Skocz do zawartości

Wentylator chłodnicy podłączony na krótko....


Gość Michal3mia100

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michal3mia100

Witam,

 

To mój pierwszy temat i od razu zaznaczę, że nie znam się dobrze na tym wszystkim. Wczoraj zauważyłem, że w mojej corsie b 1,4 z 1998 roku mocno grzeje się silnik. Czujnik temperatury podobno działa, mechanik podłączył mi wentylator na krótko i odpala mi się razem z silnikiem. Czy to jest dobre rozwiązanie? Ogólnie gość stwierdził, że trzeba wymienić czujnik temp. ale z tego co wiem to byt sprawny, bo niedawno wymieniany i podobno wentylator się załączał. Płyn w chłodnicy wszystko było więc jest jeszcze jakieś inne wytłumaczenie tego, że silnik mi się grzeje? Pytam bo zastanawiam się czy nie jeździć z tym wentylatorem podłączonym na krótko? Nie wiem może ktoś coś podpowie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Muminek1177

Witam, proponuję na początek wymontować termostat i przejechać się bez niego jeżeli przestanie się grzać potrzebny będzie nowy, po zalaniu płynem układ należy odpowietrzyć poprzez poluzowanie czujnika temperatury w kolektorze dolotowym, a ten wentylator to podłącz tak jak było po staremu, jeżeli będzie chodził ciągle jego żywotność ulegnie gwałtownemu skróceniu, Takiego mechanika proponuję omijać szerokim łukiem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michal3mia100

Do jakiej temperatury nagrzewa się silnik ?

W czasie jazdy czy stojąc w korkach ?

Przy normalnej jeździe koło 100 stopni i być może poleciałby dalej ale nie wiem. W korkach to leci na maxa.