Skocz do zawartości

P0101 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność*


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

 

Czym może być spowodowany błąd "P0101 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność*"?

 

Czy powodem tego komunikatu może być DPF?

 

W pierszej kolejności sprawdzę szczelność całej instalacji tj. dziury, przetarcia itp. Dopiero potem chciałbym sprawdzić cały układ dolotowy.

 

Powietrze gdzieś ucieka.

 

Będę wdzięczny za sugestie.

 

 

witam

 

przeczyścić przpływkę delikatnie pędzelkiem benz extract( aceton) do uzyskania optycznej czystościNie wolno niczego dotykać palcami oprócz obudowy, jest strasznie wrażliwa.jeżeli nic to nie da, to podmienić dla pewności, oczywiście spr dolot

 

Pozdr

Edytowane przez tokar2

 

Gość popencjusz

może uciekać przez nieszczelny EGR. Poszukaj na forum jest tego dużo.

 

Witam.

Prawdopodobnie problem jest z kolankiem dochodzącym do intercoolera. Ktoś już przy nim wcześniej grzebał. Pękły zgrzewy na plastiku.

 

Może KTOŚ ma takie kolanko + rurę na zbyciu :-)

 

Panowie rurę udało się podratować. Jej koszt jest ogromny - 1100 zł.

Nie mnie auto dalej rzuca jakimś błędem. Dodatkowo trzyma wysokie obroty nawet na postoju.

Edytowane przez atb30

 

Witam.

Dzisiaj kolejna wizyta u mechanika. Wyczyścił taki mały zawór na kolektorze, który był mocno zabrudzony sadzą. I jazda próbna. Auto idzie dużo lepiej. Mocy więcej. I tak zrobiłem kilka kilometrów i nagle bum. Okazało się że bardzo solidnie poklejona rura od intercoolera nie wytrzymała. A szkoda bo kosztuje prawie 1000 zł z dużym upustem :( uzgodniłem z mechanikiem czyszczenie kolektora, zaworu erg i intercoolera. Najbardziej obawiam się że powód może być jakiś inny i nową rurę też szlag trafi. Czy Ktoś ma może jakieś sugestie.

 

Gość popencjusz

Jaki zawór przeczyścił? Pewnie EGR bo innych zaworów już po trasie nie ma. Co do tej kosztownej rury to jeśli na szrocie nie kupisz to poszukaj gości co zajmują się spawaniem plastyków. Na pewno da się naprawić to uszkodzenie.

 

Witam.

Nie wiem jaki to był zawór. Taki mały na kolektorze. Rura była już sprawana właśnie przez profesjonalistów i nie wytrzymała. I to mnie tak naprawdę martwi. Dlaczego znowu ją rozerwało? Czyżby był jakiś problem po drodze?

 

trzeba sprawdzic jakie cisneinei jest podczas przyspieszania z pedalem gazu w podlodze. Rure ja bym zmontowal sam- prelno jest silkonowych kolenek i rurek w sprzedazy. Nie widze problemu by to zrobic profesjonalnie i pozadnie i wcael nie musisz wydawac 1100 zl- ze 3-4 stówki i bedzie nawet lepiej jak ori.

 

Witam.

A jakie powinno być ciśnienie? Wg mnie rura sklejona była bardzo solidnie a mimo to nie wytrzymała. Czy możliwe jest to że układ jest tak zabrudzony że jest w stanie przyjąć takiego ciśnienia.

Zobaczymy jak będzie po czyszczenie.

post-164-0-63967600-1369554711_thumb.jpg

post-164-0-41680100-1369554722_thumb.jpg

Edytowane przez atb30

 

Gość popencjusz

Cisnienie w ukladzie jest w porywach 3 bary z uwzględnieniem atmosferycznego. Po czym oceniasz że to było solidnie zrobione? Nie przeszło próby ciśnienia. Co do ciśnienia niech mnie ktoś poprawi jeśli jest inaczej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności