Gość zwieracz Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Witam Podaję rozwiązanie problemu, może komuś się przyda. Okazało się, że nie elektrozawór ciśnienia doładowania był problemem, tylko zapchana rurka pompki vacum. Przeczyszczenie rozwiązało problem i ciśnienia teraz są ok . Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60466-elektrozaw%C3%B3r-turbospr%C4%99%C5%BCarki-w-astrze-h-z17dth/page/2/#findComment-485404 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Dzięki za zakończenie tematu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60466-elektrozaw%C3%B3r-turbospr%C4%99%C5%BCarki-w-astrze-h-z17dth/page/2/#findComment-485425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damiann Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Witam. Chciałbym przyłączyć się do tematu. W mojej asterce pojawił się podobny problem... otóż jak wyjechałemdzisiaj z domu to po chwili zaświecił mi się check engine i drastycznie sp[adła moc. Poczytałem troche wpisy na forum odnośnie zaworu egr. Przeczyściłem go i jeszcze dwa elektrozawory co są przy aku ale nie było poprawy. Pojechałem do znajomego na warsztat i podłączyłem go pod kompa i wyszło że jest coś nie tak ze sterowaniem doładowania. turbo dawało rożne i za małe ciśnienie Przeczyściłem jeszcze ten elektrozawór przy turbinie ale dalej bez efektów. Czy to może być uszkodzony właśnie ten elektrozawór? Czy może ta gruszka z cięgiełkiem regylująca ciśnienie? Rurki sprawdzałem i są ok   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60466-elektrozaw%C3%B3r-turbospr%C4%99%C5%BCarki-w-astrze-h-z17dth/page/2/#findComment-485798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 (edytowane) Zanim padnie diagnoza na cokolwiek, podjedź do kogoś kto ma vacumetr niech pomierzy Ci ciśnienia w tych rurkach przed i za zaworem przy turbo. Może sie okazać że problem niedoładowania leży gdzie indziej, np EGR. Po odpaleniu auta gruszka powinna pociągnąć cięgno do końca. Jeśli dasz je pociągnąć dalej tzn że problemu trzeba szukać na odcinku gruszka zawór pompa vacum. Edytowane 4 Maja 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60466-elektrozaw%C3%B3r-turbospr%C4%99%C5%BCarki-w-astrze-h-z17dth/page/2/#findComment-485799 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damiann Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 jak zdjąłem rurkę od elektrozaworu tą co idzie do gruszki i że tak napisze, zaciągnąłem to cięgiełko poszło do końca... mechanik mi powiedział żebym sprawdził szczelność rurek ale wszystko jest ok   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60466-elektrozaw%C3%B3r-turbospr%C4%99%C5%BCarki-w-astrze-h-z17dth/page/2/#findComment-485800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Połącz turbinę. Z pominięciem elektrozaworku i zobacz czy zaciąga do końca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60466-elektrozaw%C3%B3r-turbospr%C4%99%C5%BCarki-w-astrze-h-z17dth/page/2/#findComment-485801 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damiann Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 tak zrobie. Zauwarzyłem delikatny luz na łopatkach turbiny... czy to może mieć jakiś wpływ na tą dolegliwość?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60466-elektrozaw%C3%B3r-turbospr%C4%99%C5%BCarki-w-astrze-h-z17dth/page/2/#findComment-485802 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 nie powinno miec znaczenia chyba ze luz masz rzedu kilku mm. Wymien te wezyki. Sprawdz jakie podcisnienie daje pompa VAQ i podmien ten elektrozaworek. Rury dolotu tez sprawdz czy czasem nie ma dziury.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60466-elektrozaw%C3%B3r-turbospr%C4%99%C5%BCarki-w-astrze-h-z17dth/page/2/#findComment-485805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damiann Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 a jaką wartość podciśnienia powinno dawać? Dzisiaj check engin pojawia się tylko momentami. potrzyłem i gdy nie pokazuje błędu to cięgiełko od turbo rusza po odpaleniu. spróbuje jeszcze raz przeczyścić porządnie elektrozawory, egr i kolektor dolotowy i zobaczę czy się coś poprawi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60466-elektrozaw%C3%B3r-turbospr%C4%99%C5%BCarki-w-astrze-h-z17dth/page/2/#findComment-485833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fokoslaw Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Panowie bardzo prosze o pomoc - nie wiem czy dobrze wybralem.od jakiegos czasy meczylem sie z brakiem mocy - trybem awaryjnym w astrze H 1.7 CDTI (101 km) 2005 r - okazało sie ze to zawor cisnienia ( wczesniej byl zalozony od vw- WTF??) - i od tego sie zaczęło - jeden mechanik kupil jakis zamiennik a pozniej regulowal cisnieni turbiny ciegnem przy atrapie - masakra nic nie pomoglo blad byl caly czas. nastepny mechanik wymienil zawor ( od cisnienia powietrze )na org. uzywany od opla - objawy znieknely na jakis czas, podobno tez wyregulowal odpowienio cisnienie - zauwazylem z auto malo mniej mocy ale ogolnie jezdzilem bez problemów. od pewnego czasu tryb serwisowy znowy sie pojawia i co zauwazylem. nie ma reguly czy jade szybko nie czy, kontrolka czasami sie od razy zapala czasem mruga jak szalona, czasem znika...jak jade szybciej ( ok 140 km/h) kilka km i pozniej po 1 h zapalam to po pierwsze duzo dluzej sie "kreci" i po drugie od razu zapala sie kontrolka kluczyk - nie gasnie do następnego zgaszenia i odczekania dluzszej chwili.czasami w ogole nie odpala - tzn jak przekrecam zaplon wskazowki od obrotomierza ruszaja sie do konca i z powtorem tak 2 razy i w ogole nie moge odpalic (( gasze i odpalam zaplon i jest ok...kolejna dziwna rzecz ktora sie pojawila to charakterystyczny swist z wydechu jak odpalam na zimnym silniku... ogolnie mala masakra sie zrobilaprzed chwila odczytalem bledy metoda hamulec-gaz:034028033528021956060631060333bardzo prosze o pomoc! meczy mnie juz to od dluzszego czasu...jesli jest ktos z okolic 3miasta mogę podjechacz góry dziekuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60466-elektrozaw%C3%B3r-turbospr%C4%99%C5%BCarki-w-astrze-h-z17dth/page/2/#findComment-501094 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.