Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam
zamierzam zmienić maglownicę
w jaki sposób jest połączona z drążkiem kierowniczym ??
czy ma ktoś jakiś schemat ??
pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno chodzi Ci o to jak jest połączona z drążkiem kierowniczym ?

To jest element przekładni a na jego końce nakręcane są końcówki drążków

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/1/462/4388/6715,6714/ element 4

 

Chciałeś pewnie zapytać o połączenie z kolumną kierowniczą

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/1/462/4388/6711/ elementy 13, 14, 15.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ledwo co wymieniałem maglownicę.

 

Będąc na kanale lub podnośniku ustawiasz kierownicę do jazdy na wprost. Wyjmujesz kluczyk żeby się zablokowala i nie przestawiła.

Odłaczasz końcówki drążka kierowniczego od 'wąsów" zwrotnic. Zdejmujesz w okolicy pedałów plastikową osłonę przegubu kolumny, odkręcasz śrubę zaciskającą i ją wyjmujesz. Można w tym celu odblokować kierownicę, ale tak żeby zaraz wróciła na swoje położenie. Od spodu odkręcasz cztery nakrętki mocujące obejmy. Przekładnia jest już twoja. Jeszcze chwilę główkujesz jak ją wyjąć z utworów przy podporach wahaczy. Dwa ruchy i na powietrzu. Da się! (Dla ułatwienia dodam, że przekładnię trzeba przekręcić wzdłuż jej osi o jakieś 90 st.).

Teraz przekładasz drążki z końcówkami. Drążki odkręcasz uprzednio zdejmując i przesuwając osłony przegubów wewnetrznych. Uzbrajasz sobie nową przekładnię. Teraz wchodzisz pod kierownicę głową w dół i patrzysz jak są w obejmie przegubu ustawione wycięcia pod wieloklin. Są to wycięcia różnej szerokości. Ustawiasz nową przekładnię na jazdę wprost. Tyle samo obrotów w lewo i w prawo. Korygujesz położenie wałka przekladni tak zby zgrał się z wycięciami obejmy. Wstawiasz przekładnię na swoje miejsce, a druga osoba pilnuje aby wałek wszedł w obejmę. Sam jesteś bez szans. Przykręcasz od dołu nakrętki, montujesz końcówki, skręcasz obejmę , montujesz osłonę i udajesz się na ustawienie geometrii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki wielkie za pomoc :)
już wszystko jasne :)
dam znać jak poszło :)
pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam
próbowałem dziś zmienić maglownice ale niestety nie udało się
zaczołem rozkręcać, nakrętka z prawej strony odkręciła się bez problemu ale śruba już nie chciała i się obraca a wręcz rusza
jak jest mocowana od wewnątrz ??
czy ta śruba ma nakrętke wewmątrz ??
nakrętka była zgrzewana od wewnątrz ??
pozostaje odciąć i wiercić na wylot do wewnątrz samochodu ??
pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz dokładniej określić która to nakrętka/śruba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"pozostaje odciąć i wiercić na wylot do wewnątrz samochodu ?"

 

Musiała się rzeczywiście nakrętka obluzować. Ponieważ jest to śruba to ja bym ją uciął (i tak już nie trzyma jak należy). W zależności od stanu faktycznego można się zastanawiać nad zastosowaniem nitonakrętki. Odpadłoby wiercenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakiej firmy jest montowana w oplu a dokładniej w corsie c maglownica GM czy DELPHI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie była TRW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie bo u mnie była delphi i teraz nie wiem czy była już wcześniej wymieniana przez poprzedniego właściciela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maglownica zmieniona
wszystko poszło pięknie i bez problemu oprócz tej jednej śruby
przewierciłem na wylot i jest elegancko
dzięki wszystkim za pomoc
pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Widzę, że przekładnia kierownicza to utrapienie wielu z nas.

Moja tłukła się na dziurach niemiłosiernie, więc postanowiłem się zająć tym tematem.

Zakup nowej odpadł cenowo. Nawet regeneracja była bardzo droga. Przekładnia kupiona na Allegro również miała z

luzy promieniowe po prawej stronie.

Mając jednak przekładnię wymontowaną z auta mogłem przeprowadzić sekcję zwłok. Oto co odkryłem i zrobiłem:

 

1. Przekładnia nie może nie trzaskać gdyż po prawej stronie założona jest plastikowa tuleja prowadząca listwę wykonana tak żeby sama mogła się dopasować. Listwa jest podpierana przez tuleję w 3 miejscach na obwodzie co ok. 120st. Podobnie jest na styku tuleja obudowa przekładni.

2. Stosunkowo łatwo można wydobyć tulejkę z przekładni. Jest ona zabezpieczona metalowym pierścieniem, który trzyma się w obudowie na skutek jej zagniecenia w jednym punkcie. Po wybiciu zabezpieczenia cofnąłem listwę w pozycję odpowiadającą maksymalnemu skręceniu w prawo. Listwa wówczas odsłania tukeję do połowy jej długości. "Zadziobałem" śrubokręt do tulei i wypchnąlem ją z obudowy przesuwając listwę.

3. Utoczyłem nową tuleję na wymiar z wałka plastikowego o barwie grafitu. Nie wiem co to za materiał. Miałem go w "przydasiach" od 30 lat. Jest twardy i śliski.

4. Włożyłem tuleję na listwę, wbiłem delikatnie do obudowy i zamocowałem zabezpieczenie. Listwa przesuwa się co prawda z nieco większym oporem, ale luzów brak.

5. Całość zamontowałem w aucie. Nieco większe opory w listwie nie są zauważalne na kole kierownicy.

 

Po tej operacji zawieszenie nie stuka. Nowa tuleja jeździ już tydzień i nic się z nią złego nie stało.

 

P. S. Nie zrobiłem zdjęcia nowej tulei lecz zamieszczam zdjęcie materiału po wytoczeniu i odcięciu tulei.

post-175-0-14070900-1374493359_thumb.jpg

post-175-0-87371800-1374493371_thumb.jpg

post-175-0-76672200-1374493387_thumb.jpg

post-175-0-27763100-1374493402_thumb.jpg

post-175-0-42011300-1374493414_thumb.jpg

post-175-0-60010500-1374493427_thumb.jpg

Edytowane przez misci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiło mi się ostatnio o uszy że lepiej jest zastosować tuleje z brązu,ponoć są dużo trwalsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.