Skocz do zawartości

Astra II 1,7 TD skaczące obroty


Rekomendowane odpowiedzi

dołacze do tematu mam astra 1,7 dti

i dzieje sie to samo skaczace obroty przy zmianie biegu i wcisnieciu sprzegła dodam ze sterownik miałem zrobiony

ale objaw pozostał

U mnie zauwazyłem ze przy dodawaniu gazu jak auto przekroczy 2000 obrotów to samochód jest głosny jak by cos hałasowało niezaleznie na którym biegu sie poruszam co to moze byc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6400-astra-ii-17-td-skacz%C4%85ce-obroty/page/3/#findComment-38454
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość mixmi1977

Witam

Właśnie sprowadziłem taki model i mam identyczny problem o jakim tu piszecie. Czytam też że nie ma na to rozwiązania, w przyszłym tygodniu udaje się do mechanika zobaczymy co mi na to odpowie.

 

Mam do Was jeszcze jedno pytanko, czy na obrazku to sa nr silnika? Spędziłem dziś 1h na ich poszukiwaniu (będę wymieniał rozrząd) i znalazłem parę miejsc gdzie na korpusie wypisany jest jakiś nr tylko który to numer silnika? Ten na obrazku jest po prawej stronie od spodu, bardzo trudno się tam dostać, drugi jest z tyłu w górnej części korpusu.

 

DSC00911.JPG

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6400-astra-ii-17-td-skacz%C4%85ce-obroty/page/3/#findComment-388001
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam

 

Mam identyczny problem jak autor tego wątku- skaczące i pozostające obroty w czasie jazdy. Astra G 1.7 DTI 2003 rok.

Jak auto stoi jest wszystko ok. Ale jak zmieniam bieg przy 2 tys obrotów to na kilka sekund obroty pozostają. Co ciekawe przy 2100 już jest ok. W czasie wolnej jazdy gdy wcisnę sprzęgło sam potrafi podnieść obroty o 500.

 

Byłem w serwisie Opla Jelenia Góra- U kilku mechaników. diagnoza zawsze taka sama:

 

Nie ma żadnych błędów . wszystkie parametry są jak w" nowym aucie". to są słowa serwisanta z OPLA

 

Walczę z tym pół roku, przeczytałem chyba wszystkie tematy na forach. Bez rozwiązania

 

Jutro spróbuję na zimnym silniku podgrzać suszarką sterownik pompy i silnika . Na całkowicie zimnym silniku problem nie występuje i trzeba przejechać parę km aby auto mankament występował .Może jakieś zimne luty? lub jakiś element się podgrzewa i daje nie prawidłowy sygnał.

Na postoju obroty mam stabilne jak skała, odpala od strzała, nie dymi. Moc również ok.

 

Jeżeli odepnę czujnik prędkości ABS to jest wszystko ok- próbowałem również zmieniać EGR na całkowicie nowy. Wymieniałem pedał gazu, Sprawdzane były wszystkie wężyki podciśnienia, czyszczony dolot . Dla mnie jest to sprawa bardzo denerwująca i nie dam tak łatwo za wygraną

Jakiś element daje impuls i wtedy silnik zwiększa obroty. Takie mapy w sterowniku silnika? ale dla czego tylko na ciepłym tak się dzieje?


 

 

 

 

 

Jestem świeżo po testach. Na zimnym silniku podgrzałem sterownik silnika jak i sterownik pompy. Bez żadnych rezultatów- w czasie jazdy szybko spada z obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła sam nie dodaje gazu- więc to nie to.

 

Mniej więcej po 5 minutach pracy silnika, w czasie jazdy zaczyna podtrzymywać obroty- w zakresie 1500 do 2000. Przy wolnej jeździe na jedynce jak wcisnę sprzęgło to sam dodaje gazu i obroty skaczą o 600 rpm.

 

Odłączyłem czujnik temp. wody i to też nie to.

 

Przy wyciągnięciu bezpiecznika w kabinie nr.23 ABS i wspomaganie kierownicy. Problem ustąpił- w czasie jazdy Normanie spada z obrotów i jeździ się idealnie.

 

Wydaje mi się, że jest coś nie tak ze sterownikiem silnika. Gdybym wiedział który przewód odpowiada za informację o prędkości? może gdyby go odciąć było by ok?

Edytowane przez rockers

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6400-astra-ii-17-td-skacz%C4%85ce-obroty/page/3/#findComment-515447
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

dzisiaj zamiast czujnika temperatury wody podłączyłem rezystor o takiej oporności jak czujnik wody gdy auto jest zimne- coś około 4 kilo ohm.

 

Po nagrzaniu nawet na postoju bardzo wolno spada z obrotów ; Widać ma bardzo bogatą mieszankę.

 

Wychodzi na to, że w czasie jazdy sterownik daje za dużo paliwa. Bo zachowuje się identycznie jak na oszukanym czujniku temp. wody.

 

spróbuje jeszcze wymienić zegary bo akurat mam zapasowe. Gdzieś kiedyś wyczytałem o czujniku VSS - chyba w fordzie gość miał podobne problemy jak my i to pomogło.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6400-astra-ii-17-td-skacz%C4%85ce-obroty/page/3/#findComment-515779
Udostępnij na innych stronach

kolego czujnik vss to czujnik predkosci auta a jak wiesz asta G ma predkosc brana z ABSu a wlasciwie z predkosci kola lewego przedniego.

 

No i oczewiscie diesle nie maja miesznaki ani ubogiej ani bogarej bo nie maja mieszanki. Silnik chodzi na powietrzu i wtrysnietej nieduzej ilosci ropy a nie mieszance. Wiecej ropy to wieksze obroty przy tym samym obciazeniu wiec nie ma opcji by silnik chodzil na wiekszej ilosci paliwa na obrotach jalowych.

 

Ogolnie to wydaje mi sie ze musisz sie porpstu przyzwyczaić bo cos podobnego jest tez w vagach w tdi na pompie VP. Tez po odpieciu impulsatora ze skrzyni ( tu jest brana predksoc z czujnika na mechanizmie roznicowym). Tyle ze w vagach jest odwrotnei bo przy lekko toczacych sie kolach na luzie oborty spadaja ponizej jalowych tak jakby mial zgasnąć a jak sie juz zatrzyma pojazd obroty sa podnoszone. Tak jest napisana mapa w ECM i tylko ingerencja tunera tu moze pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6400-astra-ii-17-td-skacz%C4%85ce-obroty/page/3/#findComment-515795
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Niestety nie mogę się do tego przyzwyczaić, a żona takim klekotem nie umie jeździć. Pół roku temu wymieniałem w tym aucie silnik, przed wymianą nie miałem z tym żadnych problemów. Jeździłem też taką samą astrą znajomego i w czasie jazdy normalnie spada z obrotów.

 

Przeszukałem zachodnie fora i piszą, że powodem jest czujnik sprzęgła. wymontowałem go- jest 3 pinowy.

Posprawdzam jakie mają być tam napięcia i zdam releacje. Może to jest powodem?

Edytowane przez rockers

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6400-astra-ii-17-td-skacz%C4%85ce-obroty/page/3/#findComment-515807
Udostępnij na innych stronach

ale wlacznikow pod pedalem czy innych takich elementow nie sprawdza sie poprzez sprawdzanie napięć. Sprawdz czy zalacza odpowiednie styki a odpowiednie rozlacza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6400-astra-ii-17-td-skacz%C4%85ce-obroty/page/3/#findComment-515824
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wreszcie uporałem się z usterką. Przyczyną nie spadania z obrotów w czasie jazdy i po nagrzaniu był sterownik pompy wtryskowej. Po zdemontowaniu starego i jego otwarciu miałem zimne luty i przegrzania niektórych tranzystorów. Kupiłem nówkę sztukę ( 800 zł) Zdecydowałem się na nowy ponieważ mam gwarancję i jest to poprawiona konstrukcja.

Co ciekawe nowy sterownik zupełnie inaczej wygląda. Jest prawie 2 razy grubszy i dużo cięższy.

 

Zauważyłem również, że auto zdecydowanie lepiej i równiej przyspiesza.

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6400-astra-ii-17-td-skacz%C4%85ce-obroty/page/3/#findComment-521536
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności