Skocz do zawartości

Chłodnica-włacza sie zaraz po uruchomieniu silnika


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

na to wyglada że z instalacja wszystko ok,a próbowałes wykrecic czujnik z chłodnicy i podpiac go bezposrednio do przewodu??bo moze te czujniki cos sa nie tak.Bo ja tez musialem kopowac dwa razy czujnik,bo pierwszy mi nie włączał wentylatora był nowy,dopiero za drugim zakupem zadziałało.

Po zakupie pierwszego czujnika stwierdzono,że jest on uszkodzony.Kupiłem drugi.Efekt ten sam ( wentylator włącza się po przekręceniu stacyjki niezależnie od temp. silnika i nie wyłącza się).Mało prawdopodobne,żeby oba czujniki były zepsute.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon Lis 19, 2007 20:14 ]

mi sie wiatrak nie kreci i nie pokazuje temp. na desce ale po odlaczeniu czujnika temp rozrzadu i wlaczeniu zaplonu rusza od razu wiec dziwie sie dlaczego u Ciebie po odlaczeniu sie wylacza...

Przepraszam za post pod postem.

 

Chyba się pogubiłem.Czujnik, o który mi chodzi znajduje się u dołu chłodnicy po jej lewej stronie(stojąc twarzą do samochodu).Decyduje on o tym kiedy ma włączyć się wentylator na chłodnicy (temperatura).Więc jak może włączać się wentylator na chłodnicy gdy czujnik jest odpięty.Przecież to ten czujnik w odpowiednim momencie zamyka obwód i uruchamia wentylator ( chyba ? ).Ale może być zupełnie inaczej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie juz pogubilem,juz teraz nie wiem jaki jest problem,bo jezeli po odlaczeniu czujnika wentylator nie dziala,a po podlaczeniu do czujnika dziala to albo czujnik albo gdzies sie zwiera,i zamuka sie obwod elektryczny.a probowales wykrecic czujnik i podlaczyc?i co sie dzieje??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie juz pogubilem,juz teraz nie wiem jaki jest problem,bo jezeli po odlaczeniu czujnika wentylator nie dziala,a po podlaczeniu do czujnika dziala to albo czujnik albo gdzies sie zwiera,i zamuka sie obwod elektryczny.a probowales wykrecic czujnik i podlaczyc?i co sie dzieje??

Chodzi o to,że nowy czujnik załącza wentylator nawet przy zimnym silniku i wentylator chodzi non stop.Sprawdzane były dwa czujniki (oba nowe ) i efekt jest ten sam.Jest mało prawdopodobne,aby oba nowe czujniki były trafione i nie działały.Stąd moje pytanie.

Co może być przyczyną ciągłej pracy wentylatora poza zepsutym czujnikiem ?

 

Dzisiaj zamówiłem jeszcze jeden czujnik (inny producent),bo po wizycie u elektryka wychodzi na to,że wszystko jest w porządku a walnięte są oba nowe czujniki.Zobaczymy.Mam nadzieję,że to coś da

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem tigra 1,6 16V brak ogrzewania płyn zalany termostat wymieniony

na wejściach do nagrzewnicy zimne wejścia , drożność przewodów i nagrzewnicy jest dobry co może być innego . :wink:??? Jeśli może mi ktoś pomóc to będe wdzięczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...na wejściach do nagrzewnicy zimne wejścia , drożność przewodów i nagrzewnicy jest dobry ...

W jaki sposób to sprawdziłeś ? Jeżeli jest obieg to nie ma możliwości żeby tamtędy płyn nie płynął.

 

po wizycie u elektryka wychodzi na to,że wszystko jest w porządku a walnięte są oba nowe czujniki

Ja nawet nie widzę innej możliwości ,bo z tego co wiem to są to termowłączniki i przy odpowiedniej temp. mają dać obieg prądu na wiatrak. W niektórych jest jeszcze przekaźnik w całym układzie sterującym wentylatorem.

 

ponowna Edycja: Zerknąłem do EPC i przypomniało mi się ,że był już taki temat i w końcu nie wiem jak się zakończyło. Mianowicie według EPC nie ma tam termowłącznika/opornika bo tak jest nazwany ,albo raczej jest wymieniany razem z wentylatorem. Zarówno w wersji z klimą jak i bez jest za to przekaźnik do wentylatora(pierwszy rząd od góry ,trzeci od lewej i drugi przekaźnik zaraz pod nim ; możliwe że zależnie od tego czy z klimą czy bez jest tylko jeden z nich ,bo mają różne numery).

 

Ech.. no i znalazłem tamten temat http://forum.opel24.com/zafira-2004-wentylator-silnika-vt8492.htm?highlight=przeka%BCnik i lipa. Zastanawia mnie jak to zrobił mechanik.Widziałeś na własne oczy wymianę ? To domowa robótka czy są jakieś wtyczki od rezystora itd ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są podłaczone obok siebie dwa przewody do głównego przewodu i nimidzie gorąca a do nagzrewnicy nie wchodzi

 

[ Dodano: Wto Lis 20, 2007 19:03 ]

może są żle podłączone przewody auto jest 10 dni w polsce a widać że są nowe opaski

to może ktos juz grzebał czy ma ktoś schemat podłączenia nagrzewnicy.

 

[ Dodano: Wto Lis 20, 2007 19:05 ]

przewody rozłaczałem i sprawdzałem oraz nagrzewniczkę czy nie są zapchane

auto jest z Włoch sprowadzone

 

[ Dodano: Wto Lis 20, 2007 19:10 ]

ok ! piszesz o [p'przekazniku a mi chodzi czemu nie chce krążyć woda przez nagrzewniczkę

 

[ Dodano: Wto Lis 20, 2007 19:18 ]

czy może byc tak że utworzyła się poduszka powietrzna w samej chłodniczce

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie miron1959 jakoś nie trafiłeś z tematem :wink: i zrobiłeś bałaganik. Ale tak czy inaczej nie rozumiem w jaki sposób sprawdzałeś "drożność" układu z nagrzewnicą - odkręciłeś oba przewody (wchodzący i wychodzący) i puściłeś wodę tamtędy z kranu ,z weża czy lejkiem wlałeś ,bo drożność przez to rozumiem ? Jeżeli sprawdzając w ten sposób leci ,a po podłączeniu do całego układu nie ma obiegu ,to tylko może być pompa walnięta ,albo układ jest zapowietrzony - jakby pompa była walnięta to chyba za długo byś nie pojeździł (rozumiem że chłodnica jest gorąca i temp.na wskaźniku w granicach 90 stopni ?) Tak więc zostaje zapowietrzenie. Jeżeli źle zrozumiałem to może jest jakiś elektrozawów w układzie ,ale te występują chyba tylko przy klimie (choć mogę się mylić)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Widziałeś na własne oczy wymianę ? To domowa robótka czy są jakieś wtyczki od rezystora itd ?

 

Wymiana czujnika (ów) odbyła się przy mnie,także założony jest napewno nowy.Nie wiem o co chodzi z tym rezystorem,ale wszystko wydaje się w porządku bo nie widać aby była jakaś ingerencja osób trzecich w instalację.Całość wygląda na "orginał" fabryczny.

Przejżałem temat,który podałeś i jutro spróbuję odszukać przekaźniki - może to to.

Ale na wszelki wypadek spróbuję jeszcze z jednym czujnikiem (niemiecka prod.),używane do tej pory były włoskie (podobno nienajlepsze)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dałem ciała...nie wiem dlaczego ,ale przez cały czas szukałem tego dla silnika z pierwszego postu w tym temacie czyli dla X16XEL w dodatku w Astrze G :wink:

Podaj dokładny model silnika ,bo było ich 4 w 96 roku o pojemności 1.4 litra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dałem ciała...nie wiem dlaczego ,ale przez cały czas szukałem tego dla silnika z pierwszego postu w tym temacie czyli dla X16XEL w dodatku w Astrze G :wink:

Podaj dokładny model silnika ,bo było ich 4 w 96 roku o pojemności 1.4 litra.

Nie wiem gdzie szukać modelu silnika , dlatego na wszelki wypadek podam pełne nr-y silnika i nadwozia

 

nr silnika C14SK02DG2344 - nie jestem pewien tego "K" bo jest niewyraźne może byc "E"

 

nr nadwozia WOL000056TP620605

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności