Gość lechu_com Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Cze wszystkim, Od jakiegoś czasu mam problem z Corsą 1.2 8v 97 rok. Zaczeło sie od tego że kilka razy nie chciało zapalić ale potem spokoj był. Od nie dawna jest tak że auto na zimnym silniku chodzi spoko. Problem zaczyna sie kiedy sie nagrzeje. W momencie zmiany biegów dławi, szarpie itp. Przy odpalaniu jest to samo ale zaznaczam że tylko na rozgrzanym silniku. Najgorzej jest przy ruszaniu. Wtedy strach wjeżdzac na skrzyżowanie czy coś. Zauwazyłem też jak wciskam gaz kiedy to sie dzieje to auto ma jeszczy wiekszy problem z mocą dopiero po chwili łapie. Pojechałem do mechanika wymienił filtr paliwa, świece, nie wiem czy robił coś z EGR ( czytalem że to też od tego, ogólnie postudiowałem troche wątków ze przyczyn moze być wiele ) ale do czego zmierzam, Mechanik powiedzial że to może być nadpalony cylinder. Potrzeba wymiany uszczelki pod glowicą itp... Myślicie żę to konkretnie to czy po prostu chce mnie naciagnać? Zielony jestem troche wiec chociaz orientacyjne wolałbym wiedzieć cokolwiek Na chwile obecną auto stoi u kogo innego, gość podłaczył przepływomierz inny i na 3 biegu auto w ogole mocy nie miało przy wciskaniu gazu. Powiedział że trzeba dłubać ale mówił że to nie uszczelka pod głowicą. Dziękuje za każdą odpowiedz.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Może chodzi o nadpalony zawór, nie cylinder ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lechu_com Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 (edytowane) Może chodzi o nadpalony zawór, nie cylinder ? Być może. Nie wiem dokładnie. Wtedy wystarczyłoby sprawdzić ciśnienie na nich i to chyba by wyszlo ? Edytowane 24 Listopada 2012 przez lechu_com   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Jeśli zawór będzie wypalony to problem z uruchomieniem będzie chyba też na zimnym silniku. Zanim zapadnie decyzja o demontażu głowicy powinieneś zmierzyć ciśnienie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lechu_com Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 (edytowane) To da rade samemu zrobić? Edytowane 24 Listopada 2012 przez Kacper zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Jeśli masz odpowiedni ciśnieniomierz to tak, każdy szanujący się warsztat posiada taki więc nie powinno być problemów z sprawdzeniem. Co do problemów na rozgrzanym silniku, to nie wspominasz nic o czujniku temperatury czy podmieniałeś.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lechu_com Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 (edytowane) Kurde jakis czujnik temperatury był wymieniany nie dawno bo temperatura na desce była 100 stopni i wiecej. Ale po wymianie było ok.. Teraz w sumie przypomnialo mi się że czasem gasną mi światła mijania. a przy odpaleniu działa pozycyjne tylko dopiero jak raczke do siebie przyciągne to załaczaja sie mijania tą przy kierownicy. Wiec moze problem w samej elektryce jest? Chociaż wątpie zeby jedno z drugim miało cos wspólnego. Ile mniej wiecej moze kosztować wymiana uszczelki pod głowicą w takim silniku w corsie? Tak orientacyjnie, bo mimo wszystko wole nastawiac sie na najgorsze ew potem sie zaskoczyć. Edytowane 18 Stycznia 2013 przez majq1 Usunąłem zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SoJeR Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 (edytowane) Jeżeli zrobisz to samemu + rozrząd(pasek, napinacz, pompa) do tego od razu wymienić termostat, opaski skręcane i nowy wąż olejowy(dużo by wymieniać) to zamknie się to w 7 stówkach(licząc materiały typu papier ścierny benzynka ekstrakcyjna ze 3l itp) Jakieś 2 tyg temu robiłem to u siebie. Materiały plus robocizna to koszt zależny od miejscowości gdzie mieszkasz, ale ok 1000zł u mechanika. Czas roboczy to 2 dni z planowaniem i spr szczelności zaworów. Co do świateł to wymien włącznik świateł. W vectrze A znajomemu ostatnio wymieniałem bo miał ten sam problem. Edytowane 24 Listopada 2012 przez SoJeR   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Przełącznik przy kierownicy wymień, nie jest to wcale mega-problemowe. :wink:/>/> Czujniki temperatury masz chyba dwa, jeden na zegary i drugi na ECU. Ten na ecu może robić problemy. Co do kosztów wymiany samej uszczelki to na forum padały rożne kwoty. Od 200zł plus materiał robione przez znajomego mechanika, do nawet prawie 3 tyś. Ps Nie cytuj poprzedniej odpowiedzi ! Odpowiadając zjedź na dół strony i pisz w oknie odpowiedzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SoJeR Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 (edytowane) Tak sprostuje jeszcze co do włącznika to 2 zatrzaski góra-dół. 2 Noże wsuwasz i wysuwasz włącznik i wkładasz nowy to cała filozofia(sprawdzę w corsie dokładnie jak to jest bo jakoś mnie to nie było potrzebne, ale z czystej ciekawskie sprawdzę czy jest tak samo). uszczelka pod głowice to koszt 22 zł XD tyle płaciłem za swoją, uszczelka pod pokrywę zaworów 4.50 pod kolektor dolotowy i wylotowy 8 i 13zł... :)/>/>/> Edytowane 24 Listopada 2012 przez SoJeR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.