Gość Jacek3029 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Witam. Miałem konto ale haselko posiałem wiec założyłem nowe konto. Kiedyś bardzo pomógł mi pan o pompie wacu mam nadzieję że i teraz zdzierzy moj pościk. Piszę kolejno jak na spowiedzi. Wczoraj żona wraca z pracy i jak co tydzień sprwdzić chciałem olej niestety nie doszedłem do tego cały silnik od pompy paliwowej zalany rdzawym płynem chłodniczym ze zbiorniczka również syf rdzawy aż wysadziło. Pierwsze co mi na myśl przyszło to uszczelka pod glowicą ale olej czysciutki zero białego dymu, silnik cyka na wolnych jak zegarek moc bez zmian a tu taki klops. Wylalem wszystko pare płukań wodą normalną nie destylowaną. Odpalam po chwili plyn ubywa i wydaje mi sie że robi sie ciśnienie. Rozebrałem termostat taki sam syf rdzawy zawalone wszystko. Wymontowałem go i nadal to samo. Jakie było moje zdziwienie jak patrze a mocny cienki strumyczek cieknie z korka tego w bloku co jest ich 4. To chyba wrazie jak woda jest i zamarznie to je wysadza tak mi sie wydaje bo w c360 miałem to kiedys. Kupilem srodek do uszczelniania wsypałem na wode w zbiorniczku po chwili przestało wyciekac. Dziś pojechałem okolo 30km do pracy nie cieknie ale jak dojechałem i odreciłem korek to cisnienie sie robi i wysadza wode po odkręceniu. Czytalem caly dzien w pracy że to norma bo ten typ ma podcisnieniowy obieg. Ważne temperatura bez termostatu jedzie na wskażniku nawet do 100 wentylator chodzi i w zbiorniczku jak zgasilem dziwne bulgotanie. Poprzedniej zimy mądry specjalista jak mi nie grzal nawet po wymianie termostatu doradzil kwasek z octem na wrzątek i przelac nagrzewnice. Od tamtej pory w zbiorniczku rdzawy syf.Proszę o jakąś poradę bo cos mi sie wydaje że uszczelka to będzie jednak ale nie chcę jechac do mechaniora odrazu bo jak znam zycie odrazu za glowicę sie wezmie. Dodam że moj silnik to oplowski 1,7 TD żadne Isuzu. Proszę o jakąs podpowiedz i konczę już bo post jak list do Sw. Mikolaja odwaliłem. Pozdrawiam Jacek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62356-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniczku-i-rdzawy-p%C5%82yn/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sasha Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Jak robi się ciśnienie to albo zapchany albo nieodpowietrzony albo UPG. To, że chodzi, odpala i cyka to nie znaczy, że UPG lub głowica nie poszły. Korek, o którym mówisz to korek przeciwlodowy lub po prostu zaślepka bloku silnika, nazw jest wiele. Potrafią rdzewieć jak auto na wodzie jeździ, zresztą jak pół silnika i chłodnice, robi się szlam i rudy osad. To co wsypałeś pogorszy sprawę i zapcha nagrzewnice. Wypłucz raz jeszcze, wymień zaślepkę (trudno będzie bo nie ma za co złapać a on się będzie trzymał gniazda niesamowicie mocno), wlej płyn i odpowietrz układ.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62356-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniczku-i-rdzawy-p%C5%82yn/#findComment-491198 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Ten korek zwie się BROK. Wymiana na wyciągniętym silniku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62356-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniczku-i-rdzawy-p%C5%82yn/#findComment-491209 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sasha Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Nie wiem jak w Aśce ale w masterze zd30 wymieniałem i w omedze x20se i bez problemu na zamontowanym motorze. Nie pamiętam tylko czy w omedze kolektor mi nie przeszkadzał, ale to chyba była inna historia. Dobrze jest coś w niego wspawać i wtedy próbować dłubać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62356-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniczku-i-rdzawy-p%C5%82yn/#findComment-491213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Wszystko zależy od miejsca w komorze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62356-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniczku-i-rdzawy-p%C5%82yn/#findComment-491216 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacek3029 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Witam. Dzieki śliczne za szybką odpowiedz. Dziś po pracy jadę do mechaniora bo ten korek w najgorszym miejscu jest pod pompą paliwa dostęp beznadziejny. Ważne że nie wspominacie o uszczelce pod glowicą troszke mnie uspokoiły Wasze wypowiedzi. Wsumie sapienie jest z tego otworka w bloku a i powietrze zasysa też tamtędy. Napiszę po wizycie co powiedział i zdziałal.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62356-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniczku-i-rdzawy-p%C5%82yn/#findComment-491231 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sasha Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Kolego Jacek3029 w mojej pierwszej wypowiedzi wspomniałem o UPG - USZCZELKA POD GŁOWICĄ. Mogła puścić na kanale wodnym i robi ciśnienie, ale wpierw zrób to o czym pisaliśmy dalej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62356-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniczku-i-rdzawy-p%C5%82yn/#findComment-491238 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacek3029 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Witam. Sorki nie doczytalem ale cisnienia jakiegos wielkiego nie ma. Tak jak wczesniej po dluzszym nie odkrecaniu psyknie i tyle. Dzis zaobserwowalem ze to syczenie jest z tej nieszczelnosci w korku jednak. Po pracy zrobie najpierw z ta niezczelnoscia porzadek zaloze nowy termostat i po przeplukaniu raz jeszcze ukladu nowy plyn   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62356-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniczku-i-rdzawy-p%C5%82yn/#findComment-491243 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 typowy objaw padnietej uszczleki pod glowicą ale mozesz sie łudzić ze to jednak cos innego wymieniaj termostaty i inne bzdety na poczatek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62356-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniczku-i-rdzawy-p%C5%82yn/#findComment-491283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sasha Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 @@wesol, pod warunkiem, że nie jest zapchany lub nieodpowietrzony układ. @@Jacek3029, termostat masz cały z obudową czy wkład? Jeśli wkład to spróbuj (oczywiście po zamontowaniu nowego korka przeciwlodowego i jeśli nie przyniesie poprawy) bez wkładu zamontować, będzie ciągle na dużym obiegu chodził. Poza tym termostat można sprawdzić we wrzątku, nie ma sensu wymieniać czegoś co jest sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62356-ci%C5%9Bnienie-w-zbiorniczku-i-rdzawy-p%C5%82yn/#findComment-491312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.