Gość Tomi1991 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Byłem u mechanika i ciągle truje mi coś o sztywnym kole. Co o tym myślicie tzn zamiast LUK'a zamiennik sztywnego koła ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62920-czy-to-dwumasa/page/3/#findComment-496848 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) Daj sobie spokój, jak ma być dwumasa to ma być dwumasa. Ciekawe jak długo skrzynia wytrzyma bez tłumienia drgań. No i na pewno będzie głośniej. Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez radmax   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62920-czy-to-dwumasa/page/3/#findComment-496850 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi1991 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 no i też mu tak mówiłem to on swoje, że jakby robił swój to by założył sztywne. No to w pon zawożę mu dwumasę sprzęgło i niech robi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62920-czy-to-dwumasa/page/3/#findComment-496854 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 To niech sobie u siebie zakłada a Ty trzymaj się przy swoim.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62920-czy-to-dwumasa/page/3/#findComment-496863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ANMAX Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Tomi1991 zmień mechanika. To właśnie on powinien Ci zalecać to co dla auta najlepsze. Przynajmnniej mój mnie tak goni zawsze, nie przynoś mi tego czy tamtego bo "gówna". Z dwumasą było oczywiście podobnie... tylko LUK'a. Radmax ma rację jak jest przewidziana dwumasa to ma być dwumasa. Potem po pół roku zaczniesz się zastanawiać dlaczego mi skrzynia szwankuje. Nie wiem ile masz koni w tym 1.9 cdti 150 ? przy takiej mocy siły działające są duże. Niestety diesel to koń pociągowy i moc musi być poskromiona pod maską. P.S. Jeżeli chcesz poznać cenę takiego koła to daj znać na pryw. Pozdrawiam i powodzenia. Krzysiek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62920-czy-to-dwumasa/page/3/#findComment-496894 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 atam. SPoro osob zmienia na jedniomasy i jest dobrze. Co te skryznie co wkladali 15 lat temu byly inne?? Tlumienie jest i bylo tyle ze wczesniej bylo na tarczy sprzeglowej a teraz jest w zamachu. Roznica zadna poza tym ze wieksze koszty sa przy dwumasie czy trzymasie bo i takie sa. Kuzyn peugotem 6-7 HDI zrobil chyba cos kolo 100 tys km na jednomasie i jakos wszystko bylo dobrze. Sam kilka jednomasowek ożeniłem w tdikach a takze w wolnossacych dieslach i nic sie nei dzialo. Kwestia tylko taka by ten jednomasowy zamiennik dopasowac do danego auta o ile istnieje no i zeby byl wytrzymaly a nie ze sie sprzeglo skonczy za pol roku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62920-czy-to-dwumasa/page/3/#findComment-496908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ASO OPEL Wawrosz Oświęcim Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Ludziska Przecież to nie jest tak, ze jak wkładamy sztywne kola zamiast dwumasu, to się z tego robi sprzęgło jak w Maluchu, bez tłumika drgań. Tłumik drgań wraca na swoje miejsce, czyli w tarczę sprzęgłową Drgania są nadal tłumione Kilka razy montowaliśmy w B-B takie zestawy do Subaru i wsio było OK   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62920-czy-to-dwumasa/page/3/#findComment-496919 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Wszystko zależy do jakiego auta to wkładamy, o jakiej mocy i momencie obrotowym. O ile w TDI z tym nie ma problemów, bo wstawiać można G60/VR6 to w oplu aż tak łatwo nie jest. Przy dużym momencie obrotowym tarcza nie jest w stanie stłumić drgań tak jak koło dwumasowe. Dodatkowo dochodzić mogą problemy z szarpaniem przy ruszaniu. Opinie są różne, doświadczenia ludzi z taką zmianą również. Jeden narzeka, inny nie. U mnie po zmianie na sztywne koło jedynym mankamentem jest przenoszenie drgań (rezonans na budę) w zakresie od ~1900 do ~2500 odczuwalny przy mocnym przyspieszaniu. Ale to jest jedyne 69KM i 170Nm silnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62920-czy-to-dwumasa/page/3/#findComment-496932 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ASO OPEL Wawrosz Oświęcim Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Przy dużym momencie obrotowym tarcza nie jest w stanie stłumić drgań tak jak koło dwumasowe. Taki był zamysł konstruktorów, by odciążyć tarczę.... wyszło, jak wyszło....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62920-czy-to-dwumasa/page/3/#findComment-496936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi1991 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 P.S. Jeżeli chcesz poznać cenę takiego koła to daj znać na pryw. co do ceny to dzięki ale już mam zakupioną całość. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62920-czy-to-dwumasa/page/3/#findComment-496947 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.