Gość Jerry_Blues Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Witam, Posiadam Opla Astrę II D Kombi, 1999 r. i szukam pomocy, ponieważ dotychczasowi mechanicy, którzy się nim zajmowali wymienili mi pół silnika, nie wiedzą co mu dolega. Od początku gdy go kupiłem wydawało mi się, że jest bardzo słaby. Jak na 2.0 silnik był strasznie mułowaty i jego moc była porównywalna z mocą mojego wcześniejszego samochodu czyli Opla kadeta 1,6 w dieslu. Nie jestem znawcą tematu ale wiem, że moc nie do końca zależy od pojemności silnika. Niemniej jednak z czasem pojawił się inny problem. Mianowicie po odpaleniu silnika włączała się kontrolka engine i samochód tracił przynajmniej 50% mocy. Nie mogłem się nim rozbujać i ledwo ruszał z miejsca. Po przekroczeniu 2000 obrotów wszystko wracało do normy. Pojechałem z tym do mechanika bo na każdej krzyżówce na mnie trąbili. Mechanik wymienił mi przepływomierz powietrza. Wszystko było ok., tylko pojawił się inny problem. Kiedy przekraczałem 120 km na godzinę znowu moc spadała. Było to dość niebezpieczne przy wyprzedzaniu. Znowu wymieniono mi przepływomierz powietrza, bo okazało się że tamten był jakiś wadliwy. Wszystko było ok. przez miesiąc. Po miesiącu objawy wróciły. Na dodatek padła mi pompa wtryskowa. Dwa razy wymieniano mi sterownik ale nic to nie dało więc wymieniono całą pompę bo była tona opiłków w baku przez zużytą pompę. Przy okazji wymieniono mi uszczelki kolektora dolotowego i wydechowego, pokrywy zaworowej, uszczelkę pokrywy rozrządu, wyczyszczono zbiornik paliwa, napinacz, uszczelniacz wału (Ne wiem czy to ma jakieś znaczenie i wpływ na ten spadek mocy ale nie znam się więc asekuracyjnie piszę jak sprawa wyglądała). Po wyjechaniu od mechanika sprawa wyglądała jeszcze gorzej. Na wolnych obrotach włączała mi się ciągle kontrolka engine a jak przekroczyłem 100 km/h to znowu był spadek mocy ale tym razem o 60%, bo nie mogłem się rozpędzić do 80 km/h. Musiałem przystanąć, wyłączyć silnik i sprawa wracała do normy o ile nie przekroczyłem znowu 100 km/h. Wróciłem do mechanika i po oględzinach stwierdził, że to turbosprężarka. Sprężała 0,7 bara zamiast 1,0. Wymienili turbosprężarkę i filtr powietrza i nic. Wymienili wtryskiwacze i nadal nic. Odebrałem go już wkurzony na Maksa bo taniej byłoby mnie wymienić cały silnik albo kupić inny samochód ale teraz już nie ma odwrotu, za dużo w niego zainwestowałem. W każdym razie mechanik stwierdził, że jego kolega ma identyczny model i ten samochód chodzi jak żyleta. Rozmawiałem niedawno z osobą, która miała podobny problem ze spadkiem mocy w zafirze. Twierdził, że przyczyną był software. Jednak mechanik u którego byłem stwierdził, że wyklucza taką ewentualność. Czy ktoś mógłby mi pomóc? Tym samochodem nie da się jeździć. Nie odpala tez przy spadkach temperatury poniżej -12stC. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje i może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w Poznaniu lub nawet gdzieś pod poznaniem, albo na trasie Poznań Rawicz, który mógłby się z tym problemem uporać? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58114-opel-astra-ii/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Wielokrotnie opisywałeś że zapala się kontrolka check, a czy podłączyłeś autko pod kompa? Zmień tytuł §4. Pisanie nowych postów forum. 4.3. Nadaj mu tytuł mówiący o nim jak najwięcej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58114-opel-astra-ii/#findComment-468479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Zmien przede wszystkim mechanika bo ten to bladzi po omacku. wiecej jak polowe to wymienil niepotrzebnie. A do tego nie robi chyba diagnostyki jak powinien. Powiem tez jeszcze ze nie ma tekigo samochodu jak astr II lub 2. Jest astra F, G, H, J.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58114-opel-astra-ii/#findComment-468516 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klopsik1 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 (edytowane) Podłącz komputer sprawdź błędy. U mnie problem był taki na światłach zatrzymywałem się. Gdy trzymałem na hamulcu..zapalał się check. Po przekroczeniu 2000-2200 obrotów auto miało moc i dało się jechać. Wyczyściłem wszystkie zawory podciśnienia..wężyki....egr i śmiga! Przypuszczam ze niepotrzebnie robiłeś taki remoncik..być może przyczyna był zwykły zawór EGR. Poprawiłem post. Zapoznaj się z regulaminem. §4. Pisanie nowych postów forum. 4.4. Pisząc zadbaj o treść, logikę i ortografię, nie łam polskiego prawa Edytowane 22 Grudnia 2012 przez hadzii123   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58114-opel-astra-ii/#findComment-468559 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.