Gość Sasha Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Ja nie mówię, że w ASO nie mierzyli mi ciśnienia, ale mówię jaki sposób mi pokazali aby w przyszłości móc sobie samemu na ulicy sprawdzić. EGR to ja wymieniałem już ale go zaślepiłem, co oczywiście w ASO powiedzieli, że jest nieprawidłowe (w końcu po coś to wsadzili). @@popencjusz, Ale pedały wyciągałeś czy na aucie jakoś dałeś radę to zrobić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62230-vivaro-zn%C3%B3w-przep%C5%82ywka/page/2/#findComment-490790 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 bez wyciągania. Połóż się pod kierownicę i ręką wciskaj. Na górze zobaczysz prawodpodobnie jak pedał ociera o ten zbierak. Chyba że co innego Ci blokuje ten pedał. Jednak ja sądzę że z oszczęności te rozwiązania są takie same.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62230-vivaro-zn%C3%B3w-przep%C5%82ywka/page/2/#findComment-490794 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sasha Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Padło na wymianę pompy hamulca wraz z servem i pedałem sprzęgła oraz hamulca. Czyli komplet. Nie pamiętam jak to wyciągałem jak rozbierałem samochód, no ale wtedy miałem wszystko na wierzchu bo silnik wyciągnięty itp... ale wstępnie przyglądałem się to od strony komory silnika problemów nie będzie, w miarę miejsce jest, zastanawiam się tylko czy od strony kabiny deska rozdzielcza nie będzie za bardzo przeszkadzała. Jeśli dobrze pójdzie to jutro powinienem mieć paczkę z częściami to sobie obadam jak to wykręcić i w weekend się tym zajmę. Dam znać co i jak bo może kiedyś ktoś będzie się nad tym samym głowił. Pompa, serwo i pedały sprzęgła, hamulca oraz czujniki pedałów znalazłem w firmie "Przem - Trans Auto części" za 250 + przesyłka, tyle że pocztą, no ale z wielkopolski do Świnoujścia daleko nie jest to mam nadzieję, że jutro będzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62230-vivaro-zn%C3%B3w-przep%C5%82ywka/page/2/#findComment-490855 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sasha Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Paczka, przyszła, pedały eleganckie, wszystko pasuje oprócz jednego przewodu, który wchodzi do pompy. U mnie jeden miał grubszą, drugi chudszą końcówkę a tutaj są dwie jednakowe, żeby wszystko posprawdzać, muszę to jakoś podłączyć. Czy te metalowe końcówki można jakoś zmienić? ---------------------- Mądrzejszy o parę rzeczy i zmęczony po całym zabiegu wiem już z czym to się wszystko je. Żeby wymienić serwo z pompą hamulcową i zestawem pedałów sprzęgła oraz hamulca "wypadałoby" zdjąć zderzak z pasem czołowym i intercoolerem i deskę rozdzielczą. Dlaczego..., dlatego, że całego tego zestawu nie odkręcimy przy zamontowanej desce, śruby montażowe są zbyt wysoko i nie ma dojścia, tym bardziej że musimy trochę sobie je odsłonić (niektóre są przykryte wygłuszeniami), minus jest taki, że zajmuje to dużo czasu i ciężko jest później kable poprzeciągać tak jak były, ale jest to do zrobienia, plus jest taki, że możemy sobie spokojnie wyczyścić i odkurzyć wszystko co nagromadziło się od środka deski (w moim przypadku za obudową linek od skrzyni oraz pomiędzy zabudową nawiewów na nogi nagromadziła się sierść psa, której raczej bym nie chciał wozić, wiedząc że tam jest), znalazłem przy okazji około 40 zł w drobnych, które wpadały pomiędzy zegary a ich obudowę. Zderzak z pasem czołowym ściągamy bo serwo z zestawem wkładamy od strony komory silnika a tam jak wiadomo nie ma za dużo miejsca, dodatkowo odkręcamy czujniki doładowania turbiny i map sensor oraz zbiorniczek wyrównawczy i wąż turbiny. Pompy hamulcowe do 1.9 jak się okazuje są 3 i kolejno jedna ma 2xm10, druga 2xm12 i trzecia 1xm10+1xm12. W moim przypadku ta, która była miała 1xm10+1xm12 a ta, którą zamontowałem wraz z serwem 2xm12. Po szybkim rozeznaniu u mechaników, jeden posiadał maszynę do zarabiania przewodów hamulcowych i przerobił mi jedną z końcówek. Odpowietrzenie hamulców i sprzęgła odbyło się maszynowo w ASO Renault, skasowali mnie 70 zł co wydaje mi się niezbyt wygórowaną ceną, czyli pozytywnie. Efekt jest taki, że pedał sprzęgła chodzi super lekko (gdzie wcześniej mało nie wbijałem go w podłogę) i biegi lżej wchodzą, hamulce są bardzo czułe i można gwoździa przybić jak ktoś wyskoczy na pasy. Można całość zrobić samemu i przy okazji posprzątać lub oddać do mechanika i stracić (wg. stawek ASO) około 600 zł bo tyle wychodzi z roboczo-godzin. No i nawiązanie do nazwy tematu, przepływka ? Nie, pedały, które przez to, że nie chodziły tak jak trzeba, nie stykały się z czujnikami (w tym wypadku sprzęgło) no i komputer twierdził, że jest na postoju na jałowym biegu. Edytowane 15 Czerwca 2013 przez Sasha   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62230-vivaro-zn%C3%B3w-przep%C5%82ywka/page/2/#findComment-490960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.