Skocz do zawartości

Astra F 1.6 8V c16nz raz zapala, raz nie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Astra 1.6 8v c16nz raz mi zapala raz nie. Nie ma znaczenia czy stoi 2 dni, czy jest rozgrzana. Ale najczesciej problemy są z zimnym silnikiem. Stwierdzilem, ze przyczyna jest brak iskry. I tak zaczela sie wymiana cewki - pomoglo na miesiac, kopulka i palec - kolejny miesiac, przewody wn - bez zmian. Pol roku temu poszedl modul w aparacie zaplonowym i tez zostal wymieniony. Akumulator w pelni sprawny, rozrusznik tez, swiece nowe. A iskra pojawia sie jak ma ochote. Ciekawa rzecz - wystarczy lekko pchnac auto i sprobowac zapalic na pych i wtedy nawet jesli nie zapali to od razu pali z kluczyka. Przejzalem z pół forum i do głowy przychodzi mi tylko jedna rzecz - aparat zapłonowy lub czujnik indukcyjny, czasami nazywany czujnikiem Halla. Kilka osob mialo podobny problem i pomoglo. Tylko czemu wymiana cewki i kopulki pomogla na troche??? I czemu odpala po pchaniu??? Co mi radzicie kupic - aparat zaplonowy uzywany na allegro ze sklepu Jan-Mar 190 zł, lub czujnik indukcyjny 105 zł:wink: Czytalem ze z wymiana czujnika jest troche problemow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej by było "pożyczyć" od kogoś cały aparat i wtedy by było jasne.

A tak na razie proponuję przejrzeć okablowanie czujnika, może gdzieś łapie masę.

A TAK sprawdzisz czujnik halla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, tylko za bardzo nie mam od kogo pozyczyc. A szroty zwrotow nie przyjmuja. U mnie jest taki typ czujnika. http://www.aps.net.pl/sklep/product_info.php?cPath=1_10106_10121_10123&products_id=10365

Chyba trzeba sprawdzic czy impulsy sa na końcach tej wtyczki. Tylko ciezko to zrobic bo wszystko schowane jest pod kopulka. Nie wiem czy mozna krecic rozrusznikiem ze zdjeta kopułką?? Bedzie sie wtedy obracal palec i nie wiem czy nie przestawi sie zaplon albo cos innego sie nie schrzani??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie ze sprawdzenie mi nic nie da bo samochod nie zapala raz na 10 prob. Nikt nie ma wiecej pomyslow??

Kupic uzywanay aparat czy raczej ten czujnik??

 

[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 10:41 ]

Kupiłem jednak ten czujnik (137zl) i zaraz sie za niego biore. Jak na złość auto zapala teraz za kazdym razem i nie wiadomo czy wymiana cos da. Trzeba bedzie z miesiac pojezdzic.

 

[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 16:51 ]

Niestety sie rozpadalo i nic nie zrobiłem. Sporo poczytalem w necie i widze ze uklad zaplonowy w astrach to jej pieta achillesowa. Ewentualnie moze mam jeszcze uszkodzony modul zaplonowy ale ten wymienilem z pol roku temu. Na tym czujniku indukcyjnym w aparacie zapłonowym mam taka żółta kostke, a na tym kupionym w sklepie jej nie ma. Nie wiem w jak sposob jest ona zamocowana i jak ja zdjac i zamocowac z powrotem???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Moze jutro zrobie fotke. Auto mi teraz zapala caly czas. A w czwartek jesli pogoda pozwoli to rozbiore aparat. Dzieki.

 

[ Dodano: Czw Lis 08, 2007 15:27 ]

Mam zdjecie Dołączona grafika

Czerwona strzalka oznaczylem czujnik indukcyjny ale jak go zdjac nie mam pojecia. Wymontowalem aparat zaplonowy i ten czujnik na pewno trzeba zdjac od strony palca rozdzielacza. A najpierw trzeba zdjac ta 4 ramienna "gwiazdke" w srodku. Rozbierał juz ktos to??? Jak widac czujnik jest skrecony 3 srubkami i taki tez kupilem. Nie trzeba go rozkrecac. Auto zapala mi teraz cały czas. Wczesniej jeszcze naprawiłem wtyczke z kablami idacymi od aparatu zapł. do komputera - zielona strzalka. Kable na wtyczce oznaczone byly ABCD i mozliwe ze u mnie ten D nie laczył bo był jeden bolec w srodku skrzywiony. Wtyczke zmienilem na tradycyjna biala kostke. Najlepsze jest to ze jak skladalem ja do kupy to rozlaczylem ten kabel D i auto i tak zapalilo i chodzilo dobrze. To po co ten kabel???

 

[ Dodano: Czw Gru 06, 2007 21:38 ]

Niestety po kilku tygodniach znowu mam problemy z zapalaniem. Jutro sproboje ten czujnik wymienic. Tylko boje sie to cholerstwo rozbierac (aparat zaplonowy). Wczesniej gdzieś czytalem ze tam trzeba cos wybić bo ciezko siedzi. Tylko nie pamietam co. Pomoze ktos??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Witam mam podobny problem a mianowicie jakiś miesiąc temu wysiadł mi aparat zapłonowy mechanik załatwił mi używany. Jakiś tydzień po wymianie auto zaczeło mi gasnąć przy skręcie w lewo a dziś zaczeło przerywać, ale co dziwne jak lekko dodaje gazu to nie przerywa tylko jak nagle dam pełny gaz to kręci max do 2000obr. i tak przez chwile przerywa aż w pewnym momencie znów wszystko działa i to sie dzieje co jakiś czas.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dopnę się do tematu jeśli mogę :lol: nie wiem to jakiś feler tych samochodów czy coś też mam problrm podczas skrętu w lewo nie wiem czemu ale obroty spadają mi do stanu krytycznego gdybym skręcił bardziej energicznie to na bank auto zgaśnie :blink: jest na to jakaś rada ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności