Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

jak sprawdzic czy to ich wina czy normalne zuzycie - klime mało uzywalem ale przynajmniej raz w miesiacu staralem sie chwile ja wlaczyc - i wszystko chodzilo cichutko choc slabo chlodzilo... 2 dni po dobiciu zaczely sie problemy... mam zamiar pojecjhac jeszzce raz do nich - jesli to normalne zuzycie to trudno, ale jesli ich wina to niech naprawiaja - jak sprawdzic przyczyne? - perzy dobijani zastrzegali ze auto z 2000r to moze latwo cos strzelic po nabiciu...... - czy mozna ewentualnie w innym serwisie sprawdzic co ile dobili i czy dobrze to bylo zrobione??? - a moze dobili tylko czynnika bez oleju ( caly serwis dosc tani bo 100 zl - to moze na czyms oszczedzaja...) czy jest taka mozliwiosc przy nabijaniu

 

Podjedz do nich i powiedz jaki masz problem. Niech sprawdza ilosc czynnika ktory jest w ukladzie (jesli jest mniej to trzeba wykonac test szczelnosci). Jesli klima nie byla serwosowana przez kilka lat to takie wlasnie moga sie dziac teraz rzeczy...

 

bzdury gadasz i tyle. Ilosc cyznnika to nie cisnienie. Tkajak w pradzie mylisz napeicie z natezeniem. W butli z CO2 z migomatu tez mi pokazuje caly czas to samo cisnienie niezaleznie czy w butli mam 6 kg gazu czy jade na oparach na ostatnim kilogramie CO2. Jak juz bedzie koneic gazu to poczuje przy spawaniu a na manometrach wskazowki spadna juz konkretnie. Wez nawet taka butle z resztkami gazu podgrzej palnikiem lub wsadz do wiadra z goraca woda a zobaczysz jak wskazowka od cisnieniomierza pójdzie do gory. Czmeu sie pytam skoro jak twierdzisz mala ilosc gazu to niskie cisnienie. Czy w zapalniczce tez płomien ci maleje jak masz gazu tylko pół zapalniczki a nie pełna?? Nie dopiero jak juz jest resztka i nie daje rady juz sie tak szybko rozpreżac to odrobine zmaleje. Potrzesz zapalniczką o spornie i sie nagrzej troche i juz masz duzy plomień co nie??

Takich klim naprawilem w życiu cale mnustwo jak pracowalem jeszcze w serwisach wiec mi tu nie opowiadaj bajek.

A ty herezje prawisz straszne :shock: .Ciśnienie jest funkcją objętości masy, (czyli ilości czynnika) i temperatury i to wie nawet średnio rozgarnięty gimnazjalista.To po ci manometr w butli ??Wywal go bo i tak pokazuje cały czas to samo.A jak jest pusta to i tak wiesz :-D

 

przestan glupoty gadac kolego. w butli mam 6 kg CO2 i mam cisnienie 60 bar lub jak wolisz okolo 800 psi. jak mam pol kilograma gazu to na manometrze nadal mam 60 bar. Czemu tak jest skoro mowisz z enie powinno tak byc. Wyspawales choc jedna butle CO2 w migomacie?? Naprawiales chco jedno auto z klimą sam ze sprzetem do odciagania i nabijania czynnika?? Czy przepompowywales moze kiedys czynnik z butli stacjonarnej do butli w maszynie do serwisowania klim?? Odpowiedz mi na to pytanie.

 

W sumie to powinienem cię olać ale jednak pomogę ci wyjść z ciemności bo nikt inny nie kwapi się prostować twoich teorii. Suchy lód mówi ci to cos????Dlatego co2 kupuję się na kg.Wiedza też się liczy nie sama praktyka :-) A to że naprawiłeś "mnustwo klimatyzacji" i przepompowałeś ileś tam czynnika o niczym nie świadczy.Usterki w mojej klimie byś nie naprawił.Trochę pokory kolego.

Abstrahując od tej wpadki masz dużą wiedzę w temacie i niejednemu pomogłeś - "nobody perfect" :-D

 

suchy lud mozna blo kiedys zakupic w makro wiem co to jest.

Pisalem ci ze cisnienei gazu zmienia sie dosc mocno zaleznie od temperatury. Jesli podgrzejesz pojemnik z gazem to wiadomo ze cisnienei skoczy. ALe nie pisz mi tu ze malo cyznnika to klima sie nie uruchomi. Kolega juz wyzej napisal z emial okolo 100g i klina sie zalaczala. JA swoje wiem bo do testów podwalo sie 50 do 100 gram czynnika z kontrastem i szukalo sie nieszczelnosci oczewiscie z klima wlaczoną. Auto na podnosniku ale sprawdzalo sie i od gory i od dolu a nawet i w kabinie

 

Ales sie uparl :)

 

Uczepiles sie cisnienia w butli ktore nie jest dobrym przykladem....

 

 

Czynnik jest sprezany i rozprezany w ukladzie klimatyzacji- i tu ma diametralne znaczenie ile tego gazu wpuscisz w uklad. Nie bez znaczenia producent podaje ilosc czynnika ktory ma pracowac w ukladzie. Zbyt duza ilosc czynnika poddawana sprezaniu wytworzy zbyt wysokie cisnienie dla ukladu klimatyzacji.

 

zbyt duza ilosc nie ze wytworzy tylko kompresor kolego wytworzy za duze cisnienie;. Bedzie sprezal gaz w postaci cieklej co wlasnie wywoła rozlaczenie klimy przez czujnik cisnienia. Ilosc nie ma nic do gadania tylko to jak to bedzi eprzez kompresor sprezane. Trzeba sobie sprawdzic jak dziala klima czy tam lodówka i jak ten gaz idzie i co sie z nim dzieje w ty ukladzie w poszczegolnych elementach. Po co jest zawor rozprezany. czemu niekeidy rurki sa grube a niekiedy cienutkie itd.

 

Bylem jeszzce raz w zakladzie gdzie nabijalem klime - okazuje sei ze sa plamki na chlodnicy... w roznych miejscach - podobno rozszczelnienie w wilu miejscach... gazu prawie zero w ukladzei... Po dobiciu niewielkiej ilosci klima sie zalancza i chlodzi, ale gaz zostal z powrotem sciagniety bo i tak dlugo by nie pozostal w ukladzie....

 

teraz pytanie jaka chlodnice zakladac - widzalem na alledrogo ze są po 340 zl albio 150zl..

Czy na tej za 150 ma szanse pochodzic choc kilka lat???

wymieniac tez osuszacz?

Dam rade sam to wymienic? -

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności