Skocz do zawartości

Corsa B 1.0 problem z odpaleniem


Gość daria86

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż mój problem wygląda następująco,: od czasu kupna paliła się kontrolka check engine, pojechaliśmy na komputer i tam wykasowaliśmy błędy. Okazało się, że kontrolka nie gaśnie więc jeszcze raz podłączyliśmy go pod komputer, pokazało błąd przepływomierza, EGR i czujnika położenia wału. Przepływomierz był założony odwrotnie niż strzałka pokazuje (nie wiem czy to akurat istotne). Kupiliśmy inny przepływomierz i było ok, oprócz tego wymieniliśmy czujnik położenia wału, niby wszystko było ok, ale odpala tylko po kilku godzinnym postoju i ciepłym silniku zaraz po zgaszeniu lub po kilkunastominutowym postoju Rozrusznik kręci a pompa paliwa nie działa. Auto za każdym razem bez p[problemu odpala na pych. . Ostatnio jeszcze zaczął nam gasnąc podczas dojeżdżania do świateł po wduszeniu sprzęgła, potem nie chce znów odpalić (na pych odpali). Termometr zewnętrzny zaczął pokazywać inna temperaturę 7 stopni gdzie na zewnątrz jest 0. Pomóżcie, byliśmy już u dwóch mechaników i nic. :(

Edytowane przez daria86

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zawór egr ?

Czujnik położenia wału czy wałka rozrządu ? Jak brzmiała nazwa błędu w tym przypadku ?

Czy kontrolka check nadal świeci ?

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check nie świeci a błąd był czujnika położenia wału. A egr raczej nie bo silnik nie szarpie chodzi dośc płynnie i nie traci mocy. Oprócz tego dużo pali :/

Edytowane przez daria86

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dużo pali to prawdopodobnie wina leży po stronie sondy lambda! ale ona nie ma nic wspólnego z powyższym problemem - problem z odpalaniem na ciepłym silniku czy gaśnięciem po wciśnięciu sprzęgła, czujnik położenia wału oryginał czy zamiennik? jak oryginał to ok:), jak zamiennik to pewnie on będzie przyczyną!, przy okazji sprawdź regulator biegu jałowego...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr odpada gdyż auto nie szarpie, nie traci mocy i ogólnie jak już odpali to chodzi całkiem dobrze.
Czujnik wału odpada, chociaż po wymianie błąd nie zniknął powiedziano mi że to przez błąd przepływki która zasilana jest z tej samel linii (5V) (stary czujnik był ok- oporność 1000Ohm a po podgrzaniu ok 1200Ohm). Gasnąć zaczął po wymianie przepływki (może to przypadek). w aucie została wymieniona także kostka pod stacyjką odowiadająca za odpalanie. Są to gaśnięcia sporadyczne głównie przy zwalnianiu lub skręcie i redukcji biegu. Jak zgaśnie nie dział pompa paliwa(nie "pyka" przekaźnik) po zmostkowaniu pompa zadziała ale mimo to nie odpala. Dodam, że auto bez problemu zapala na pych. Dodatkowo jak sama zgaszę auto po popchnięciu to odpala bez problemu przez 5-10 min. pozostawione na dłużej już nie odpali. Dopiero po 2-4h. Rano i po pracy nigdy nie zdarzyło się aby nie zapaliło. Czy możliwe jest że to awaria ecu?
Był też mały epizod że przez kilka dni rozrusznik dziwnie hałasował (coś podobnego do wycia) ale mimo to auto odpalało tak samo, potem zaczął "hałasować" spowrotem normalnie.
Dodam, że czujnik to zamiennik Magneti Marelli, ale gdyby był to cpw to nie odpałiłby na zapych

Edytowane przez daria86

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału Magneti Marelli to dobrej jakości zamiennik więc nie powinno się z nim nic dziać, przepływomierz był wymieniany na jaki? oryginał Boscha czy też zamiennik? jak zamiennik to jaki? zaworu egr nie możesz wykluczyć! wszystko ze sobą ściśle współpracuje i jak coś nawali to drugie przestaje podawać prawidłowe dane do ecu a ten źle dobiera mieszankę itp. Żadna awaria ecu! kto ci tak powiedział? gdzie kupiłaś ten przepływomierz? w sklepie? w necie? to jest nówka czy używka oryginał czy zamiennik?>...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr odpada gdyż auto nie szarpie, nie traci mocy i ogólnie jak już odpali to chodzi całkiem dobrze.

Czujnik wału odpada, chociaż po wymianie błąd nie zniknął powiedziano mi że to przez błąd przepływki która zasilana jest z tej samel linii (5V) (stary czujnik był ok- oporność 1000Ohm a po podgrzaniu ok 1200Ohm). Gasnąć zaczął po wymianie przepływki (może to przypadek). w aucie została wymieniona także kostka pod stacyjką odowiadająca za odpalanie. Są to gaśnięcia sporadyczne głównie przy zwalnianiu lub skręcie i redukcji biegu. Jak zgaśnie nie dział pompa paliwa(nie "pyka" przekaźnik) po zmostkowaniu pompa zadziała ale mimo to nie odpala. Dodam, że auto bez problemu zapala na pych. Dodatkowo jak sama zgaszę auto po popchnięciu to odpala bez problemu przez 5-10 min. pozostawione na dłużej już nie odpali. Dopiero po 2-4h. Rano i po pracy nigdy nie zdarzyło się aby nie zapaliło. Czy możliwe jest że to awaria ecu?

Był też mały epizod że przez kilka dni rozrusznik dziwnie hałasował (coś podobnego do wycia) ale mimo to auto odpalało tak samo, potem zaczął "hałasować" spowrotem normalnie.

Dodam, że czujnik to zamiennik Magneti Marelli, ale gdyby był to cpw to nie odpałiłby na zapych

Te gasniecia i problemy z odpaleniem(silnik cieply badz zimny)sa to typowe oznaki awari silnika krokowego przepustnicy.Nalezy sprawdzic sonde lambda,jesli wywala blad EGR to on i tak nie bedzie dzialal poprawnie,Samochod np.po rozpedzeniu do 60km/h iwrzuceniu 5biegu-dlawil sie i szarpal,apo3do4s plynnie pracowal.Egr byl nowy Bosza zamontowany,tylko mechanik nie skasowal mi bledu.Czujniki polozenia walu czy rozrzadu jesli byly wymieniane musza miec jakosc co najmniej zblizona do oryginalu.Coz nie kazdy mechanik jest w stanie poradzic sobie z tym ,,cudem''.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i po wizycie u mechanika bez zmian... Wymieniony aku, wyczyszczone masy i wymieniony poraz 2gi czujnik wału tym razem na Bosha zakupiony w ASO Opla. kilka razy odpalał ok potem odpalił po 3sek sie zadławił i juz nie odpalił... :cry:

BTW przepływomierz bosh zakupiony na allegro używka.. ale brak jakichkolwiek błędów z jego strony.

Po 2 h odpalił jakby nigdy nic...

Edytowane przez daria86

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności