Skocz do zawartości

maglownica


Gość Maniek23131

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Maniek23131

witam
zamierzam zmienić maglownicę
w jaki sposób jest połączona z drążkiem kierowniczym ??
czy ma ktoś jakiś schemat ??
pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno chodzi Ci o to jak jest połączona z drążkiem kierowniczym ?

To jest element przekładni a na jego końce nakręcane są końcówki drążków

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/1/462/4388/6715,6714/ element 4

 

Chciałeś pewnie zapytać o połączenie z kolumną kierowniczą

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/1/462/4388/6711/ elementy 13, 14, 15.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ledwo co wymieniałem maglownicę.

 

Będąc na kanale lub podnośniku ustawiasz kierownicę do jazdy na wprost. Wyjmujesz kluczyk żeby się zablokowala i nie przestawiła.

Odłaczasz końcówki drążka kierowniczego od 'wąsów" zwrotnic. Zdejmujesz w okolicy pedałów plastikową osłonę przegubu kolumny, odkręcasz śrubę zaciskającą i ją wyjmujesz. Można w tym celu odblokować kierownicę, ale tak żeby zaraz wróciła na swoje położenie. Od spodu odkręcasz cztery nakrętki mocujące obejmy. Przekładnia jest już twoja. Jeszcze chwilę główkujesz jak ją wyjąć z utworów przy podporach wahaczy. Dwa ruchy i na powietrzu. Da się! (Dla ułatwienia dodam, że przekładnię trzeba przekręcić wzdłuż jej osi o jakieś 90 st.).

Teraz przekładasz drążki z końcówkami. Drążki odkręcasz uprzednio zdejmując i przesuwając osłony przegubów wewnetrznych. Uzbrajasz sobie nową przekładnię. Teraz wchodzisz pod kierownicę głową w dół i patrzysz jak są w obejmie przegubu ustawione wycięcia pod wieloklin. Są to wycięcia różnej szerokości. Ustawiasz nową przekładnię na jazdę wprost. Tyle samo obrotów w lewo i w prawo. Korygujesz położenie wałka przekladni tak zby zgrał się z wycięciami obejmy. Wstawiasz przekładnię na swoje miejsce, a druga osoba pilnuje aby wałek wszedł w obejmę. Sam jesteś bez szans. Przykręcasz od dołu nakrętki, montujesz końcówki, skręcasz obejmę , montujesz osłonę i udajesz się na ustawienie geometrii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek23131

witam
próbowałem dziś zmienić maglownice ale niestety nie udało się
zaczołem rozkręcać, nakrętka z prawej strony odkręciła się bez problemu ale śruba już nie chciała i się obraca a wręcz rusza
jak jest mocowana od wewnątrz ??
czy ta śruba ma nakrętke wewmątrz ??
nakrętka była zgrzewana od wewnątrz ??
pozostaje odciąć i wiercić na wylot do wewnątrz samochodu ??
pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"pozostaje odciąć i wiercić na wylot do wewnątrz samochodu ?"

 

Musiała się rzeczywiście nakrętka obluzować. Ponieważ jest to śruba to ja bym ją uciął (i tak już nie trzyma jak należy). W zależności od stanu faktycznego można się zastanawiać nad zastosowaniem nitonakrętki. Odpadłoby wiercenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności