Skocz do zawartości

ASTRA II 2.0DTL Ciężko zapala i mocno dymi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, bardzo proszę o pomoc, mam problem z moją astrą. W aucie wymieniony był sterownik pompy od takiego samego silnika 2.0dtl, sterownik sprawny, stary padł i wymieniony razem z zaworem dawki paliwa. Auto zapala tylko na plaka i po rozgrzaniu chodzi już bez plaka, ale strasznie dymi na siwo oraz na wolnych obrotach faluje w granicach 700-1000obr. Na rozgrzanym silniku też ciężko zapala. PO PODŁĄCZENIU OPEL SCANNEREM NIE POKAZUJE ŻADNYCH BŁĘDÓW.

 

Wklejam parametry na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach:

 

1. Mass air flow sensor - 412mg

2. Coolant temperature - 85'

3. Start of Deliviery - 21.9 'CA

4. Desired Injection Start - 3.3 'CA

5. Actual Injection Start - 3.2 'CA

6. Desired Injection Quantity - 5.4 mg

7. Injection Quantity - 8.1 mg

8. Egr Command - 407.5 mg

9. Egr Pulse Ratio - 27%

10. Engine Speed - 828 RPM

11. Pump Speed - 431 RPM

 

Bardzo proszę o pomoc, co może być tego przyczyną. Pozdrawiam.

Edytowane przez habecik

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62741-astra-ii-20dtl-ci%C4%99%C5%BCko-zapala-i-mocno-dymi/
Udostępnij na innych stronach

to teraz bardzo ladnie oddasz pompe do serwisu i naprawisz ja tak jak powinno sie to zrobic na samym poczatku. Poza tym ze nie rusza sie bron boże tych nastawnikow i dawki kąta wtrysku w w pompach zarowno w 2.0 jak i w 1.7. Chcialesz przyoszczedzic a wydasz dwa razy tyle. Mam tylko nadzieje ze w serwisie boscha wogole podejma sie tej naprawy jak juz ktos tam grzebal i swoje łapki pakował. Powodzenia życze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62741-astra-ii-20dtl-ci%C4%99%C5%BCko-zapala-i-mocno-dymi/#findComment-493505
Udostępnij na innych stronach

Nie oddam auta do serwisu, ponieważ chcę naprawić to sam, forum jest po to, aby sobie pomagać i radzić, a nie tylko odsyłać do serwisu. Proszę tylko o rady co jeszcze mogę sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62741-astra-ii-20dtl-ci%C4%99%C5%BCko-zapala-i-mocno-dymi/#findComment-493512
Udostępnij na innych stronach

Gość wajcha_wwy

forum jest po to, aby sobie pomagać i radzić, a nie tylko odsyłać do serwisu

i po to jest forum żeby nakierować, forum nie znaczy "Zrób to sam", a poza tym sprawdź tą pompę u fachowca

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62741-astra-ii-20dtl-ci%C4%99%C5%BCko-zapala-i-mocno-dymi/#findComment-493552
Udostępnij na innych stronach

to teraz kolega bedzie wiedzial ze takich rzeczy jak turbiny i pompy wtryskowe nie naprawia sie w garazu. Wlasnie po to jest forum zeby to uzmyslowic. Z racji iz pracowalem w aso opla i taki silnik tez robilem. Oczewiscie z wynikiem pozytywnym. Po dwu dniowych zmaganiach i sprawdzaniach zapodalem na zleceniu ze pompa do naprawy. Poszla do serwisu boscha i po chyba tygodniu wrocila. Zamontowalem i coprawda poczatkowo z pospiechu pomylilem przylacza paliwowe to szybko sie kaplem i auto odpalilo bez problemu. Tyle ze tu byla robiona kompleksowa naprawa pompy nie jakies tam wlutowanie tranzystora itp.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62741-astra-ii-20dtl-ci%C4%99%C5%BCko-zapala-i-mocno-dymi/#findComment-493568
Udostępnij na innych stronach

Jeśli oddam pompe do serwisu to zapłace minimum 1000zł, a auto warte jest 1500 więc to mi się nie oplaca. Zauważyłem też, że na odpalonym silniku z wężyków przelewowych nie leci w ogole paliwo, a niespalona ropa dymi z tłumika i auto bardzo dużo pali. Proszę o rady

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62741-astra-ii-20dtl-ci%C4%99%C5%BCko-zapala-i-mocno-dymi/#findComment-493575
Udostępnij na innych stronach

Brak reakcji na pedał gazu, czarny dym z rury wydechowej, problem z rozruchem = nastawnik w pompie.

Sam tego nie zrobisz, może dasz radę wymienić poszczególne elementy ale i tak nie dasz rady ustawić pompy. Do tego jest potrzebny specjalny "stół" na którym kalibruje się pompę. Ale jeśli twierdzisz że dasz radę sam to zrobić to czekamy na fotorelację.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62741-astra-ii-20dtl-ci%C4%99%C5%BCko-zapala-i-mocno-dymi/#findComment-493588
Udostępnij na innych stronach

to wcale nie msi byc nastawnik winny. Pompa do naprawy. Chcesz ei bawic to sie baw i pogrązaj sie dalej. Jest jakies 5% szansy ze ci sie uda. ALbo zle zlozysz albo cos skiepszczysz w tej pompie albo poprostu nie naprawisz tego bo nie masz ani wiedy ani czesci ani nawet opisu jak jest zbudowana taka pompa i co pokolei rozkrecac. Rob jak uwazasz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62741-astra-ii-20dtl-ci%C4%99%C5%BCko-zapala-i-mocno-dymi/#findComment-493630
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam kolegów. Po regeneracji pompy wtryskowej(2.0 tdl 16 v)zapala sie kotrolka check engine przy 2 tyś obrotów czasem wyżej,silnik traci moc.Jaka może być tego przyczyna?Może ktoś miał podobny przypadek,prosze o jakieś wskazówki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62741-astra-ii-20dtl-ci%C4%99%C5%BCko-zapala-i-mocno-dymi/#findComment-497837
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności