Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem cewkę w sprężarce, później jeszcze osuszacz i nabicie klimatyzacji oczywiście olej był też dodawany. Mam pytanie jak w temacie czy to wina ciśnienia panującego w układzie czy coś się dzieje ze sprężarką?Po wyłączeniu klimatyzacji około pół godziny sprzęgło ciężko chodzi. Póżniej już lekko. Załącza się i wyłącza bez problemu. Chłodzi dobrze. Więc co jest, bo wiadomo że obawiam się że sprężarka może się zaciera

 

Skąd wiesz że Ci sprzęgło cieżko chodzi?

Mam podobny problem - wymieniłem bezpiecznik na cewce i znów przepalony po około roku - 3 włączenie tej wiosny.

Problemy mi się zaczeły po nabiciu klimtyzacji - po tym był pierwsza usterka cewki. Może czynnika jest za dużo (wpuszczone tyle ile trzeba, ale może maszyna się pomyliła)?

 

poruszać można palcem - czyli lekko gdy wyłączona dłużej, lub gdy odłączę i odczekam około pół godziny. ale bezpośrednio po wyłączeniu klimatyzacji gdy próbuję poruszac sprzęgłem, chodzi ciężko, nie wiem czy to normalne. nabija ciśnienie to i może ciężko chodzić, ale nie mam pewności, czy dobrze rozumiem. dopiszę jeszcze -klima manualna, cewka wymieniana, wymieniany skraplacz i osuszacz, nabita, sprawdzana, chodzi dobrze,(tylko niepokoi mnie to sprzęgło) nie podbija obrotów jakoś mocno po załączeniu, tylko tak jak zawsze jak kiedyś.

 

A cewka się spaliła z powodu?

Bo zauważyłem iż wymieniełeś skraplacz i osusacz czy w tym był problem i przez to cewka padła?

 

Cewka - wymieniłem bo myślałem że padła, zacząłem grzebać przy tym bezpieczniku (jest manual wymiany na necie) w oryginalnym i trochę zepsułem;) więc kupiłem nową, ale w sumie nie była droga do kompresora sanden wyszło 110 zł. Klima po zimie nie chodziła, ale to skraplacz był walnięty, czynnik uciekł i dlatego nie chodziła. Więc przy wymianie wymieniłem też osuszacz.

 

sluchajcie no. Piszecie ze olej byl dodawany. Kto dodaje oliwy tak na pałe. CO za serwis klim tka robi?? Oleju w kompresorze ma byc zalane tyle ile przewiduje producent a producent przewiduje zalewanie samego kompresora przy montazu. Potem przy odciaganiu czynnika odciaga tez i odrobine oliwy i tyle ile odciagnie mamy tez zalac oleju świeżego. Czynnika podajemy tyle ile producent podaje ale z doswiadczenai wiem ze czasami trzeba dac mniej o 50 czy nawet 100 gram mniej.

 

Oleju dał tyle ile trzeba, chyba 15 g, czynnika 600 (tyle ile podane na etykiecie pod maską). Sprzęgło ciężko chodzi chyba dlatego bo jak nabije ciśnienie to potem (na włączonej klimie) ciężko nim obrócić i chyba tak ma być. Lekko chodzi wtedy gdy klimatyzacja jest wyłączona, albo po wyłączeniu auto odstoi jakieś pół godziny. Chyba że się mylę

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności