Skocz do zawartości

Przekładnia kierownicy / maglowncia


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adammca

Sworznie wahacza i końcówki drążków sprawdzone?

Przekładnia w CC nie należy do najtrwalszych, może być przyczyną. Sprawdź jeszcze czy przy pedałach krzyżak jest dobrze dokręcony.

Dzięki wielkie, no właśnie posprawdzałem razem z kolegą - mechanikiem, i wynika z tego, że to jednak ta maglownica. Orientuje się ktoś jaki koszt jest regeneracji, bo szykuję się na wydatek rzędu 700zł z montażem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem za 230 włoską Generali Ricambi. Jeszcze jeździ, ale poprzednia to była TRW zamontowana i chyba na jej regenerację bym się teraz zdecydował - cena około 300zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość impress

Kolego Bad .... napisałeśc

....Sprawdź jeszcze czy przy pedałach krzyżak jest dobrze dokręcony ?

 

O którym krzyżaku mówisz ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O pająku krzyżaku :rotfl:

 

A ile masz krzyżaków przy pedałach w aucie? Element łączący przekładnię z kolumną. Śruba torx przy samej podłodze za pedałem gazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość impress

ok....myślałem o czymś innym ;)
Dzis na szybko przed praca spojrzalem i w ktorym dokładnie miejscu jest ten torx ?

 

ps. wyczytałem na forum ,że kwestią hałasu może byc ten krzyzak (zdjęcie poniżej) i może wymiana tylko tego elementu spowoduje rozwiazania problemu....w zwiazku z tym mam pytanie jak sprawdzić czy nadaje się od do wyamiany ? Są w ni m wtedy jakieś luzy ? Na którym załamaniu ?

post-39754-0-02765500-1401170368_thumb.jpg

Edytowane przez impress

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić czy nadaje się od do wyamiany ? Są w ni m wtedy jakieś luzy ? Na którym załamaniu ?

nasłuchuj obracając kierownicę szybko jak i wolno 10stopni w prawo/lewo, luz jeśli jest, będzie widoczny i słyszalny,(luz to suma wszystkich ruchomych miejsc krzyżaka wiec pacz b.uważnie na jego luz pomiędzy jego początkiem i końcem drugie podejrzane miejsce oprócz maglownicy to wieloklin. generalnie suma luzów układu nie powinna przekraczać "grubości dwóch palców" przyłożonych do kierownicy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość impress

Czy w przypadku dokręcania krzyżaka chodzi o dokręcenie śruby na zdjęciu ? Ew. jakim momentem ją dokrecac ?

post-39754-0-48918100-1401186033_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym połączeniu nie może być żadnego luzu, myślę że 35Nm wystarczy albo dokręć tak by luz znikł i jeszcze jakieś 10' dla pewności. Od przenoszenia siły jest właśnie krzyżak a jego prawa str to wieloklin i jeśli wyrobiony to tylko wymiana

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności