Skocz do zawartości

przełożenie skrzyni biegów 2.2


Gość Pituś

Rekomendowane odpowiedzi

Pituś jest taka sprawa do następnych testów proponuje jednak zakupić Sintre - ja nie miałem serca aby tak mocno kręcić silnik.

 

i to jest bardzo POWAŻNA SPRAWA!!!

ale niestety wcale nie prosta :/

oglądałem juz z 8 egzeplaży i wszystkie zmęczone.. :(

albo mają 350 tys km wytarte pedały sprzęgła i zapadnietą lewą strone fotela kierowcy

albo pokorodowane progi i błotniki....

 

po drugie ;-)

silnik jest konstrukcja mechanicznią do odpowiedniego zastosowania zaprojektowaną i wykonaną ;-)

a miedzy innymi chodzi tu o osiąganie max mocy -rozwijanej przy 5400 obr/min

do której mozesz BEZ ŻADNYCH OBAW KRĘCIĆ ;) -czyli powiedzmy jest sens do 5500.

Takich sytuacji unika się jednak ale nie mylnie ze wzgledu na dobro silnika jak się niektórym wydaje

bo to silnikowi NIE SZKODZI ale dla dobra naszej kieszeni bo arabska ropa DROGA jak sk....yn a ruski gaz tani też nie jest :/

a jeśli chodzi to co szkodzi dla silnika

to właśnie zmuszanie go do wysiłku przy niskich obrotach!

-wtedy właśnie pojawiają sie duże siłu na panewki i pierścienie!!

te fakty niestety umykają wielu quazi świadomych fanów motoryzacji.. :(

 

PS. NIe przyszedłem tu do Was 'trolować' ani nawracać do 'niestniejącej od pocżatku 2006 marki.

Chcę auta do sprawnego i ekonomicznego 'crussingu' ;)

-i jestem Wam wdzięczny za pomoc jaką tu od Was dostaje :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Na starym silniku i starej instalacji lpg poszła 190.

Teraz dodatkowo nie mam kata więc jest kilka koników więcej (może jeszcze starczy mi kaski to kupię wkład filtra k&n).

Sądzę że przy takim obrocie jest szansa na realne 200.

 

to była dobra instalacja! ;)

ale te 190 to na 4 czy na piątym biegu? ;>

 

po filtrze nie spodziwewaj się za dużo lepiej na inne rzeczy wydawać kaskę -np opony czy Twoje zawiesznie :P

bo wg mnie to na 4 biegu powinna robic 200 ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dupa nie instalacja (BRC)... Źle ustawiona i zamontowana...

Instalację to ja mam teraz wcześniej to miałem nawrzucane pod silnik.

 

A teraz to mnie zabij nie mam pojęcia 4 czy 5... ale chyba na 5 się bujałem.

 

Co do kwestii filtra k&n... wg mnie się opłaca go kupić wg producenta ma przejechać 80tkm co za 200zł nie jest drogo.

Zwykły filtron kosztuje około 40zł i pasuje go zmienić po 10tkm.

Tak więc zakup sportowego wkładu nie jest bez sensu jeżeli popatrzeć na "osiągi" jak również i ekonomię ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz to mnie zabij nie mam pojęcia 4 czy 5... ale chyba na 5 się bujałem.

 

Co do kwestii filtra k&n... wg mnie się opłaca go kupić wg producenta ma przejechać 80tkm co za 200zł nie jest drogo.

Zwykły filtron kosztuje około 40zł i pasuje go zmienić po 10tkm.

Tak więc zakup sportowego wkładu nie jest bez sensu jeżeli popatrzeć na "osiągi" jak również i ekonomię ;]

na 5 to moze można sie i dobujać z górki ;)

ale na 4 powinien bez szemrania dojść do 190! ;)

 

filt wielokrotnego użytku to tak! ale nie mozna zapominać myć go :)

teraz mamy lepsze i większe filtry niż kiedyś nie zapychają się tak szybko jak w Polonezie ;)

wiec jeśli nie jeżdzisz dużo po pylących drogach to mozesz wymieniać papierowe rzadziej.

 

PS należy pamietać, ze w interesie producenta (i serwisanta)!

jest być jak najczęściej wymieniał płyny eksploatacyjne i dawał im zarobić ;)

ale nie koniecznie w interesie użykownika.. ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to właśnie zmuszanie go do wysiłku przy niskich obrotach! -wtedy właśnie pojawiają sie duże siłu na panewki i pierścienie!! te fakty niestety umykają wielu quazi świadomych fanów motoryzacji

Z tym się nie można nie zgodzić , Zazwyczaj operuję w obrotach 2 - 3,5 tyś i to w zupełności jak dla mnie wystarcza

Niżej to raczej gdy podziwiam okolicę a powyżej 3,5 tyś gdy się spieszę tylko wtedy koszt podroży może być wyższy (cena paliwa nie mała i radary też mogą się trafić.)

 

Na pogawędkę nie związaną bezpośrednio z tytułem tematu zapraszam tu http://forum.opel24.com/topic/36124-Sintra-pogaduchy/page-29

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper, dnia 26 Lut 2013 - 23:10, napisał:

Z tym się nie można nie zgodzić , Zazwyczaj operuję w obrotach 2 - 3,5 tyś i to w zupełności jak dla mnie wystarcza

Niżej to raczej gdy podziwiam okolicę a powyżej 3,5 tyś gdy się spieszę tylko wtedy koszt podroży może być wyższy (cena paliwa nie mała i radary też mogą się trafić.)

