Skocz do zawartości

Signum-możliwy problem z filtrem DPF


Gość vitstwosz

Rekomendowane odpowiedzi

jak silnik zimny to u mnie spokojnie pokazuje 1.5l/h albo i 2l/h zaraz po odpaleniu, po zagrzaniu spalanie chwilowe na jałowym maleje.U mnie to jest ok 0.7l/h-0.9l/h. Ale inni wspominają o wartościach takich jak ty masz.

 

Czy mechanik odczytał wartość nasycenia filtra DPF? przed i po wypaleniu?

Taki metaliczny rezonansowy dźwięk może być z popękanego DPFu ale też np od rozsypującej się chłodnicy klimy (gnije spód kondensatora)

Cofając usłyszałem istotne buczenie(rezonans)przy dodawaniu gazu, wydobywające się gdzieś z okolic między dywanikami dla pasażerów z tyłu, a bagażnikiem(piszę tak orientacyjnie)i cofając dalej auto zgasło!!!Manewr tez zajął mi 10min bo po odpaleniu auto gasło kilka razy,po ustwieniu auta w kirunku odpowiednim do jazy zgasło jeszcze 3 razy(kolejna obserwacja-po ponownym odpaleniu silnik słabo pracował, a dodając równomiernie gazu obroty zamiast rosnąć to nagle słabły po przekroczeniu 2tyś, mimo że dusiłem na pedał!?i znów zgasło)W koncu odpalił jakby nigdy nic i do Poznania dojechałem bez problemów(spalanie chwilowe było w normie 0,4-0,5)!

sprawdź jeszcze klapy wirowe - czy dobrze chodzą, czy nie zacinają się no i to nasycenie filtra...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Z tym spalaniem IMO po odpaleniu to chyba jednak coś nie halo. Nigdy nie miałem więcej jak 1,5 - 1,7 nawet przy -10 a co dopiero mówić o 3. 3,5 to mam jak mi się filtr kończy wypalać. Poznań od Szczecina daleko nie jest i aż tak dużych różnic w temp. nie ma. Piszesz, że mechanik wypalił Ci DPF-a ale dobrze by było wiedzieć dokładnie jaki masz teraz stopień zapełnienia. Może już jest tak zapchany, że tylko próbuje się wypalić i nie daje rady. Nie wiem czy już to robiłeś ale może spróbuj rozszczelnić wydech przed DPF-em i zobacz jak się samochód zachowuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Po mojemu to właśnie tak wysokie chwilowe spalanie może wystapić (ok 3l/h), i wystepuję u mnie w dwóch autach. Jeżdzę nimi co drugi dzień na zmianę O tym przecież decyduje również sterownik. Weż pod uwagę Radmax słabe aku, włączony np nawiew na szybę, podgrzewanie foteli i szyby z lusterkami, opór jaki stawia zimny olej w silniku i skrzyni. Żeby zbilansować je zbilansować, sterownik podaje większą dawkę.

 

 

Fakt, nigdy nie przekraczało 3l/h.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy..

 

Dziekuję za zainteresowanie się moja sprawą..Sytuacja wyglada tak że staram się dbać o auto tzn.leje olej do dpfu,tankuje dobre paliwo cały czas w jednej sieci,wiem tez ze auta z filtrem dpf lubią dostać kopa-wiec myślę o tym jak nim jezdżę, a także dbam o turbo.Po odpaleniu auta nawiew mam wyłaczony, ponieważ chorobliwie słucham juz silnika!!!.Kolektor ssący mam wymieniony na nowy!.Prawda jest taka, że z tego co zaobserwowałem to problemy zaczeły pojawiac sie z chwila gdy w zeszłym roku auto gasło mi podczas jazdy..Wystepował brak błedów i metodą na czuja podmienialiśmy rózne tematy(w między czasie wymieniłem plecionkę bo juz charczała)w tym też wtryski na używane, które jak sie okazało lały!!przejechałem na nich jakieś 200km(ale auto odziwo nie gasło) i z powrotem załozyliśmy starewięc zdecydowałem sie na kosztowną regenerację!!!Jak się później okazało to nie była wina wtrysków tylko zacinajacego się termostatu!!!Panowie mam pytanie czy dystans przejechany na lejacych wtryskach mógł w konsekwencji doprowadzić do sytuacji opisanej wyzej??Może przy tej plecionce cos nie tak poszło?-powiem wam że tuż po montażu nowej plecionki na biegu jałowym wyczuwałem dziwne drgania na tylniej kanapie!!

Mechanik wartosci dpfu przed i po wypaleniu nie pamięta ale z tego co ja pamiętam to mówi że były w normie!!Dopiero w poniedziałek go odstawiam przebadamy go a ja będę stał obok z kartka papieru i notował, ale do tego czasu bardzo proszę o pomoc..

Edytowane przez vitstwosz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Musiałby mocno lać żeby zabić dpf. Nie wierz w to. Szukaj dalej. Podlacz kompa rano na zimnym i powtórz dokładnie to samo co wcześniej powodowało zakłócenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam..

 

Auto odstawiłem do mechanika,ale dzis rano po odpaleniu zapisał się błąd.."ciśnienie na szynie paliwowej poza zakresem" P0190.-już kiedyś miałem ten błąd(występował sporadycznie) ale za bardzo nie wiedzieliśmy od czego zacząć,więc podmieniliśmy tylko zawór na listwie. Wszystko było chyba w porządku aż do dzis-znów zapisałsię ten błąd i auto zgasło mi później w drodze(czyli to nie wina zaworu?)..Wracając do dpfu to sprawdziłem nasycenie od ostatniego samoczynnego wypalania: po dystansie 160 kilometrów nasycenie jest 30%-wszystko wskazuje że jest w porządku..??

Panowie czy ten błąd może odpowiadać za takie zachowanie się auta i w konsekwencji prowadzic do samoczynnego gasnięcia silnika???Proszę o jakieś podpowiedzi gdzie szukać przy tym błędzie..

Z góry bardzo dziękuję za pomoc..Pozdrawiam..

Edytowane przez vitstwosz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Problem złożony więc trudno tak "na oko" coś wywnioskować. Też liczyłem, że ktoś kto borykał się z podobnym problemem się wypowie. Ja jestem o tyle w dobrej sytuacji, że mam dwa takie same silniki więc nie ma problemu z podmianką. Ja używam op-com i z niego można zczytać parametry pracy silnika w czasie rzeczywistym i porównać z wartościami zadanymi. Robi się eksport danych do excel i wychodzą piękne wykresy. Trzeba tak zrobić w momencie kiedy najbadziej będziesz się spodziewał wystąpienia usterki. Powinno wyjść wszystko jak na tacy. Napisz jeszcze jakie masz dawki korekcyjne na wtryskach na rozgrzanym silniku i czy robiłeś reset sterownika silnika. Czasami pomaga odpięcie klem na pół godz. następnie zapalenie auta niech się na postoju zagrzeje. Z innymi urządzeniami elektronicznymi czasem to pomaga więc zacznij od najprostrzych no i oczywiście zrób ten wykres.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj popencjusz..

 

Wtryski miałem regenerowane jakies 4 miesiące temu, ale powiem mechanikowi aby to sprawdził, a także podpowiem o tym resecie.Mechanik ma techa 2 wiec tam raczej też da się zrobic taki odczyt, ale z tego co wiem chyba go robił i nic nie wykazało??a może wiesz gdzie szukac przy tym błędzie p0190 bo mechanik cały czas główkuje..Prawdę mówiąc albo nie potrafię szukać albo nie ma nic rzeczowego w szukajce o tym temacie...jak coś cie dowiem dam znać.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności