Skocz do zawartości

[Vivaro] Znów przepływka?


Gość Sasha

Rekomendowane odpowiedzi

Co może dawać efekt taki sam jak przepływka ?

 

Spóźniona reakcja na pedał gazu i ogólnie dość słabe wkręcanie się na obroty ? Zrobię dzisiaj filmik poglądowy jak będę w aucie.

 

Dodam, że przepływka została podmieniona na 3 inne ze sprawnych samochodów i moja wędrowała też do nich i u nich działa bez problemu u mnie nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego, że w Świnoujściu nie ma człowieka, który umie obsługiwać to co ma.

 

W każdym bądź razie zrobiłem sobie mały sprawdzian. Na luzie obroty rosną dobrze, gorzej jest jak jest obciążenie to ruszanie jest katorgą. Z jedynki to nawet laczka nie przypali a o ruszeniu z 2 to można zapomnieć bo zbiera się jak pies do jeża. Przyśpieszenie od 0 do 100 w granicach 35 sekund. Po ściśnięciu węża od turbo i w miarę podnoszenia obrotów wąż się rozpręża aż do momentu, że nie można go ścisnąć.

 

Po odłączeniu przepływki wyraźne pogorszenie reakcji na pedał gazu jak i przy podnoszeniu obrotów trwa to znacznie dłużej niż po podłączeniu. EGR zaślepiony,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz kostke,woda leje sie na nia jesli jeszcze nie robiles podszybia,swego czasu walczylem z kostka od przeplywki i egra bo zasniedzialy

moze dziorka na dolocie sie pojawila?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewną hipotezę, że będzie to skrzynka pochodzenia renault laguna, ale nie jestem pewien tego w 100% lub podciśnienia, na czwartek umówiłem się w Szczecinie w aso na diagnostykę, zobaczymy co powiedzą a jutro popatrzę te kostki, może trochę isolu pomoże, sprawdzę przejścia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aso to bedzie wygladac nastepujaco

przeplywka,pozniej egr,pozniej zaworki turbiny,na koniec czepna sie pompy

masz opcoma to zrob logi i moze cos sie wypatrzy

skrzynka z laguny w sensie skrzynia biegow?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta skrzynia biegów.

 

Mam jakiś interface ale nigdzie nie mogę pod niego znaleźć dobrego programu.

 

Jedyny jaki mi działa to scanmaster-elm ale pokazuje zero błędów.

 

No turbo to ma już prawie 300k nabite, egr po uszkodzeniu wymieniony na oryginał i zaślepiony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak,

 

udało mi się "wbić" do ASO Renault na komputer i w sumie to jedyne do czego się przyczepił to podciśnienia. Dosyć ciekawą metodę mi pokazał, o której nie wiedziałem, mianowicie "na papierosa". Dym pokazał gdzie jest nieszczelność. Wszystko wróciło do normy. Od dawna z kolei mam taki jakby niecofający się pedał sprzęgła i dopiero gość w aso zwrócił mi uwagę, że w pewnym momencie idzie po skosie, czyli od góry schodzi normalnie a potem w końcowej fazie jakby skręca w lewo, do tego nie cofając się powoduje, że czujnik na pedale sprzęgła nie jest wciskany przez blachę na pedale, czyli mamy kolejny błędny odczyt. Niestety na takie dłuższe zabawy nie miał czasu bo i tak przyjął mnie poza kolejnością. Więc pytanie, czy ktoś wyciągał już pedał sprzęgła i wie jak się do niego zabrać, czy jest gdzieś może jakiś rysunek poglądowy jak on jest zamontowany ? Swoją drogą na allegro widziałem pedał gazu, hamulca ale sprzęgła nie... ciekawe dlaczego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadzilem ze to przez egr

ciekawe z tym papierosem,ale zawor upustowy caly czas praktycznie ciagnie spore ilosci wiatru,nawet ksiazka sam naprawiam sugeruje czysczenie gombki pod wiekiem zaworu co 20k

zeby przeplyw byl prawidlowy co wplywa na zywotnosc pompy vac

podcisnienia powinien pomierzyc vacumetrem (niejestem pewien nazwy) na wyjsciu z pompy(tym malym) i na koncu przewodu ktory jest wpiety w gruche turbiny zamykajac szczelnie gorny otwor na zaworku upustowym, wywali to blad ale chyba innego sposobu niema

Edytowane przez wojtekcichy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

potwierdzam. Nie ma to jak pomiar vacumetrem. Wkurzało mnie jak kilkakrotnie jeździłem do warsztatu szukając usterki. Kolesie mierzyli mi ciśnienie. Jak zapytałem czy jest ok. twierdzili że jest ok ale nie potrafili mi powiedzieć ile bo nie umieli odczytać ze skali :) . Ktoś wczesniej wydrapał na szkiełku ile powinno być. Paranoja! Kupiłem sobie na necie vacumetr za ok 50 zł i sam sobie pomierzyłem (z pomocą forum:) ) Przy okazji poznałem troszkę budowę i zasadę działania tego ukłądu. Wartości ciśnień opisane są na forum (przy pompie vac ok -0,9 bar bezpośrenio, przy turbinie na jałowych obrotach min -0,6 bar) Z pedałem sprzęgła miałem podobny problem u siebie. Plastykowa półoś się wyciera dlatego też pedał wchodzi krzywo do łapaka w kształcie litery v. Jeśli wytrze się na tyle zaczyna obcierać o ten łapak co objawia się niekiedy błędem czujnika sprzęgła oraz nieodbijającym do końca pedałem sprzęgła. Ja to zrobiłem u siebie cęgami. Lekko wygiąłem ten metalowy łapak i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności