Skocz do zawartości

Kontrolki w Vivaro


Gość OPEL_Vivaro

Rekomendowane odpowiedzi

Gość OPEL_Vivaro

Witam,
Od kilku dni pala mi sie 3 lampki na pulpicie (Opel Vivaro, 2008r., 2.0cdti, 114KM) :
- potrzeba jechania do serwisu
- elektronika w silniku / woda w filtrze paliwa
- silnik (pusta w srodku)
Filtr paliwa wymienilem dwa dni temu, przejechalem ponad 800km i zadnego odchylenia w spalaniu czy mocy auta wogole nie zauwazylem.
Jedyne co to: dwa przewody, ktore dochodza do pojemnika filtru paliwa. Przypuszczam, ze to jest grzalka do paliwa poniewaz jak wlacze
zaplon to pojawia sie tam caly czas 12V zas - jesli to jest grzalka - rezystancja mierzona na zaciskach tego pojemnika pokazuje, ze jest przerwa ( grzalka spalona ?).
Ze znajomymym zamiast tej grzalki podlaczylismy zarowke ok. 110W na pare minut (aby system "widzial", ze jest przeplyw pradu) i kontrolki na desce rozdzielczej jednak nie zgasly.
Ponadto bylem w serwisie Opla i oni odczytali mi nastepujace bledy (sa to bledy swiadczace o problemu z przeplywomierzem): P0100 14 VORH (jest sygnal za maly) oraz P0100 03 N.VORH (jest sygnal za duzy).
Ale spadku mocy na trasie i pelnym obciazeniu busa wogole nie zauwazylem wiec przeplywomierz chyba jest ok.

Mam pytanie: co to jest w tym pojemniku filtra paliwa? Grzalka paliwa? A moze jakis czujnik?
Z gory dziekuje za jakakolwiek informacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum jest umarle:(

jak twoja grzalka,

widocznie nikt nie jest w stanie odpowiedziec na twe pytania,przeczytaj instrukcje i bedziesz wiedzial od czego sa kontrolki,w filtrze jest tylko podgrzewacz ktory sie przepala kiedy uklad paliwowy jest nieszczelny

wydaje mi sie ze w 2.0 potrzebna jest adaptacja przeplywki,a moze to w 2.5... zapytaj w aso

na wylaczonym zaplonie wypnij wtyczke przeplywki i sprawdz styki,podlaczenie czegokolwiek do grzalki ma niewielki sens bo wyrzuci blad czujnika temp paliwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Mariuszek

OK dzieki:) W tygodniu bede dzialac.

Pozdrawiam

 

prawdopodobnie przepływka miałem podobne objawy a jej sprawdzenie jest bardzo proste, dobra przepływka jak wyciągniesz z niej wtyczke na zapalonym silniku to objaw jest taki że na chwile przygasnie silnik ale wruci do normlanej pracy po sekundzie, dwuch , przepływka zepsuta daje reakcje że po wyciągnieciu przewodu od przepływki nie ma żadnej reakcji silnik chodzi jak chodził :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności