Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Witam, Czy ktoś może zna symbol ( lub jakis model) przekaźnika do czasowej pracy wycieraczek w Astra G 2.0 Diesel ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6155-przeka%C5%BAnik-do-przerywanej-pracy-wycieraczek/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Astra gi nie ma takiej opcji jak regulowana interwalowa praca wycieraczek i przekaznik tu nie pomoze. Jedyne wyjscie to przerobka instalacji pod taki przekaznik od skody czy astry F.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6155-przeka%C5%BAnik-do-przerywanej-pracy-wycieraczek/#findComment-304197 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Moze żle sie wyrazilem. Chodziło mi o przerywana prace wycieraczek i taki przekaźnik jest ( prznajmiej miejsce w skrzynce)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6155-przeka%C5%BAnik-do-przerywanej-pracy-wycieraczek/#findComment-304191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Czyli chodzi Ci tylko o ten przekaznik-to jest taki zwykly. Pozostale biegi nie maja przekaznika. Za czasowa prace przedniej i tylnej (sterowanie tymi przekaznikami) odpowiada MUT.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6155-przeka%C5%BAnik-do-przerywanej-pracy-wycieraczek/#findComment-304157 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 witam jesli jest waka mozliwosc to chetnie bym skorzystał. To co jest w opcji fabrycznej opracowane to fakt niejest zaciekawie. Jest mozliwosc regulacji obrotów?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6155-przeka%C5%BAnik-do-przerywanej-pracy-wycieraczek/#findComment-304021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 jest możliwość w F wystaczy zamontowac z omegi pzrełacnzik z kółkiem i przekaźnik nastepnie pzreciąc pzrewód z nr 9 z wtyczki przełącznika i szerego go wpiąc we wetyczkę z kółkiem mam na zbyciu komplet do sedana i htb (kombi) w przełączniku od kombi (htb) a sedanem jest różnica w przełączika chodzi o tylną wycieraczkę której sedan nie posiada zestaw jak na fotce poniżej cena z komplet 80 PLN plus wysyłka info na priv bądź gg pozdr sklejek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6155-przeka%C5%BAnik-do-przerywanej-pracy-wycieraczek/#findComment-304006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 WeFce wystarczy wstawic sam przekaznik cos podobny do tego zółtego od skody albo od lublina i bedzie mozna programowac bez tej manetki i kabli dodatkowych. No i czne mniejsza za nowy przekaznik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6155-przeka%C5%BAnik-do-przerywanej-pracy-wycieraczek/#findComment-303995 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jogi1982 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 WeFce wystarczy wstawic sam przekaznik cos podobny do tego zółtego od skody albo od lublina i bedzie mozna programowac bez tej manetki i kabli dodatkowych. No i czne mniejsza za nowy przekaznik. możesz rozwinšć ten wontek:) tz kupuje przekanik od sokdy(jaki i jakiej skody) montuje go w miejsce seryjnego do astry F i to wszystko? pytanie w jaki sposob go programować np w trakcie jazdy? pzd   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6155-przeka%C5%BAnik-do-przerywanej-pracy-wycieraczek/#findComment-303978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Temat walkowany na wielu forach-autokacik, att, oakp itp. programuje sie przz wlaczenie w pozycje czasowa i nacisniecie sprysku na chwile odczekujemy ten czas jaki chcem zeby byly odstepy i ponownie spryski no i wtedy juz smiga. Bylo jeszcze od innego samochodu i tam sie programowalo przez wlaczenie na pozycje pierwsza, potem cofniecie na pozycje 0, odczekanie tego czasu i znowy na pozycje pierwsza. Poszukaj na aktokaciku jak juz pisalem tam tego jest duzo stron. Niestety w astrze G sie nie da tego zastosowac jak juz pisalem ale w F tak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6155-przeka%C5%BAnik-do-przerywanej-pracy-wycieraczek/#findComment-303975 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 pomysł i wykonanie kol nero541 z www.autokacik.pl Temat w calości skopiowany z autokącika Zainspirowany manualem kol. pablo79 postanowiłem zaadaptować instalację w Astrze G pod przekaźnik APE 23. Działanie tego przekaźnika różni się trochę od stosowanych przeważnie w Astrach F przekaźników Opla, Volkswagena. Różnica polega na tym, że czas przerwy programuje się krótkimi naciśnięciami spryskiwacza - jak dla mnie rozwiązanie lepsze od częstego przełączania dźwigni wycieraczek. Poza tym nie ma konieczności wymiany manetki na tą z pokrętłem (potencjometrem). Mój pomysł zakłada wykorzystanie tylko programowanego przekaźnika - w przeciwieństwie do kol. pablo79, gdzie przekaźnik programowany stanowi rozbudowę oryginalnego przekaźnika. Bazując na schemacie Astry F zmodyfikowałem nieznacznie połączenia w Astrze G, tak że w tej chwili instalacja funkcjonalnie jest taka sama - widać to na schemacie. Przejdźmy do konkretów - do wykonania modyfikacji będziemy potrzebowali: - przekaźnik APE 23 / Hybryd H-178 / Skoda - typ podawany już na forum; - podstawa przekaźnika, typowa (niekoniecznie); - uszkodzony przekaźnik o takim samym rozkładzie styków - nie uwzględniając styku "J" (niekoniecznie); - konektory żeńskie (5 szt.) i męskie (5 szt.),typowe jak do Fiat/ Polonez; - konektory żeńskie głośnikowe: plus i minus - różnią się wymiarami - 2 szt.; - peszel fi 10 - ok. 1,5 mb (niekoniecznie); - przewody - ok. 7 mb; - lutownica, cyna, taśma izolacyjna, itp narzędzia. Zaczynamy (przynajmniej ja tak zrobiłem) od odpięcia akumulatora, potem demontaż obudowy kolumny kierowniczej, następnie wypinamy z zatrzasków i wysuwamy przełącznik wycieraczek. Przełącznik trzyma się w gnieździe przy pomocy dwóch zatrzasków - po ich odchyleniu wyciągamy go z gniazda. Następnie demontujemy schowek koło kierowcy, tak by mieć dostęp do skrzynki bezpieczników. Etap I Dobieramy się do gniazda przełącznika: lokalizujemy żółto-czarny kabel, który wchodzi na pin "J" przełącznika - wysuwamy żółtą zawleczkę, przy pomocy cienkiego gwoździka odginamy ząbek wsuwki i ją wyciągamy, izolujemy dokładnie taśmą i mocujemy do wiązki przewodów, tak by się nie szwendał. Ustalamy przybliżoną długość nowej wiązki: od przełącznika za skrzynkę bezpiecznikową. W to miejsce wsuwamy nowy kabel z zarobionym konektorem żeńskim (głośnikowym - szerszym). Następnie lokalizujemy kabel czarno-czerwony, który wchodzi na pin "W" przełącznika, wyciągamy go w ten sam sposób i dolutowujemy do wsuwki kolejny nowy kabel i izolujemy taśmą, po czym wkładamy go na to samo miejsce - wkładamy z powrotem żółtą zawleczkę. Teraz wyciągamy zawleczkę od dołu gniazda, znajdujemy brązowy kabel, który wchodzi na pin "31" przełącznika, dolutowujemy kolejny nowy kabel, izolujemy i wkładamy go na to samo miejsce - wkładamy z powrotem żółtą zawleczkę. Na tym etapie mamy 3 nowe kabelki z przełącznika wycieraczek. Jeśli mamy różnokolorowe kable zapisujemy, z którego styku dany kolor wychodzi, jeśli jeden kolor to należy je oznakować i to zapisać. Tu mała uwaga - kabel brązowy to masa, którą można podać z dowolnego miejsca, np bliżej miejsca usytuowania naszego przekaźnika. Przeciągamy naszą wiązkę tą samą drogą, którą wychodzą z kolumny oryginalne kable - ja pomagałem sobie "pilotem" - drut miedziany 1,5 mm2. W tym momencie można już zmontować osłonę kolumny. Etap II Jeśli dysponujemy uszkodzonym przekaźnikiem (posłuży nam jako wtyczka), demontujemy go, wywalamy cewkę i do styków: 15, 31B, 53E dolutowujemy przewody, gdy nie mamy nic takiego, zarabiamy na kablach zwykłe konektory męskie - kable należy oznakować dla siebie. UWAGA: Styków opisanych na oryginalnym schemacie jako 85 i 86 nie wykorzystujemy ! Pozostają nie podłączone ! Drugie końce przewodów (nasza wiązka od wyłącznika i wiązka wykonana w tym etapie - 6 szt.) zarabiamy zwykłymi konektorami żeńskimi oprócz przewodu idącego od styku "J" - na nim zarabiamy konektor żeński (głośnikowy - węższy). Jeśli dysponujemy podstawą przekaźnika, to rozwiercamy / wycinamy fragment, gdzie wypada styk "J". Do podstawy przekaźnika wkładamy zarobione kable, zwracając oczywiście uwagę, żeby wsuwki się zatrzasnęły. Gdy nie ma podstawy - to wsuwki nakładamy bezpośrednio na odpowiednie styki przekaźnika. Całość dobrze izolujemy i umieszczamy przekaźnik np za plastikową osłoną z tyłu skrzynki bezpieczników - na lewym nadkolu. Ze skrzynki bezpieczników wyjmujemy oryginalny przekaźnik, a na jego miejsce wkładamy wykonaną wtyczkę bądź pojedyncze kable. Opis styków przekaźnika: Montujemy z powrotem schowek. Podłączamy akumulator, programujemy szyby, centralny, radio, MID-a/TID-a - czyli wszystko to, co zgłupiało bez prądu. I teraz chwila prawdy - jeśli podłączenia są prawidłowe - to cieszymy się funkcją programowania czasu przerwy wycieraczek, dotychczas niedostępną w Astrze G. UWAGA: Przekaźniki dostępne są w: APE 23 KLIK Hybryd H-178 - KLIK . Przekaźnik H-178 podaję za autorem tej strony KLIK - działa w Skodzie, czyli powinien działać również w Oplu. Zdjęcie nr 1 - widok wiązki idącej z kolumny kierowniczej (w peszlu); Zdjęcie nr 2 - widok skrzynki bezpieczników z dorobioną wtyczką; Zdjęcie nr 3 - miejsce ukrycia przekaźnika. Podsumowanie: cel główny osiągnąłem, niestety nie udało się umieścić przekaźnika w skrzynce bezpieczników - nie znalazłem sposobu, by ją wyjąć wystarczająco do podprowadzenia nowych kabli, a obok jest wolne gniazdo idealnie nadające się do tego celu. Mam nadzieję, że nie skomplikowałem zbytnio tego opisu, w sumie cała praca zajęła ok. 2h, z czego ok. 30 min. usiłowałem znaleźć sposób na wyjęcie skrzynki. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6155-przeka%C5%BAnik-do-przerywanej-pracy-wycieraczek/#findComment-303964 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.