Gość popencjusz Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Witam wymienilem po czasie podstaw EGR i zadnej poprawy blad jak wywalalo tak wywala co moze byc jeszcze powodem nieszczelności ? Jesli dobrze rozumiem, to wymieniłeś tylko część EGR. Rozumiem - podstawa masz na myśli część mechaniczną? Miałem taki przypadek, żę zawór działał prawidłowo na stole ale jak przyłożyłem do niego poowietrze pod ciśnieniem to puszczał bąka jak stara du.. Twój problem wymaga szczegółowego przeglądu całego układu na którym mogą powstać nieszczelności. Nie wykluczam też kabloteki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/4/#findComment-527744 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DaaMiaaaaN Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Szczerze jestem juz bezradny tak wymienialem sama podstawe moczyla sie miesiac w ropie zeby cały syf wypłukał sie ale niestety nic sie nie zmienilo dalej wywala tylko i wyłacznie ten jeden bład, wężyki od podciśnienia sprawdzalem ustami i kompresorem delikatnie sa szczelne gruszka na kolektorze trzyma robi podcisnienie tak samo przy turbinie, probowalem nawet sprawdzic przepływomierz czy dziala oszukujac komputer włozylem go foliowego worka nie odpinajac kostki i jechalem normalnie byl lekko słabszy ale jechal bez problemu az osiagnol 3 tyś obrotów puszczenie gazu i pyk kontrolka sie zapaliła, szczelnośc wszystkich weży tez sprawdzalem zatykajac reka zaraz za filtrem powietrza auto zaduszało i gasło a weże zasysało, intercooler tez testowalem połaczylem wąż wychodzacy z turbiny z weżem wchodzacym do przepustnicy i nic to samo 3 tys i bład, chyba poddam sie i po konsultacji z tatą oddamy auto do jakiegoś warsztatu bo rece opadaja juz. ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/4/#findComment-527817 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 zaślep całkowicie EGR docinając uszczelkę z cienkiej blachy wtedy na pewno wyeliminujesz możliwość błędu. Tak na marginesie to niskie ciśnienie doładowania powoduje ten sam błąd. Sprawdzałeś czy cięgno turbiny zaciągnięte jest do końca (nie wiem czy Twoja turbina jest sterowana podciśnieniem)? Czy pompa vacum generuje prawidłowe ciśnienie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/4/#findComment-527826 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DaaMiaaaaN Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Szczerze jak sprawdzalem to po zapaleniu nie zaciaga ciegna dopiero przy wyższych obrotach widac jak chodzi chcialem nawet ta gruche wymatować i sprawdzić ale masakryczny dostęp jest do niej a u mnie jest sterowana podcisnieniem bo do tej gruszki wlasnie wchodzi weżych z zaworu cisnienia doładowania a pozniej od niego z pompy, a pompa mysle ze daje dobre cisnienie bo hamulec jest idealny a jedno i drugie jest ze soba zwiazane, a ta zaslepke gdzie włozyc ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/4/#findComment-527862 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Czy hamulec idealny to zależy z jakiego auta się przesiadłeś Ale tak na poważnie. Po odpaleniu auta cięgno powinno być zaciągnięte na max w przeciągu max 1-2 sek. Jeśli nie to masz do sprawdzenia dwie możliwe przyczyny : pierwsza to za niska wartość podciśnienia (do sprawdzenia wężyki, pompa vacum, elektrozawór sterujący przy turbinie), druga to zacierające się cięgno lub też uszkodzona sama gruszka. Ja bym załatwił sobie vacumetr i pomierzył wartości podciśnienia (jeśli nie masz skąd pożyczyć to sprzęt taki zakupisz za ok 50zł). Na forum podano jakie powinno być więc na pewno szukajka pomoże. EGR możesz sobie na razie odpuścić skoro Twoje cięgno tak wolno jest zaciągane. Gdyby jednak Cię naleciało to bez różnicy dla EGR gdzie włożysz tą blaszkę. Im mniejsza tym bezpieczniej że jej nie wydmucha więc radziłbym włożyć przed (tam gdzie do EGR wpadają spaliny).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/4/#findComment-527863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Popencjusz,o ile dobrze widzę to kol.Damian ma DTLa nie DTH. W DTLu siłownik działa w momencie przeładowania i uchyla klapkę w turbinie.Wczoraj z kolegą walczyłem z tym samym w AH.Przyczyna błędu-brak podciśnienia.Vacupompa umarła i nie było tyle podciśnienia żeby odpowiednio uchyliło klapkę.A EGR możesz zostawić w spokoju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/4/#findComment-527939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 A nie pokręciłeś czegoś BENY72? Być może jest jak piszesz o rodzaju silnika ale nie zgodzę się z Tobą co do zasady działania (otwarty/zamknięty) klapy. Jak zapalasz auto to gruszka zaciąga i zamyka klapę. Jeśli byłoby odwrotnie, to jak piszesz przy awarii pompy vacum lub wężyków turbina przeładowywałaby bo klapa bez podciśnienia zamknęłaby się na amen.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/4/#findComment-527948 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 w opelkach tego typu jak AH to czy turbo jest na vnt czy na WG to sterowanie jest podcisnieniem. Brak podcisnienia - czy to z winy przetartego wezyka czy to pompy vaq powodje ze turbo nie pomp0uje czyli nie przymyka geometrii lub nie zamyka klapy WG. Takze niesprawny elektozawór raczej bedzie powodowal ze nie bedzie doladowania a nie ze bedzie przeladowywal.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/4/#findComment-528063 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.