Skocz do zawartości
Gość Zygmunt64

Kadett mi nie odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zygmunt64

Wymieniłem akumulator, cewke rozruchu, czujnik temp silnika. Samochód normalnie odpalal przez tydzień, niestety dziś znowu nie odpala. Pompka wyje, pali się lampka od silnika, gdy Ktos mnie pociągnie zapala od razu. Mial Ktos taki przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.wypada sie przywitac

2.zapala sie kontrolka to wypada odczytac bledy

3.sprawdza sie podstawy czyli iskra i paliwo czy dochodzi do silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zygmunt64

Witam :)

Dziękuję za odzew. Błędy komputerowo sprawdzone i to co mechanik kazał wymieniłem. Świece są suche.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błedy sprawdzone i wymienione czesci. i nadal kontrolka sie swieci ?

swiece suche a iskra jest ?

możliwe ze pompka chodzi ale nie podaje takiego cisnienia ja powinna. filtr zapchany lub jest na wykonczeniu.

dodam ze ostatnio w nexi u kolegi tak było ze pompka chodzila tzn było ja słychac ale paliwo podawala nie zawsze

Edytowane przez przemo222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zygmunt64

przemo222 sprawdzę to co mi powiedziałeś, pompka, filtr. Błędy sprawdzone, części wymienione - kontrolka się świeci, nie "zresetowana". Dziś rano z górki zapalił, więc iskra jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjmij pompke i sprawdz na stole jakis pojemnik z benzyna zanurz przewód i zobaczysz czy wgl podaje paliwo

albo podaje tylko słabo

może to tez byc głupi filterek

 

 

a przewody wymieniony zaplonowe swiece też moga byc na wykonczeniu ?

no i sprawdz kopulke czy czysto moze palec uwalony ?

pozdro

Edytowane przez przemo222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro sie pali to znaczy ze dalej cos jest nie tak

mamy na sile wytargac numery bledu jakie sa teraz ??

to nas interesuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zgredzik69

Witam, jestem znajomym osoby zakładającej temat.

 

 

Mechanik, który sprawdzał błędy, nie podał ich właścicielowi tylko kazał wymienić akumulator i czujnik temperatury silnika.

Akumulator jest nowy, czujnik też, tak samo jak przewody WN, cewka WN, kopułka, moduł.

Przyjechałem do właściciela zbadac sprawę, niestety przy mnie opelek zapalał normalnie i nie sprawdzałem czy podaje paliwo, czy jest iskra itp...skoro odpalał to znak, że wszystko ok...Silnik mógł być jeszcze troszkę ciepły po przyjeździe właściciela z pracy.

Stwierdziłem, że może masa do silnika i do karoserii jest słaba i podczas odpalania na zimno rano olej jest gęstszy i rozrusznik zabiera dużo prądu, gdzie komputer lub cewka przy spadku napięcia "głupieje". Na ciepło, gdy olej jest rozrzedzony rozrusznik ma mniejsze opory i mniej zżera prądu, przez co autko podpala..To było podejrzenie i powiązanie całości z rozrusznikiem, bo przecież z "pycha" auto odpala po przekręceniu kół od razu ( rozrusznik nie używany podczas takiego odpalania)


Poprawiłem styk minusa akumulatora z karoserią - dałem porządne kable od spawarki.Silnik także porządnie "uziemiłem"

Autko odpalało od strzała, bez najmniejszego problemu, rano również, po 8 godzinach na parkingu przed zakładem pracy również.

Dziś rano znowu foch i znowu z popychu na dotyk....

Jest jedna rzecz która mnie zaniepokoiła, po wymianie "mas" silnika i karoserii, przy odpalaniu auta zgasilem światło w garażu i gdzieś między cewką wn a akumulatorem tam gdzie idzie dość sporo kabli widziałem przebicie ( autko i tak zapalało) ruszyłem, tę wiązkę i przebicie zniknęło...potem nie szukałem dokładnie skąd to się wzięło...

Nie jestem mechanikiem, ale problemu doszukuje się ciągle w "prądach" Ciężko stwierdzić czego mu brakuje podczas fochów, bo nie byłem przy tej maszynie jak nie chciał zapalić a właściciel rano musi dojechac do pracy i po prostu spuszcza go z górki przed domem co jest uciążliwe.

 

Proszę mi powiedzieć, gdzie w tym kadeciku jest filtr paliwa i czy jego zapchanie może powodowac takie cyrki? przecież z popychu odpala po lekkim przekręceniu kół. ..

 

Czekam na sugestie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Zgredzik69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro widziales przebicia to trzeba je usunac

auto ma juz swoje lata

instalacja mogla sie pokruszyc i stad przebicia

niestety to dosc czasochlonna praca

trzeba cala instalacje dokladnie sprawdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zgredzik69

Prosze powiedzieć, ten kadet ma automatyczne ssanie na podstawie odczutu temperatury ? jeśli tak to który czujnik za to odpowiada? Przewody postaram się przejrzeć.Moze uda mi się być tam jak autko nie odpala, wówczas sprawdziłbym czy zanika iskra, czy moze nie podaje paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem

Edytowane przez Zgredzik69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie ma wajchy w kabinie to ma automatyczne

czujnik na ecu jest na wtyczke 2 pinowa z tego co pamietam

poszperaj w google

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na podstawie czujnika wody który już kolega wymienił

albo czujnik w kolektorze ssącym nie wiem cieżko mi zgadywac poniewaz nie wiem jakie to oznaczenie silnika.

 

 

ps. kiedys w moim kancie na zimnym silniku też były podobne cyrki a winowajca był rozrusznik i to nie była wina

bendixa. jak oddalem go do regeneracji to powiedzieli ze eletromagnes jakis był stary

zregenewali i jak ręka odjał

 

  • Zgredzik69
  • a umiesz odczytac te kody ( migowe ) w internecie jest instrukcja wystarczy zmostkowac dwa piny w złączu i zacznie mrugac :)
Edytowane przez przemo222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zgredzik69

 

na podstawie czujnika wody który już kolega wymienił

albo czujnik w kolektorze ssącym nie wiem cieżko mi zgadywac poniewaz nie wiem jakie to oznaczenie silnika.

 

 

ps. kiedys w moim kancie na zimnym silniku też były podobne cyrki a winowajca był rozrusznik i to nie była wina

bendixa. jak oddalem go do regeneracji to powiedzieli ze eletromagnes jakis był stary

zregenewali i jak ręka odjał

 

  • Zgredzik69
  • a umiesz odczytac te kody ( migowe ) w internecie jest instrukcja wystarczy zmostkowac dwa piny w złączu i zacznie mrugac :-)

Nie odczytywałem jeszcze kodów, ale pewnie bym zajarzył gdybym miał opis.Wątpie czy komp cos pokarze.Bez używania rozrusznika silnik odpala na dotyk z popychu, więc również celuje w to ustrojstwo, przypomniało mi się, że kilka miesięcy temu, wyciekał olej tak dziwnie i sączył się po kablach, kapało na rozrusznik.Usterkę te znalazłem i usunąłem, więc moze teraz ten olej, który tam zalega zrobił robotę.

 

Czytałem na innym forum, że uszkodzony rozrusznik może zakłócać prace elektroniki i że nikt, nie mógł dojść ładu, bo przecież normalnie kręcił.Tak czy inaczej to miałoby sens, najdziwniejsze jest to, że raz odpali na zimnym a raz nie.Ciężko te jego fochy rozszyfrować....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zgredzik69

może to tez byc głupi filterek

 

Przemo, czy jeśli byłby to filterek, to z popychu paliłby a z rozrusznika już nie?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

przemo222, dnia 25 List 2013 - 20:44, napisał: może to tez byc głupi filterek Przemo, czy jeśli byłby to filterek, to z popychu paliłby a z rozrusznika już nie?

 

 

no wiesz tak własnie było w nexi póki nie zobaczysz jak wyglada to sie nie dowiesz zręsztą filter dużo nie kosztuje a wymienic trzeba co jakis czas :)

 

a wracajac do rozrusznika to rozbieraj tez takie cos mialem albo podmień od kogos lub na szrocie kup z gwarancja na kilka dni jesli nie to .

to powiesz ze zły :)

 

 

a co do kodów :) to w google wszystko jest

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic379131.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zgredzik69

 

 

no wiesz tak własnie było w nexi póki nie zobaczysz jak wyglada to sie nie dowiesz zręsztą filter dużo nie kosztuje a wymienic trzeba co jakis czas :-)

 

a wracajac do rozrusznika to rozbieraj tez takie cos mialem albo podmień od kogos lub na szrocie kup z gwarancja na kilka dni jesli nie to .

to powiesz ze zły :-)

 

 

a co do kodów :-) to w google wszystko jest

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic379131.html

 

 

Dzięki za filmik, właśnie tego szukałem, postaram się nagrac i wrzucić tu ( jeśli znajdę gniazdo diagnostyczne) :) Co do filtra, to wiadomo, groszowe sprawy, muszę go jeszcze zlokalizować, jest gdzies w poblizu pompki paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

złacze diagnostyczne jest chyba w nogach przedniego pasażera :)

a filtr zobaczysz w kanale nie daleko zbiornika po lewej stronie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zgredzik69

Filterek wymieniony, niżej wklejam filmik z migania kontrolki, może ktoś rozszyfruje?

 

http://youtu.be/DwvjQVPpfr4

 

Właśnie wymieniam kable idące z cewki pod kopułką, praktycznie wszystkie były poprzecierane.Dam znac czy pomogło.Mam nadzieję że po wymianie kontrolka ta pomarańczowa od kompa zgaśnie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kod błedu 42

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kod błedu 42 tak jak kolega wyzej napisał :-)

i własnie kod 42 mowi o zbyt wysokim lub braku sygnału z ukladu zaplonowego ( przewody) dokladnie 1/4 te od swiec :-)

takze wymieniaj przewody i wyczysc kopulke sprawdz palec w kopułce

a jak wygladał filterek ?

i jakie masz oznaczenie silnika ? :-)

 

a czy masz moze problemy z obrotami ?

Edytowane przez przemo222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.