Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

niedawno kupiłem Corsę C 1,7dti 75KM 2002r.

Zatankowałem pod korek i po przejechaniu około 400km postanowiłem zatankowac ponownie pod korek celem sprawdzenia ile przez te ~400km spalił.

W obu przypadkach zatankowałem super turbo paliwo z BP (a tak na początek przyjaźni z corsiną prezent jej zrobiłem).

NIe jeżdżę raczej dynamicznie bo dopiero zapoznaję się z tym autem i starałem się raczej jeździc do 2-2,5 tys. obrotów.

 

Spalanei wyszło mi 7,5l/100km

 

Biorąc pod uwagę raporty spalania jakie czytałem (średnia z około 50 raportów) to auto (średnio) maksymalnie pali 6,0l, czyli rozumeim bez oszczednej jazdy w korkach itp. Biorąc pod uwage mrozy to można z 0,5l doliczyć co i tak razem maks wychodzi 6,5l/100

 

Trasa jaką poknuję i pokonywałem przy tym pomiarze nie była raczej zakorkowana, powiedział bym nawet że była płynna, luźna w 80% przypadków. Kilka krótszych dystansów (10km) i kilka dłuższych (30km) i wszystko raczej bez korków tylko w normalnym ruchu ulicznym, płynnym.

 

Na pewno znajdzie się ktoś kto powie ze jemu tez pali 7,5l i ze jest to normalne. Jednakże ja nie wierze że jest to normalne, szukam więc przyczyn.

Dziś pewnie sprawdze filtr powietrza.

 

Do tego moje podejżenia troche padają na termostat gdyż uważam że za wolno się nagrzewa silnik i tu pytanie do osób z takim silnikiem:

Po jakim dystansie wskazówka temperatury silnika zaczyna Wam mknąć w stronę wyższej temperatury i po jakim czasie osiąga Wam temperaturę optymalną (90st.)?

Mi po przejechaniu 10,5 km (taki dystans mam do pracy i taki głównie będe pokonywał), wskazówka dopiero niechętnie zaczynała się ruszać i dopiero chyba dotknęła skali.

 

Co może być przyczyną za wysokiego spalania?

 

Dodam jeszcze że niedawno padł mi alternator i akumulator, obie części wymieniłem. 90% dystansu z pomiaru zrobiłem juz po wymianie - jeśli to może miec jakieś znaczenie.

 

Jak zwykle z góry dziękuję za pomoc i porady.

Edytowane przez azhi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59094-za-du%C5%BCe-spalanie-17dti-corsa-c-mo%C5%BCliwe-przyczyny-i-rozwi%C4%85zania/
Udostępnij na innych stronach

Gość dziubek36

Kolego powiem Ci ze u mnie tez spalanie jest spore bo jest silnik w trybie awaryjnym (swieci sie kontrolka zołta z kluczem - serwis) bo niestety mam kilka błedow ktorych nie moge skasowac a z temperaturą mam niestety to samo przy temperaturze zewnetrznej - 5 wskazówka idzie do gory po przejechaniu ok 15 km i tez uwazam ze to termostat.

 

Kolego powiem Ci ze u mnie tez spalanie jest spore bo jest silnik w trybie awaryjnym (swieci sie kontrolka zołta z kluczem - serwis) bo niestety mam kilka błedow ktorych nie moge skasowac a z temperaturą mam niestety to samo przy temperaturze zewnetrznej - 5 wskazówka idzie do gory po przejechaniu ok 15 km i tez uwazam ze to termostat.

 

No to poczekamy może ktos się wypowie.

 

Gość marcel_kk

Co do wskazówki i jej powolnego podnoszenia sie to sporo szukałem na ten temat

po róznych forach. Wniosek jest jeden: ten typ silnika Y17DT tak ma, w lecie wskazówka podnosi sie

po przejechaniu 3-5 km, w zimie w zależności od ujemnej temperatury otoczenia 8-15 km.

W zimie nie sposób w tym aucie osiagnąć temperature 90 stopni.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności