Skocz do zawartości

Zła praca silnika i kopci


Gość neon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Problem dotyczy silnika 3.0 V6 z LPG.

Wszystko jest o tyle dziwne, że występuje wiele usterek naraz. Sam mechanik powiedział, że to może być nawet pęknięty silnik.

Silnik kopci, ma problemy z zapalaniem, a jak już zapali to jest strasznie słaby i pracuje nierównomiernie. Oprócz tego bierze bardzo dużo paliwa i podobno mechanik zauważył wycieki paliwa. Po przełaczeniu na gaz, silnik odrazu gaśnie i jest zgłaszana awaria/brak gazu. Nie widać zabrudzenia płynu chłodniczego.

Czy to jest tylko uszczelka pod głowicą, czy to może coś z wtryskami i przez nie jest pobierany olej? Może to właśnie pęknięta obudowa wtrysków i przez to jakieś wycieki paliwa? Ja byłem zmuszony pożyczyć inny samochód bo miałem umówiony wyjazd za granicę. Samochód stoi u mechanika i czeka na moją decyzję. Sam mechanik już z góry zakłada, że to będzie kosztowało z 1500zł, a za sama ekspertyzę chce liczyć słono.

Za każdą sugestię z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Simek2729

Witam jak duzo bierze tego paliwa i gdzie zlokalizowal wyciek?? sprawdzales czy pali na wszystkie cylindry?? czy jest na wszystkich iskra??

Edytowane przez Simek2729

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak duzo bierze tego paliwa i gdzie zlokalizowal wyciek?? sprawdzales czy pali na wszystkie cylindry?? czy jest na wszystkich iskra??

Dokładnie nie wiem ile bierze paliwa, ale wnioskuje, że dużo, bo w pare minut cała rezerwa znikła z baku. Nie wiem gdzie jest wyciek, bo jestem za granicą, a mechanik z góry chce za ekspertyze pełną liczyć. Raczej nie chodzi o iskrę, bo wyraźnie kopci z tyłu. Bradziej chodzi o uszczelkę pod głowicą lub coś z wtryskami. Tak jak pisałem, na LPG w ogóle nie chce pracować, tak jakby coś z wtryskami i kontolą spalania lub szczelności układu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do mechanika niech nic nie robi i po powrocie zabierz auto od niego.

Zapytaj przy okazji gdzie widział te wycieki.

 

Tak jak przedmówca pisał - może nie palić na wszystkie cylindry. Dlatego nierówno pracuje i pożera większe ilości paliwa.

Cewkę WN sprawdzisz omomierzem

Wykręcić świece / wymienić kable chyba potrafisz - gorzej z tymi z tyłu. Jest temat jak się do nich dobrać i jak coś to jeszcze koledzy podpowiedzą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do mechanika niech nic nie robi i po powrocie zabierz auto od niego.

Zapytaj przy okazji gdzie widział te wycieki.

 

Tak jak przedmówca pisał - może nie palić na wszystkie cylindry. Dlatego nierówno pracuje i pożera większe ilości paliwa.

Cewkę WN sprawdzisz omomierzem

Wykręcić świece / wymienić kable chyba potrafisz - gorzej z tymi z tyłu. Jest temat jak się do nich dobrać i jak coś to jeszcze koledzy podpowiedzą.

Ja z góry wstrzymałem prace przy samochodzie. W poniedziałek sam to sprawdze. Kolektor dolotowy już rozbierałem, żeby wymienić węże od gazu, a więc to nie problem. Dziękuję za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno póki co zostaw na razie kwestię LPG, zajmij się samą benzyną - podejrzewam że gdy na PB będzie ok to regulacja LPG wystarczy.

A katalizator kolega ma? może zapchany na amen?

Sprawdź sondę lambda może ona daje złe informacje do ECU

No i przede wszystkim sprawdź skąd ucieka paliwo i oby wtryski nie lały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zabrałem się za samochód. W pierwszej kolejności naładowałem akumulator, i zapaliłem. Taki efekt, jakby nie pracował na jeden lub 2 cylindry. Bęzyna fakt cieknie i to w dużych ilościach, ale z wydechu. Szuka sobie każdej dziurki na łączeniach i wycieka w dużej ilości. Wyraźnie czuć z wydechu, że nie spala wszystkiego.

Rozebrałem kolektor dolotowy i kolektor z wtryskami. W perwszej kolejności wymienie na wszelki wypadek wszystkie świece i kable, bo raczej latami nie były wymieniane z uwagi na trudny dostęp i potrzebę nie małej rozbiórki.

 

Czy przy braku iskry na 1-nym lub 2-ch cylindrach, powinien wtryskiwać tak dużą ilość paliwa? Podejżewam, że w kilkanaście minut zejdzie z 10litrów.

Czy to nie aby efekt uszkodzenia jakiegoś wtrysku lub komputera?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności