Skocz do zawartości

Elektrozawór turbosprężarki w Astrze H Z17DTH


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Podaję rozwiązanie problemu, może komuś się przyda.

 

Okazało się, że nie elektrozawór ciśnienia doładowania był problemem, tylko zapchana rurka pompki vacum. Przeczyszczenie rozwiązało problem i ciśnienia teraz są ok :).

 

Pozdrawiam

 

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Damiann

Witam. Chciałbym przyłączyć się do tematu. W mojej asterce pojawił się podobny problem... otóż jak wyjechałemdzisiaj z domu to po chwili zaświecił mi się check engine i drastycznie sp[adła moc. Poczytałem troche wpisy na forum odnośnie zaworu egr. Przeczyściłem go i jeszcze dwa elektrozawory co są przy aku ale nie było poprawy. Pojechałem do znajomego na warsztat i podłączyłem go pod kompa i wyszło że jest coś nie tak ze sterowaniem doładowania. turbo dawało rożne i za małe ciśnienie Przeczyściłem jeszcze ten elektrozawór przy turbinie ale dalej bez efektów. Czy to może być uszkodzony właśnie ten elektrozawór? Czy może ta gruszka z cięgiełkiem regylująca ciśnienie? Rurki sprawdzałem i są ok

 

Gość popencjusz

Zanim padnie diagnoza na cokolwiek, podjedź do kogoś kto ma vacumetr niech pomierzy Ci ciśnienia w tych rurkach przed i za zaworem przy turbo. Może sie okazać że problem niedoładowania leży gdzie indziej, np EGR. Po odpaleniu auta gruszka powinna pociągnąć cięgno do końca. Jeśli dasz je pociągnąć dalej tzn że problemu trzeba szukać na odcinku gruszka zawór pompa vacum.

Edytowane przez popencjusz

 

Gość Damiann

jak zdjąłem rurkę od elektrozaworu tą co idzie do gruszki i że tak napisze, zaciągnąłem to cięgiełko poszło do końca... mechanik mi powiedział żebym sprawdził szczelność rurek ale wszystko jest ok

 

nie powinno miec znaczenia chyba ze luz masz rzedu kilku mm. Wymien te wezyki. Sprawdz jakie podcisnienie daje pompa VAQ i podmien ten elektrozaworek. Rury dolotu tez sprawdz czy czasem nie ma dziury.

 

Gość Damiann

a jaką wartość podciśnienia powinno dawać? Dzisiaj check engin pojawia się tylko momentami. potrzyłem i gdy nie pokazuje błędu to cięgiełko od turbo rusza po odpaleniu. spróbuje jeszcze raz przeczyścić porządnie elektrozawory, egr i kolektor dolotowy i zobaczę czy się coś poprawi.

 

  • 4 miesiące temu...

Panowie bardzo prosze o pomoc - nie wiem czy dobrze wybralem.
od jakiegos czasy meczylem sie z brakiem mocy - trybem awaryjnym w astrze H 1.7 CDTI (101 km) 2005 r - okazało sie ze to zawor cisnienia ( wczesniej byl zalozony od vw- WTF??) - i od tego sie zaczęło - jeden mechanik kupil jakis zamiennik a pozniej regulowal cisnieni turbiny ciegnem przy atrapie - masakra nic nie pomoglo blad byl caly czas. nastepny mechanik wymienil zawor ( od cisnienia powietrze )na org. uzywany od opla - objawy znieknely na jakis czas, podobno tez wyregulowal odpowienio cisnienie - zauwazylem z auto malo mniej mocy ale ogolnie jezdzilem bez problemów. od pewnego czasu tryb serwisowy znowy sie pojawia i co zauwazylem. nie ma reguly czy jade szybko nie czy, kontrolka czasami sie od razy zapala czasem mruga jak szalona, czasem znika...
jak jade szybciej ( ok 140 km/h) kilka km i pozniej po 1 h zapalam to po pierwsze duzo dluzej sie "kreci" i po drugie od razu zapala sie kontrolka kluczyk - nie gasnie do następnego zgaszenia i odczekania dluzszej chwili.
czasami w ogole nie odpala - tzn jak przekrecam zaplon wskazowki od obrotomierza ruszaja sie do konca i z powtorem tak 2 razy i w ogole nie moge odpalic (( gasze i odpalam zaplon i jest ok...
kolejna dziwna rzecz ktora sie pojawila to charakterystyczny swist z wydechu jak odpalam na zimnym silniku... ogolnie mala masakra sie zrobila
przed chwila odczytalem bledy metoda hamulec-gaz:
034028
033528
021956
060631
060333
bardzo prosze o pomoc! meczy mnie juz to od dluzszego czasu...
jesli jest ktos z okolic 3miasta mogę podjechac
z góry dziekuję za pomoc

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności