Gość Rhea Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Witam, problem polega na tym że w mojej Antarce przestało działać turbo, tzn raz działa, raz nie działa, wyświetla się tryb awaryjny którego zwykłym ODB II nie da się skasować - wyświetla się błąd *P0047 - zbyt niskie napięcie cewki elektromagnetycznej sterującej turbodoładowaniem. To wyświetla komputer. Dodam że EGR jest czysty, zawor elektromagnetyczny działa - wpięty pod 12 V, węże nie są dziurawe a z internetu nie da się dowiedzieć zbyt dużo na temat tego tworu jakim jest ten silnik! ktoś pomoże ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63927-problem-z-turbin%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rhea Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 czy to może być wina wadliwego działania zaworu ciśnienia? https://www.google.pl/search?q=zaw%C3%B3r+podci%C5%9Bnienia+turbiny+opel+antara&client=firefox-a&hs=hRG&rls=org.mozilla:pl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=pgpIUvHdKIna4QTU64CoCA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1525&bih=712&dpr=0.9#facrc=_&imgdii=_&imgrc=PjF6F2LvyMjvAM%3A%3BARUBCtWYYWm17M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.autoparto.pl%252Fgfx%252Fterminalczesci%252F_thumbs%252Fpl%252Fautopartoczesciuzytkownika%252Fczesci%252Ff%252F2%252Fd%252Ff2da40062400e15827b78be2997ca997%252F3430790491%252CiXaYq32dUZTewkiEYg.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.autoparto.pl%252Fzawor-cisnienia-opel-antara-08r-2-0cdti%252C57545%252Cp.html%3B640%3B480 znajomy powiedział mi że cewka elektromagnetyczna to może być właśnie ten zawór, chyba że jest jeszcze jakaś cewka bezpośrednio przy turbinie: http://allegro.pl/turbina-turbosprezarka-opel-antara-2-0-cdti-150-km-i3564738125.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63927-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-501630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rhea Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 i mam jeszcze jedno pytanie w związku z moim problemem a mianowicie czy MAP sensor to to samo co Boost sensor ? gdzie on się znajduje jeśli jest w antarze ? wyczytałem gdzieś właśnie na forum że na tych czujnikach lubi osadzać sie nagar co powoduje niewłaściwą pracę silnika...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63927-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-501632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 (edytowane) tak. To jest to samo. Nie wiem gdzie się znajduje ale na pewno w większości silników jest montowany na kolektorze dolotowym. Owszem często jego zabrudzenie powoduje przekłamania wyników pomiaru ciśnienia i niekiedy temperatury powietrza zasilającego. Edytowane 29 Września 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63927-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-501635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 z tego co widzę na linkach to ta turbina nie ma już sterowania poprzez podciśnienie tylko bezpośrednio przez silnik krokowy lub cewkę i sprężynę (tak jak w EGR). Brak właściwego styku lub korozja elementów ciernych może powodować takie usterki. Nie wykluczam też przycinania się turbiny co może powodować zblokowanie się układu sterującego turbiny - właśnie tej cewki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63927-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-501637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rhea Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 a turbinę można wymontować bez konieczności wyważania, bo jeśli to ta cewka, przy turbinie, to trzeba rozebrać pół silnika, żeby ją wyciągnąć razem z tą cewką. Nigdzie nie potrafię znaleść informacji dotyczącej tych turbin. te dwie części mogą być dostępne osobno ( turbina i cewka ) czy raczej trzeba będzie to kupić razem ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63927-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-501649 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 (edytowane) a w jaki sposób sprawdzałeś cewkę? odpinałeś kostkę od niej i podpinałeś 12V z aku? Może sama cewka jest ok tylko przewód zasilający ją na odcinku od sterownika gdzieś nie łączy? Edytowane 29 Września 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63927-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-501663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rhea Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 a w jaki sposób sprawdzałeś cewkę? odpinałeś kostkę od niej i podpinałeś 12V z aku? Może sama cewka jest ok tylko przewód zasilający ją na odcinku od sterownika gdzieś nie łączy? cewki tej przy turbinie nie sprawdziłem bo jest do niej bardzo ograniczony dostęp, sprawdziłem taki elektrozawór : http://allegro.pl/opel-antara-08r-2-0-cdti-zawor-podcisnieniowy-i3575376104.html który się otwiera i zamyka po podanym napięciu. Najgorsze jest to że cała turbina jest zlokalizowana między ścianą grodziową silnika a silnikiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63927-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-501670 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 zerknij jeszcze raz na linki z alledrogo które podesłałeś. Tam nie ma doprowadzonego podciśnienia poprzez ten zawór z ostatniego linka. Sterowanie wg mnie jest tu już bezpośrednie (cewka lub silnik krokowy).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63927-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-501675 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rhea Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Tak więc po dłuższych problemach, w końcu udało się zlokalizować problem. trzeba było wymontować turbinę, w której był zatarty drut wychodzący z modułu do turbiny ( otwiera i zamyka zawór w turbinie ) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63927-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-504078 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.