Gość Maniek23131 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 witam zamierzam zmienić maglownicę w jaki sposób jest połączona z drążkiem kierowniczym ??czy ma ktoś jakiś schemat ??pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Na pewno chodzi Ci o to jak jest połączona z drążkiem kierowniczym ? To jest element przekładni a na jego końce nakręcane są końcówki drążków http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/1/462/4388/6715,6714/ element 4 Chciałeś pewnie zapytać o połączenie z kolumną kierowniczą http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/1/462/4388/6711/ elementy 13, 14, 15. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-490882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misci Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Ledwo co wymieniałem maglownicę. Będąc na kanale lub podnośniku ustawiasz kierownicę do jazdy na wprost. Wyjmujesz kluczyk żeby się zablokowala i nie przestawiła. Odłaczasz końcówki drążka kierowniczego od 'wąsów" zwrotnic. Zdejmujesz w okolicy pedałów plastikową osłonę przegubu kolumny, odkręcasz śrubę zaciskającą i ją wyjmujesz. Można w tym celu odblokować kierownicę, ale tak żeby zaraz wróciła na swoje położenie. Od spodu odkręcasz cztery nakrętki mocujące obejmy. Przekładnia jest już twoja. Jeszcze chwilę główkujesz jak ją wyjąć z utworów przy podporach wahaczy. Dwa ruchy i na powietrzu. Da się! (Dla ułatwienia dodam, że przekładnię trzeba przekręcić wzdłuż jej osi o jakieś 90 st.). Teraz przekładasz drążki z końcówkami. Drążki odkręcasz uprzednio zdejmując i przesuwając osłony przegubów wewnetrznych. Uzbrajasz sobie nową przekładnię. Teraz wchodzisz pod kierownicę głową w dół i patrzysz jak są w obejmie przegubu ustawione wycięcia pod wieloklin. Są to wycięcia różnej szerokości. Ustawiasz nową przekładnię na jazdę wprost. Tyle samo obrotów w lewo i w prawo. Korygujesz położenie wałka przekladni tak zby zgrał się z wycięciami obejmy. Wstawiasz przekładnię na swoje miejsce, a druga osoba pilnuje aby wałek wszedł w obejmę. Sam jesteś bez szans. Przykręcasz od dołu nakrętki, montujesz końcówki, skręcasz obejmę , montujesz osłonę i udajesz się na ustawienie geometrii. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-490921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek23131 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 ok dzięki wielkie za pomoc już wszystko jasne dam znać jak poszło pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-490939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek23131 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 witam próbowałem dziś zmienić maglownice ale niestety nie udało się zaczołem rozkręcać, nakrętka z prawej strony odkręciła się bez problemu ale śruba już nie chciała i się obraca a wręcz ruszajak jest mocowana od wewnątrz ?? czy ta śruba ma nakrętke wewmątrz ??nakrętka była zgrzewana od wewnątrz ?? pozostaje odciąć i wiercić na wylot do wewnątrz samochodu ?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-491425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Możesz dokładniej określić która to nakrętka/śruba. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-491431 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misci Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 "pozostaje odciąć i wiercić na wylot do wewnątrz samochodu ?" Musiała się rzeczywiście nakrętka obluzować. Ponieważ jest to śruba to ja bym ją uciął (i tak już nie trzyma jak należy). W zależności od stanu faktycznego można się zastanawiać nad zastosowaniem nitonakrętki. Odpadłoby wiercenie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-491492 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hary1972 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 A jakiej firmy jest montowana w oplu a dokładniej w corsie c maglownica GM czy DELPHI ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-491533 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 U mnie była TRW. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-491534 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hary1972 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 No własnie bo u mnie była delphi i teraz nie wiem czy była już wcześniej wymieniana przez poprzedniego właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-491535 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.