Drogi Kacprze odnosze wrażenie, ze zbyt szybko odpisujesz ;)

 

Zmuszanie do wysiłku na niskich obrotach to duze napełnianie cylindów (głęboko pedał) w zakresie 1000-2000 obr/min

 

Ty jak mniemam zapewne tego akurat nie robisz ale myślę nie raz byłeś świadkiem jak inni

często właśnie na 2 biegu czy ro redukując po szybkiej zmianie na ziekone światło na skrzyż. czy po b.ciasnym zakręcie

chcąc mocno przyśpieszyć mając ok 1200 obr powodują niemal spalanie stukowe.. :-/

i skarżąc sie jednoczesnie, ze na 2 biegu auto im nie idzie :help:

Mozna jeżdzic (snuć sie) ok 1500 w Sinrze ale trzeba to robić delikatnie (jak zapewne robisz)

 

2-4 tys. obr/min to zakres średnich obrotów można z autem już robić prawie 'wszystko'

jednak tym ODDALILIŚMY się od wątku,

że zakres wys. 4-5,5 obr/min NIE SZKODZI dla silnika jedynie dla kieszeni :devil2:

.

choć "koszt podroży może być wyższy" -to niektórzy tu dodadzą, ze warto czasem dopłacić.. ;)

(a widziałem tu kilku takich.. -tych co mają V6 :wino:

Edytowane przez Pituś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację że zakres obrotów 4 - 5 tyś nie szkodzi silnikowi.

Tylko po co ? Mając na obrotomierzu powyżej 2,5 tyś czuć że auto wyrywa do przodu gdy nawet delikatnie dodajesz gazu.

Gdybym chciał stosować się do jazdy z obrotami 4-5 tyś to w mieście stosowałbym tylko 1 i 2 bieg a za miastem czy na autostradzie nie korzystałbym z 5-ki :-D

Według mnie skrzynia jest tak dobrana aby silniczka nie męczyć i w połowie maksymalnej mocy spokojnie radził sobie z autkiem.

Z tego co mi wiadomo to 500tyś można swobodnie zrobić bez poważniejszych napraw silnika. :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację że zakres obrotów 4 - 5 tyś nie szkodzi silnikowi.

a już domniemałem, ze uważasz inaczej ;)

Tylko po co ?

Mając na obrotomierzu powyżej 2,5 tyś czuć że auto wyrywa do przodu gdy nawet delikatnie dodajesz gazu.

jest czasem po co ;-)

i to nawet BARDZO :D

przy ok 2,5 obr silnik ma max moment i dobrze przyśpiesza ale nie dużą moc :devil2:

która jest bardzo przydatna by sprawnie wyprzedzić długą ciężarówke/autokar

i móc dalej podróżwać swoim tempem..... :ph34r:

Gdybym chciał stosować się do jazdy z obrotami 4-5 tyś to w mieście stosowałbym tylko 1 i 2 bieg a za miastem czy na autostradzie nie korzystałbym z 5-ki :-D

jakbyś się coziennie ścigał rano do sklepu po bułki albo jechał autostadą w Turcji to by tak było :D

-nie musisz.. -ale MOŻESZ jeśli masz ochotę (a nie wszyscy mogą ;)

Według mnie skrzynia jest tak dobrana aby silniczka nie męczyć i w połowie maksymalnej mocy spokojnie radził sobie z autkiem.

pojeżdże potestuje się wypowiem

jest b.długa to pewne! :devil:

i co bardzo ciekawe dłuższa niż w V6 :devil2:

Z tego co mi wiadomo to 500tyś można swobodnie zrobić bez poważniejszych napraw silnika. :-)

OBY! OBY!!

tylko czesto nie wiemy ile ma naprawde na licznku gdy kupujemy :/

.

choć z tego co tu patrze na forum to uszczelka pod głowicą nie raz jest w robocie..

na szczęsie nie jest to bardzo poważna naprawa ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

przy ok 2,5 obr silnik ma max moment i dobrze przyśpiesza

Mając na obrotomierzu 3 tyś obrotów można już spokojnie brać się za wyprzedzanie nawet dwóch ciężarówek jednocześnie lub 4-6 osobówek :-) sam to nie raz czyniłem. :zawstydzony:

 

jakbyś się coziennie ścigał rano do sklepu po bułki albo jechał autostadą w Turcji to by tak było

Tak naprawdę to często zapominam o mocy jaka mam pod maską i jak sobie to przypomnę to kawałek asfaltu wyrwę aby się włączyć do ruchu :-D

 

pojeżdże potestuje się wypowiem

To trzymam kciuki :super: abyś trafił na egzemplarz w dobrej kondycji.

 

choć z tego co tu patrze na forum to uszczelka pod głowicą nie raz jest w robocie..

Zwróć uwagę że w dziale Sintry są to pojedyncze przypadki :-) kilka przypadków wskazujących ewidentnie na uszkodzenie uszczelki okazało jednak się inną usterką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając na obrotomierzu 3 tyś obrotów można już spokojnie brać się za wyprzedzanie nawet dwóch ciężarówek jednocześnie lub 4-6 osobówek :-) sam to nie raz czyniłem. :zawstydzony:

...dobrze, ze nie masz Alfy a Oplu jesteś spokojniejszy... :gwizd:

To trzymam kciuki :super: abyś trafił na egzemplarz w dobrej kondycji.

jutro rano jak sie obudzisz ściśnij mocniej!! :devil2:

Zwróć uwagę że w dziale Sintry są to pojedyncze przypadki :-)

kilka przypadków wskazujących ewidentnie na uszkodzenie uszczelki okazało jednak się inną usterką.

jesteś na bierząco z forum to w jakimś stponiu powinienem Ci ufać ;-)

liczę, ze świadome użytkowanie mnie od tego uchroni :beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności