Skocz do zawartości

[Astra G 1.7 TDL] Problem z uruchomieniem po zerwanym pasku alternatora.


Rekomendowane odpowiedzi

Trochę mnie dziwi to co koledzy piszecie.Gdyby się faktycznie dało obsługiwać takimi kabelkami za 10zł to po co testery diagnostyczne za kilka czy kilkanaście tysięcy?Ja się ostatnio skusiłem na tani chiński interface i prawdopodobnie skończy on w koszu

 

Gawli nie masz do konca racji. oplowski program tech2 i abcom nie chca smigac pod portem usb. Wszelkie kabelki na usb sprzedawane na allegro polacza sie vagiem ale nie ma co liczyc na dzialanie z oplem. OP-com to program i kabel kotry kosztuje prawie 4 tys zl wiec to nie tani kabel. O klonach nie rozmawiamy. Poza tym sa wersje tych kabli na port COM i dzialaja duzo lepiej jak na usb. Musza dzialac lepiej bo jest to bezposrednie polaczenie komputera klasy PC z autem a na usb to jest to polaczenie niestety niebezposrednie.

Mam i vcds i op coma i powiem ze sa tez czasami problemy- juz z dwoma autami nie moglem sie polaczyc opcomem- jedna astra H z silnikiem isuzu i jedna astra G z silnikiem 1.8xe. na kablu podpietym na przedluzce o dlugosci 10 metrów z kompem stacjonarnym na RS232 i prostym kabelku na dwóch tranzystorach z tą astrą podpinam sie bez problemów.

Edytowane przez wesol

 

na tą chwilę Opcom nie połaczył mi sie tylko z jedną Vectrą C .. i to chyba dlatego, że był jakiś problem z wtyczką.

Opcoma nawet tutaj jak poszukasz bedziesz miał za 150 PLN (mówie oczywiście o klonie).

Natomiast podstawowe rzeczy zrobisz na ELM327 na bluethootha i programiku check torque na adroida, czyli na swoim smartfonie (jesli takowy masz). Mówię oczywiście na sprawdzeniu podstawowych parametrów i sczytaniu błędów. Nie wiem jak czyta inne auta .. ale jezeli za ok. 60 PLN bedziesz miał sprawdzenie pod Opla to raczej nie wygórowana cena.

Co do interfajsów za ciężkie pieniadze .. to dlatego, że masz pięknie przygotowaną grafikę, często polskie menu, bezproblemowy odczyt ze wszystkich modeli auta, wszystkich parametrów .. nie tylko silnika ale również wszystkich modułów z samochodu, do tego często sugestie .. co się stało i co czeba sprawdzić ..

wracajac do problemu z autem .. rzeczywiście musisz sprawdzić rozrząd .. to po pierwsze, nic nie piszesz, czy masz jakiś błąd tzn. czy swieci Ci się kontrolka check lub MIL? Teoretychnie usterka którą opisujesz nie powinna zrobić dużych uszkodzeń .. choć z tym różnie bywa. Daj znac jak będziesz miał jakieś wątpliwości.

 

  • 2 tygodnie później...

O właśnie i o to mi chodzi. Nie potrzebuję gmerania w ECU, przestawiania super-hiper tajnych parametrów ;) Ot sczytanie błędów i ich wykasowanie w miarę możliwości.

 

PS: jeśli chodzi o mój problem z silnikiem, to faktycznie rozrząd się przestawił i połamało mi dźwigienki zaworów (w jednym rzędzie wszystkie). Na tę chwilę nie wiem jeszcze, jak z zaworami, ale słyszałem, że one raczej się nie gną, bo są ustawione prostoliniowo względem tłoków. Natomiast muszę zdjąć cały wałek, bo mi fragmenty dźwigienek powpadały w takie miejsca, że nie mogę ich wydłubać :(

 

Gdyby miał ktoś opis, jak ustawić rozrząd w X17DTL (tym oplowskim, nie isuzu), to byłbym wdzęczny za podzielenie się, bo w książce "Sam naprawiam" jest tylko info, że potrzebny przyrząd i procedura nie została opisana z tego powodu :(

 

Dzięki z góry!

 

http://sendfile.pl/81881/Notatki_niezaszeregowane.doc plik z ustawieniem rozrzadu

Mam nadzieje że o ten silnik chodzi.Jeśli nie to pisz,wrzucę inny schemat.

Oczywiści da się to zrobić bez tych wymyślnych narzędzi,to w miarę prosty rozrząd.Faktycznie zdarza się że jeśli zawory są ustawione pionowo względem tłoków to łamie dźwigienki a zawory zostają całe

 

Tak, to o ten chodzi :-) Dzięki serdeczne!

 

Czy aby stwierdzić skrzywienie zaworów, to trzeba demontować głowice? Wolałbym jej nie ruszać zanadto...

 

PS: rozumiem, że te "specjalne przyrządy" to to:

post-41028-0-78935800-1382968653_thumb.jpg

 

Co prawda piszą, że to do Aśki eF, a nie Gie, ale kod silnika się zgadza...

 

 

 

 

Edytowane przez Martinezio

 

Wygląda że to ten zestaw.Zarzuć nowe dźwigienki,ustaw i poskładaj do kupy rozrząd.Jak już to będziesz miał zrobione to sprawdź czy silnik się obraca prawidłowo a następnie zmierz kompresje na cylindrach.Jeśli wszystkie cylindry trzymają prawidłowe ciśnienie to znaczy że zaworki przeżyły

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności