Skocz do zawartości

Problem z zapowietrzaniem sie MOVANO 2.5DTI


Gość lewap137

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lewap137

Witam serdecznie,

Posiadam Opla Movano 2003 2.5 DTI i generalnie od jakiego czasu mam problem z uruchomieniem silnika dopiero po dłuzszym kręceniu ( chodź nie zawsze - odpali).
Zauważyłem podczas zmiany filtra paliwowego że z wyjścia filtra na pompę paliwową jest mnustwo pęchrzyków powietrza ( czasami więcej czasami mniej - jak poruszę filtrem to idzie wręcz spienione paliwo) Moje pytanie - dlaczego tak sie dzieje :?:?
- Mój filtr powietrza to http://www.bazarek.pl/produkt/3886673/o ... 5-dci.html

- Pewnie jakos sie to odpowietrza, ale nie mam pojęcia jak... u góry filtra i na dole są zaworki (domniemam - odpowietrzające) zapewne trzeba zachować jakas kolejnosć - bardzo proszę o pomocw tej kwestii

- Jest też przyłącze elektryczne - czy jest ktoś wstanie mi powiedzieć jakie zadanie ono realizuje :?:?

- No i czy po zgaszeniu pojazdu paliwo pomiedzy fitrem a zbiornikiem paliwa może się cofać :?:?

Ps. Jezeli ktoś dysponuje jakas instrukcją typu "sam naprawiam" i może sie podzielić to uprzejmię btym prosił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w filtrze sa 2 zaworki,dolny do spuszczania wody z filtra a gorny jak sie domyslales

masz pompke elektryczna w baku lub przy pompie wysokiego cisnienia?

paliwo sie niecofnie jesli uklad paliwowy jest szczelny

czesto bywa ze paliwo cieknie w miejscu nieszczelnosci ukladu

wyjscie do elektryki z filtra to podgrzewacz paliwa

instrukcji takiej raczej nikt Ci nieda bo nielatwo o instrukcje obslugi do tego auta a serwisowa to juz wogule ale na halfords.co.uk mozesz se zamowic,widzialem kiedys

w jakich okolicznosciach pojawil sie problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lewap137

Witam Wojtek,

 

Tak o po prostu jednego dnia nie szło odpalić i już.... auto jest cały czas użytkowane nie było jakiegoś przestoju czy zmiany dostawcy paliwa.

 

Założyłem dzisiaj pomiędzy pompą wysokiego ciśnienia a filtrem zawór zwrotny i paliwko się nie cofa....:) Zobaczymy co będzie dalej....

 

Ale mam jeszcze jedno pytanie....

 

Jeżeli chodzi o turbo - dość mocno puszcza mi olejem.... do tego stopnia że mam silnik od dołu zabryzgany.... leci przez otwór w najniższym punkcie przewodu który łączy intercooler z dolotem silnika... Co radzisz???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Założyłem dzisiaj pomiędzy pompą wysokiego ciśnienia a filtrem zawór zwrotny i paliwko się nie cofa.... :-) Zobaczymy co będzie dalej....

 

Wymień filtr i uszczelkę obudowy filtra i sprawdź ponownie. Jak już będziesz to robił to benzyną ekstrakcyjną obmyj obudowę od środka bo często robi się tam kisiel.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieznam silnika 2.5 wiec duzo nie pomoge ale jesli cieknie z przewodu to najlepiej go zmienic

zaworek zwrotny dobry pomysl ale nieszczelnosc lepiej znalezc zanim pompie zrobi kuku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności