Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czekając na zamówione świece na poniedziałek, zaczołem grzebać w kablach idących od wtrysków do sterownika LPG.

Okazało się, że jeden z kabli miał przetopiona izolację i był dosłownie przyklejony do obudowy zaworu EPG.

 

tn_DSC_1471.jpg

 

Na zdjęciu widać kolorowy ślad, gdzie był przytopiony.

Wydaje mi się, że to jest winowajca całego zdarzenia...

Oderwany kabel jest goły bez izolacji i był przyczepiony do masy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/page/2/#findComment-497260
Udostępnij na innych stronach

Dziś już nie, ale jutro sie pokuszę o skręcenie i sprawdzenie tego.

Jeżeli to to, to wyśmieje tego mechanika, co chciał tyle kasy za robotę.

Zastanawiam się też, nad demontażem tego zaworu. Czytam tu i tam, że ledzie to demontują, a ja mam maly wyciek pomiędzy dolną nakrętka, wężykiem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/page/2/#findComment-497263
Udostępnij na innych stronach

Zostaw ten zawór w spokoju.W benzyniakach raczej nie sprawia problemów - zwykle dotyczy to diesli.

Chyba że utrudnia dostęp do jakichś elementów to możesz zdemontować i założyć ponownie.

Ja u siebie odkręcałem go chyba z trzy lata temu ale to bardziej z ciekawości i nie miałem z nim nigdy problemów.

 

ps

Miałem chyba rację abyś zabrał Sintre od tego "mechanika" :-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/page/2/#findComment-497266
Udostępnij na innych stronach

Tia........

To było to!

Auto jeszcze trochę dymiło, ale odpiąłem akumulator, żeby się komputer zresetował i samochód chula elegancko.

Jutro przekażę tę informację temu naciągaczowi, co chciał 1,5 tys za robotę.

Dziękuję za pomoc. Temat do zamknięcia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/page/2/#findComment-497347
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze nie był koniec.

Okazało się, że ciśnienie z wtrysku wepchnęło też dużą ilość paliwa do silnika. Oleju w silniku miałem dużo ponad stan, a po rozgrzaniu silnika, z wydechu unosiły się kłeby dymu. Zapewne wymieszany olej z bęzyną był tak żadki, że przeciskał się spowrotem do cylindrów gdzie się spalał.

Po wymianie oleju i filtra, brak jakiegokolwiek widocznego dymu z wydechu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/page/2/#findComment-497462
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności