Skocz do zawartości

Dziwny dźwięk przy uruchomieniu 3.2 V6 211KM


Rekomendowane odpowiedzi

a więc tak:

byłem u mechanika, który zmienił mi w piątek wcześniej pasek wielorowkowy od osprzętu i napinacz i miało być ok, a tu nadal lipa.

pojechałem do niego drugi raz, zrzucił przy mnie pasek wielorowkowy i po odpaleniu silnika nadal jest ten dźwięk. Czyli według niego coś w rozrządzie.

Rozrząd był wymieniony 11 tyś km temu (24.05.2011r) w serwisie Opla w Niemczech (mam na to rachunki i faktury z salonu oraz potwierdzenie tych informacji z polskiego salonu Opla) i kolejna wymiana jest planowana za 110 000 km.

Pytanie co to może być ten dźwięk który jest tylko jak motor jest zimny i trwa jakieś 4-5 min???

 

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Pewnie wypadałoby jeszcze raz zdjąć rozrząd i zobaczyć co tam siedzi.Ewentualnie przyczyną mogą być wytarte wałki rozrządu ale w oplach ten problem chyba się raczej często nie pojawiał

 

kolejna wymiana jest planowana za 110 000 km.

 

Ha ha ha... skąd takie info?

GM podaje, że termin wymiany paska przypada co 60.000km.

 

Jęczeć może pompa wody.

 

ale czy pompa wody jest na rozrządzie czy na pasku zewnętrznym wielorowkowym? nie wiem skad takie info taką informacje dostalem z serwisu opla. co 60 tyś w kazdym modelu??

Edytowane przez Kamil K.

 

Sory, w v6 jest na pasku, mój błąd rozpędziłem się.

Program podaje mi 60 tys km.

 

ale czy pompa wody jest na rozrządzie czy na pasku zewnętrznym wielorowkowym? nie wiem skad takie info taką informacje dostalem z serwisu opla. co 60 tyś w kazdym modelu??

60kkm jest zazwyczaj w każdym modelu nie tylko opel.

Ps. Ciekawe kto zapłaci za naprawę jak pasek strzeli prędzej tak po 60.000km

Edytowane przez dawtow

 

60kkm jest zazwyczaj w każdym modelu nie tylko opel.

Ps. Ciekawe kto zapłaci za naprawę jak pasek strzeli prędzej tak po 60.000km

ok dzięki za trafną uwagę :)

 

auto dziś oddane do salonu w celu zdiagnozowania problemu, cena diagnozy z rozpieciem rozrzadu to jedyne 330zl !!!

dostałem info z salonu że dźwięk pochodzi od paska rozrządu a cala reszta jest pospinana ok i napięta ok,

proponują wymiane rozrządu za 1800zł !!! (ostatnia wymiana w salonie opla w niemczech jakies 10 tyś km temu na co mam fakture, ale minely juz 2 lata i gwarancja nie obowiazuje w polsce) na co dadza gwarancje, a na wymiane paska (cena paska 450zl) gwarancji nie dadza. Normalnie podupczylo ich!!!

Co 10 tyś km mam teraz rozrzad wymieniać???

Skontaktuję się z serwisem Opla w niemczech w ktorym wymieniano rozrzad, opisze cala sprawe i zobaczymy co powiedzą.

(u nas na rozrzad mają gwarancje dwa lata a w tamtym salonie zlecili kolejna wymiane dopiero za 8 lat lub 110 tys km przejechane!!!)

 

ps. może ktoś polecić jakiegoś konkretnego i kumatego mechanika z krakowa, który podejmie się zadania związanego z rozrządem w mojej V6??? oczywiście za "normalne" pieniądze, a nie "serwisowe"???

Edytowane przez Kamil K.

 

  • 3 tygodnie później...

ok, a więc po trudach i przejściach z mechanikami i serwisem ustalono o co chodzi:

odkryto pasek rozrządu i po dłuższym postoju samochód odpalono, aby zaobserwować ten dźwięk.

Dźwięk pochodzi od paska rozrządu i po spryskaniu paska preparatem dźwięk od razu zanika.

Rolki napinaczy są ok, pasek jest ok. W jednym miejscu lekko ociera się o rolkę napinacza.

Info od mechanika jest takie, że pasek mógł być źle leżakowany do czasu jego montażu i lekko mógł zmienić swoją geometrie czym spowodowany jest ten dźwięk przez 4 min przy odpalaniu po dłuższym postoju do czasu, aż pasek się rozgrzeje i uplastyczni.

Mechanik stwierdził, że można śmiało jeździć, a dźwięk powinien ustąpić po około 10 - 15 tyś km.

Szkoda tylko, że tak trudno znaleźć osobę kompetentną do naprawy auta.

TEMAT ZAMKNIĘTY

 

 

 

W jednym miejscu lekko ociera się o rolkę napinacza

a nie powinien

byc moze podstawa byla przykrecona na niedokladnie oczyszczona powierzchnie bloku i delikatnie odstaje, przez co pasek nie idzie wlasciwie po rolce.

Co do zmiennych faz rozrzadu - brawo dl amechanika, bo w tym silniku tego nie ma.

Co do rozrzadu w tych silnikach jest bajecznie prosty, wymiana (nie wiem jak inni) ale to wg koszt 300 do max 400 zl za jego wymiane, bo nie potrzeba zadnych blokad i specjalnych urzadzen.

Koszt czesci markowych to ok 500-600 zl.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności