbina, to zaczyna się gromadzić piana w zbiorniku wyrównawczym i część tej piany jest wyrzucana przez zawór korka (zauważyłem sączący się płyn spod korka) w rezultacie po przejechaniu odcinka 100km ubywa w ten sposób około 1litr płynu. W układzie chłodzenia mam nowy płyn z koncentratu GM, biorę pod uwagę uszkodzenie uszczelki głowicy, ale to co opisałem to jedyny objaw jaki mozna zaobserwować. Silnik normalnie odpala, nie dymi, równo pracuje, temperatura w normie, brak śladów płynu w oleju i oleju w płynie, w serwisie został sprawdzony układ chłodzenia pod względem szczelności i wszystko ok: brak wycieków, chłodnica i nagrzewnica szczelne. Z góry dzięki za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57443-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odzenia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 http://forum.opel24.com/topic/26190-Objawy-uszkodzenia-uszczelki-glowicy/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57443-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odzenia/#findComment-464757 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały 25 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 pierwsze myśl to zmień korek ( może już się zużył ) druga myśl to termostat - ale jak temperatura jest dobra to raczej nie to.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57443-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odzenia/#findComment-464759 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 zwalaj glowice bo to na milion procent uwalona uszczleka pod glowica. Robilem juz tego kilka roznych aut.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57443-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odzenia/#findComment-464786 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość archee7 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Ok, dzięki, w najbliższym tygodniu jadę z tym zrobić. Podobno jest jakiś sposób, że ustawiają silnik w odpowiednim położeniu i pompują sprężone powietrze. Ma to potwierdzić, czy kompresja przedostaje się do układu chłodzenia. Mam tylko najdzieję, że przez uszczelkę, a nie przez pękniętą głowicę. Napiszę jak już będzie wiadomo co i jak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57443-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odzenia/#findComment-464997 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość archee7 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 No i niestety, pęknięta głowica, muszę skąbinować jakąś używkę. Podobno gdzieś spawają takie rzeczy, ale mam wątpliwości, czy to wytrzyma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57443-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odzenia/#findComment-466270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.