Skocz do zawartości

ASTRA H 1,7 cdti 100km dziwny gwizd


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

i jak wyglada??

wygląda tak .. http://allegro.pl/zawor-sterujacy-55566898-meriva-b-1-7cdti-10r-i3042269179.html, albo podobnie .. może różnić się co najwyżej kierunkiem wychodzenia króćców, ale na pewno będzie działał poprawnie.

Co do usytuowania .. no nie najciekawsze .. na bloku silnika na metalowym wsporniku od grodzi silnika, pod common railem i wiązką .. niestety chyba najlepsze dojście będzie od dołu silnika (podnośnik lub kanał), choć od góry również się da, ale pamiętam, że to niewdzięczna robota

niestety jestem na L4 .. i nie mam dojścia do kompa w pracy i nie mam zdjęć, bo na pewno jakieś by się znalazło .. ale niestety w tej chwili .. nie da rady ..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/8/#findComment-479535
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość kusterek1988

Witam serdecznie !!!

przeszperałem forum i zatrzymalem sie na tym poscie bo wydaje mi sie najbardziej stosowny dla mojego problemu .

a wiec posiadam astre III 1.3 cdti i mam podobny problem lecz troche inny

:) mianowicie ...

odpalam silnik -samochod cyka jak zegarek

dodaje gazu, slychac delikatny gwizd w okolicach turbiny

po przejechaniu kilku km w szarpanym tepie z ostrym ruszaniem (wkrecaniu na wysokie obroty)

po kilku km gwizd robi sie wyraznie glosniejszy

i teraz tak temperatura silnika rosnie i jest moj problem

samochod traci moc tak jak by turbina nie pracowala ,nie pojawia sie zaden blad ,slychac bardzo mocny gwizd przy kazdym dodaniu gazu nazwe to takie głosne szłłłyy .gasze silnik odpalam ponownie -jest dobrze ...., jade troche km i znowu awaria i tak caly czas.

 

bardzo prosze o pomoc i ewentualnie kontakt do mechanika w okolic gniezna ktory naprawde zna problem

pozdrawiam serdecznie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/8/#findComment-495186
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

ale czy przy przeładowaniu auto będzie słabło? Bad ja u siebie przerabiałem dokładnie ten problem i było wręcz przeciwnie. Auto miało wyraźny przyrost mocy. Ja bym u stawiała na sterowanie turbiny (lub raczej jej brak) a do tego dochodzi wysoka lub błędna temperatura powietrza zasilanego spowodowana zawalonym intercoolerem lub zasyfionym czujnikiem doładowania.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/8/#findComment-495213
Udostępnij na innych stronach

jak przeladowuje to nie ma silnych by nie oslabl motor. PRzeciez MAF pokazuje zaqwyzone dane o to sie rowna z ograniczeniem dawki paliwa. Druga sprawa to to ze za wysokie doladowanie to juz ecm wywala blad i ogranicza doladowanie do minimum chyba z enie jest w stanie tego dokonac ale dawka paliwa jest ograniczana. PRzeladowanie chwilowe nie bedzie odnotowywane jako blad ale pryzrostu mocy z powodu tego ze wiecej powietrza trafilo do silnika to nie ma sie co spodziewac moze ze 2 koni wiecej bedzie. Moc sie bierze z paliwa a nie z powietrza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/8/#findComment-495240
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

rozumiem - masz rację. Weź jednak pod uwagę że nie jeździmy nowymi autami i nasza moc z czasem słabnie co często objawia się niższym doładowaniem niż powinno być. Przy tego typu usterkach (przeładowanie) powietrza jest pod dostatkiem i do tego dochodzą jeszcze dodatkowe chwilowe przeładowania. Jeśli ominiesz elektrozawór turbiny i zaczniesz jeździć nie przekraczając 3000 obr to początkowo nie odczujesz żadnej różnicy (chyba że wcześniej wywali błąd). Po kilkunastu km autko stanie się żywsze bo ECM dostroi się do nowych parametrów. Nie polecam tego typu testów ale potwierdzam to na "własnej skórze". Z charakterystyk livedata wynika, że często zawyżone doładowanie mieści się w granicach błędu co ECM traktuje jako stan normalny. Na zakończenie dodam, że oczywiście moc nie bierze się z powietrza ale tu bym Cię jednak poprawił. Moc bierze się z właściwej proporcji powietrze-paliwo oraz właściwego procesu spalania.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/8/#findComment-495266
Udostępnij na innych stronach

Gość kusterek1988

ok popencjuz to juz cos jest ,mowisz ze miales ten sam problem tak ?

fakt silnik1.9 troszke mocniejsz lecz tez cdti aha zapomnialem w poscie napisac ze moj przebieg to 270 tys uwazam ze to tez wazne

pytanie jak wyleczyles swoja astre?

mam zaczac od czyszczenia intercoolera i czujnika doladowania?

myslalem o tym zeby pojezdzic troche i sprobowac wywolac ten blad .wtedy jechac i go podpiac pod komputer

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/8/#findComment-495296
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności