Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno chodzi Ci o to jak jest połączona z drążkiem kierowniczym ?

To jest element przekładni a na jego końce nakręcane są końcówki drążków

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/1/462/4388/6715,6714/ element 4

 

Chciałeś pewnie zapytać o połączenie z kolumną kierowniczą

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/1/462/4388/6711/ elementy 13, 14, 15.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-490882
Udostępnij na innych stronach

Ledwo co wymieniałem maglownicę.

 

Będąc na kanale lub podnośniku ustawiasz kierownicę do jazdy na wprost. Wyjmujesz kluczyk żeby się zablokowala i nie przestawiła.

Odłaczasz końcówki drążka kierowniczego od 'wąsów" zwrotnic. Zdejmujesz w okolicy pedałów plastikową osłonę przegubu kolumny, odkręcasz śrubę zaciskającą i ją wyjmujesz. Można w tym celu odblokować kierownicę, ale tak żeby zaraz wróciła na swoje położenie. Od spodu odkręcasz cztery nakrętki mocujące obejmy. Przekładnia jest już twoja. Jeszcze chwilę główkujesz jak ją wyjąć z utworów przy podporach wahaczy. Dwa ruchy i na powietrzu. Da się! (Dla ułatwienia dodam, że przekładnię trzeba przekręcić wzdłuż jej osi o jakieś 90 st.).

Teraz przekładasz drążki z końcówkami. Drążki odkręcasz uprzednio zdejmując i przesuwając osłony przegubów wewnetrznych. Uzbrajasz sobie nową przekładnię. Teraz wchodzisz pod kierownicę głową w dół i patrzysz jak są w obejmie przegubu ustawione wycięcia pod wieloklin. Są to wycięcia różnej szerokości. Ustawiasz nową przekładnię na jazdę wprost. Tyle samo obrotów w lewo i w prawo. Korygujesz położenie wałka przekladni tak zby zgrał się z wycięciami obejmy. Wstawiasz przekładnię na swoje miejsce, a druga osoba pilnuje aby wałek wszedł w obejmę. Sam jesteś bez szans. Przykręcasz od dołu nakrętki, montujesz końcówki, skręcasz obejmę , montujesz osłonę i udajesz się na ustawienie geometrii.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-490921
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek23131

witam
próbowałem dziś zmienić maglownice ale niestety nie udało się
zaczołem rozkręcać, nakrętka z prawej strony odkręciła się bez problemu ale śruba już nie chciała i się obraca a wręcz rusza
jak jest mocowana od wewnątrz ??
czy ta śruba ma nakrętke wewmątrz ??
nakrętka była zgrzewana od wewnątrz ??
pozostaje odciąć i wiercić na wylot do wewnątrz samochodu ??
pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-491425
Udostępnij na innych stronach

"pozostaje odciąć i wiercić na wylot do wewnątrz samochodu ?"

 

Musiała się rzeczywiście nakrętka obluzować. Ponieważ jest to śruba to ja bym ją uciął (i tak już nie trzyma jak należy). W zależności od stanu faktycznego można się zastanawiać nad zastosowaniem nitonakrętki. Odpadłoby wiercenie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62302-maglownica/#findComment-491492
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności