Gość Corsunia Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Witam Was Po dłuższej nieobecności jestem z powrotem. Szukam porady co byście zrobili na moim miejscu z ciągle brudzącym się zaworem EGR . Po zaślepieniu zaworu podczas przyspieszania niemiłosiernie stukocze najprawdopodobniej zawór o podkładkę choć pracuje on do środka. Zawór muszę regularnie czyścić co miesiąc - zapycha się i wywala błąd. Próbowałem dać zaślepkę i grubszą podkładkę żeby grzybek zaworu miał miejsce lecz stukanie nadal jest. Czy spróbować dać więcej podkładek aby grzybek miał więcej miejsca? Nasz wcześniejszy temat : http://forum.opel24.com/topic/56037-zalepione-egr-stukanie-zaworu/page-2   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60484-x14sz-i-zapychaj%C4%85cy-si%C4%99-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 (edytowane) Sam piszesz że zawór jest płaski od spodu a grzybek pracuje do środka więc nie ma się o co tłuc. W sprawie zaworów EGR: http://delphi-dpss.com.pl/katalogi/biuletyn_3_4.pdf Myślę ze częste brudzenie się zaworu może być wynikiem spalania dużych ilości oleju przez silnik albo niedokładnie czyścisz sam zawór. To "klapanie zaworów" może mieć związek ze spalaniem stukowym: http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/naped-i-skrzynia-biegow/266575,Do-czego-sluzy-czujnik-spalania-stukowego.html ale wtedy powinny być jeszcze inne błędy. Ale jak to powiązać z zaślepieniem zaworu nie wiem Ja u siebie mam założony emulator EGR i prawie 3 lata mam spokój. Edytowane 17 Kwietnia 2013 przez arturro-55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60484-x14sz-i-zapychaj%C4%85cy-si%C4%99-egr/#findComment-484035 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Corsunia Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Tak ja też obstawiam że zatykanie się zaworu to efekt iż silnik bierze olej , zapycha się czarnymi sadzami. Może masz rację z spalaniem stukowym , bo bez względu jak założę podkładki pod egr np. z miejscem aby grzybek miał swobodę nadal stuka przy przyspieszaniu. A ten emulator kupowałeś na portalu aukcyjnym?Ciekawe czy do X14SZ coś takiego wymyślili.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60484-x14sz-i-zapychaj%C4%85cy-si%C4%99-egr/#findComment-484042 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość westsajd Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Niemożliwe jest, żeby stukał Ci zawór od EGR ponieważ on nie pracuje impulsowo tylko otwiera/zamyka się dosyć powolnie. Ja kupiłem na allegro zaślepkę do egra, do tego uszczelkę i w końcu mam spokój z tym dziadostwem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60484-x14sz-i-zapychaj%C4%85cy-si%C4%99-egr/#findComment-484062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Corsunia Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 (edytowane) Nie stwierdzę z pewnością czy to zawór EGR stuka czy coś innego , ale już mam brak pomysłu do tego stukania. Na pewno po zaślepieniu go coś stuka coś w silniku w rytm popychaczy - z tą samą częstotliwością , dziek trudno określić skąd dociera bo dzieje się to podczas przyspieszania i nie cały czas np: 1 -1.500 obr/min - cisza 2 i 3 przy 1.700 -2-000 stuka w silniku coś tak niemiłosiernie jakby popychacze pracowały na sucho natomiast powyżej 2.000 obr. spokojnie. Koledzy ja już obczaiłem wszystkie sposoby bez i z podkładką , z dodatkową podkładką aby zawór miał miejsce gdyby grzybek miał stukać o zaślepkę i nic. Dlatego jeżdżę cały czas z niezaślepionym zaworem bo wstyd mi jak ruszam i stuka w pod maską - gorzej od diesla , jak na razie zacina mi się raz na miesiąc lub jak wyskoczę w trasę to 150 km i kontrolka silnika - czyszczenie EGR i dalej w trasę. To nie są popychacze zawory itp coś dostaje wibracji w silniku i stukocze . Prawda robię dolewki do silnika ale nie aż takie 5 litrów oleju starczy mi na zmianę na nowy i na dolewki. Silnik 3.5 l i zostaje 1.5l/10.000 , nie kopci,odpala od strzału , jedynie małych drgawek nieraz dostaje silnik -może to zabrudzony silnik krokowy, westsajd - wymień się silnikami , ja mam już dość tego EGR. Przed chwilą pobawiłem się z zaślepianiem zaworu. Zatkałem jeden z otworów - wlotowy spalin (Grzybek EGR miał wolną przestrzeń więc to nie on) -niestety stukanie lub brzęczenie przy dodawaniu gazu jest i to dość głośne bo przechodnie się oglądają. Postanowiłem trochę pomodyfikować i zatkałem w uszczelce ten otwór 2 groszówką i zrobiłem małą dziurkę w niej - to samo brzęczy cos w silniku jakby coś luźne było i wibracji dostawało przy lekkim dodaniu gazu , przy powiększeniu dziurki na 1 mm cisza Ale niestety nic to nie daje bo spaliny dalej dostają się do EGR-a. EGR jest sprawny tylko zapycha się czarnymi "sadzami" . Jak dla mnie brak pomysłu co brzęczy po zaślepieniu. Nagrałem filmik ale na nim nic nie słychać ,zbyt duży szum powietrza. Edytowane 18 Kwietnia 2013 przez Corsunia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60484-x14sz-i-zapychaj%C4%85cy-si%C4%99-egr/#findComment-484090 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.