Skocz do zawartości

Mega duze spalanie i obroty skacza na luzie...


Gość TED

Rekomendowane odpowiedzi

ratujcie...wczoraj pojawilo sie takie cos: normalnie jechalem a jak sie zatrzymalem na swiatlach, wrzucilem na luz i slysze jak obroty skacza, patrze na spalanie a tam 15l - 30l..dodalem gazu ale nic nie pomoglo no to zgasilem auto i odrazu odpalilem i bylo juz ok..to olalem temat ale dzis to samo, tzn juz tak bardzo obroty nie sdkacza ale spalanie jest przez duze, czy to na luzie czy na biegu...ujade 200m a tam dajmy na to z 300km na 290km ze zostalo do tankowania??????????????????????? :/

 

pierwsza odp od znajomego dostalem taka zeby odlaczyc akumulator i sprawdzic wtedy, ze moze mu sie cos pokrecilo...co wy na to?? a i mam Navi CD70 jak odlacze aku, to nie trzeba bedzie hasla??? bo nie mam:/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Od kiedy użytkujesz to autko ? Czy kiedykolwiek ten problem się pojawiał z tak dużym spalaniem ? Winą tak dużego spalania chwilowego może być wypalanie się filtra DPF a czy go posiada twój opelek nic nie piszesz ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto mam 3 miesiące..przez ten okres nic sie nie działo..tak posiada filtr DPF...wymieniłem filtr paliwa (stary byl w fatalnym stanie) troszke pomogło znikły wahania obrotów na luzie..spalanie tez jak by sie uspokoilo ale jednak szalu nie ma tzn jest ten moment gdy zwolnie np. czerwone swiatlo i wrzuce na luz to chilowe spalanie wyglada tak: 1,7l .. 2,30 .. 3,80 .. 4,70 .. i w koncu spada tak do 0,7 (tak w przyblizeniu) i wlasnie tez cos slyszalem ze chodzi o ten filtr..to co moge z nim zrobic? trzerba go ,,przepalic,, czy moze to juz sa oznaki ze zaraZ go trafi? czy trzeba sie go pozbyc??

Edytowane przez TED

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego a czy momencie kiedy masz podwyższone obroty nie mruga kontrolka świec żarowych?

 

Wygląda to na regeneracje filtra. Dobrze by było odczytać błędy, a zarazem wejść w bloki pomiarowe odczytać bieżące parametry.

Jeżeli nie posiadasz interfejsu diagnostycznego, wcisnij gaz+hamulec na włączonym zapłonie i odczytaj bledy, może coś będzie.

Jeżeli miałbyś problem z filtrem DPF zapraszam do mnie, czasami uda się zregenerować a jak nie to usuwamy.

 

Możesz również spróbować własnymi siłami, 30-40minut w trasie na rozgrzanym silniku. Najlepiej 4 bieg ponad 2 tyś obrotów.

Aby regeneracja przeszła pomyślnie, musisz mieć sprawny termostat, czujnik temp, ciśnienia.

Edytowane przez Tune

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz co byłem na diagnostyce i nie wykazalo nic, ale taki znajomy znajomego ktory robil na serwisie opla powiedzial ze na banka to wlasnie filter sie troszke przytkal i faktycznie dalem mu troszke ,,po dupie,, i jest ok..ale mozna sie bylo tego spodziewac przy tym ze p0o miescie jezdze..ale spoko na sylwestra jade daleko to go przepale jak trzeba:d trzeba bedzie pozwiedzac jakies fajne miejsca w polsce i nie tylko od czasu do czasu...

dzieki za rady i jesli nic sie juz nie vbedzie dziac i nie bede musiac sie was radzic to WESOLYCH SWIAT!!!:D:D no chyba ze bedzie jednak koniec swiata..

ELO

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności