Skocz do zawartości

kontrolka cisnienia oleju... nie gasnie..


Gość Pituś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od dwóch dni jestem posiadaczem Sintry.

Niestety pech chciał, że już pierwszego dnia zapaliła mi sie kontrolka oleju.

Niestety zauważyłem to po kilku minutach, więc przejechałem autem ok 2km.

Dodam, iż auto nie gasło, nie dławiło się, silnik pracował równomiernie, nie wzrosła temp. , choć pod domem usłyszałem zawory.

obecnie stoi na kanale, mają zacząć od pompy, bo nie ma ciśnienia.

 

Chciałem spytać czy bez rozbiórki silnika można sprawdzić prawidłowość położenia panewek i ew. innych skutków pracy bez oleju?

podobnie tak jak u mnie ale nie do końca

(u mnie ciśnienie spadło od razu praktycznie do 0 i popychacze stukały już po 1-2 minutach)

.

masz lepszego mechanika niż ja bo zaczyna od pompy oleju!

(jak zdejmą i rozmotują pompę koniecznie zrób zdjęcia dla potomnych)

 

jeszcze nie ma powodów do totalnej paniki -jest tylko źle... ;-)

.

2 km na czerwonej kontrolce.. to dużo przejechałeś -ciekawe co w kabinie tak mocno absorbowało Twą uwagę! :-P

jeśli jechałeś delikatnie to może nie będzie końca świata ;-)

.

DO RZECZY:

- kontrolka sygnalizuje, ze ciśnienie oleju w układzie smarowania było poniżej minimalnego dla zadziałania kontrolki.

Jednakże zapewne jeszcze jakieś ciśnienie było wiec i smarowanie też.

(mnie był zablokowany drucikiem zawór upustowy ciśnienia pompy).

- jeśli popychacze już stukały to znaczy, że ciśnienie było za małe ale to też nie równa się od razu tragedii.

- niestety do zdjęcia pompy jest conieco roboty :/

- należy tez zwrócić uwagę na jakość oleju jaki zleci z miski (czy nie robiły się już gluty)

- po ocenie pompy (czy to ona zawiniła) należy szukać dalej zatkanych kanałów zasilania pompy

-panewki można wstępnie ocenić po zdjęciu miski olejowej (podwieszenie silnika, odkręcenie poduszki silnika, wydechu)

 

ALE jeśli pompa tylko niedomagała (dając jeszcze jakieś szczątkowe ciśnienie) to może nie będzie źle

bo np panewki pracują oprócz ciśnienia to w kąpieli olejowej wiec obniżone ciśnienie bez większych obciążeń silnika nie powinno od razu powodować katastrofy.

 

UWAGA czasem NIE DAJ SOBIE WCISNĄĆ OD RAZU WYJMOWANIA SILNIKA i REMONTU.

taka decyzja musi być dobrze utwierdzona.

.

myślę POTENCJALNIE w Twoim wypadku należy (wystarczy) znaleźć powód obniżonego ciśnienia (jeśli trzeba co przeczyścić co się da) nowy olej filtr i JAZDA!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności