Gość harnas1515 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Mondeo od 93 roku posiada to ustroistwo. Ale dopiero od 2000 ma wpływ na zapalenie czeka. Reasumując, jak może być gorzej dla silnika? Do właściwej pracy ma mieć dopływ zimnego powietrza. A tu ekolodzy podpinaja ponowne przepalanie gorących spalin. Dlatego tylko na wysokich obrotach, bo na niskich zadusi to świństwo silnik. Dlatego zawór otwiera i zamyka. Jak się zatnie to silnik gaśnie lub chodzi nierówno. Mondeo V6 po odpieciu ma lepsze osiągi. I nic poza błędem na pcm-e się nie dzieje. W innych 1, 6 1, 8 2, 0 Auto zaczyna jechać. Nie może być gorzej. Ale wykaz na przeglądzie spalin może być z tego powodu niezadowolony. Wiec wybór należy do was.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pituś Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Mondeo od 93 roku posiada to ustroistwo. Ale dopiero od 2000 ma wpływ na zapalenie czeka. . czyli ekologia szybsza niz elektronika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olaola1 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 W mondziole mam zaślepiony, ale nie w każdym aucie można. mondzioł wywala błąd raz na kiedyś jak przyduszę silnik. W Sintrze będzie ponoć tak samo.... tyle że w MDO sama kasuje błąd przez OBD a w Sintrze gaśnie chyba sam przy zapłonie..... o ile dobrze pamiętam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pituś Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Reasumując, jak może być gorzej dla silnika? Do właściwej pracy ma mieć dopływ zimnego powietrza. A tu ekolodzy podpinaja ponowne przepalanie gorących spalin. Dlatego tylko na wysokich obrotach, bo na niskich zadusi to świństwo silnik. Dlatego zawór otwiera i zamyka. Jak się zatnie to silnik gaśnie lub chodzi nierówno. Mondeo V6 po odpieciu ma lepsze osiągi. I nic poza błędem na pcm-e się nie dzieje. W innych 1, 6 1, 8 2, 0 Auto zaczyna jechać. Nie może być gorzej. Ale wykaz na przeglądzie spalin może być z tego powodu niezadowolony. Wiec wybór należy do was. . EGR - recylkulacja spalin do ponownego przepalania -tym zmniejszenia toksyczności wydalanych spalin. wg mej najlepszej wiedzy ma zastosowanie w zakresie niskich i średnich obciążeń silnika , gdy nie ma potrzeby napełniania cylindra świeżym ładunkiem powietrza (przy pełnym obciążeniu silnika EGR ma się zamknąć -cały cylinder ma być napełniony świeżym powietrzem, żeby mógł osiągnąć max moc) - można mu dodać trochę powietrza już zużytego wcześniej się dopali przy okazji -ma to oczywiście JAKIŚ sens! ale nie jestem pewien, czy te spaliny dokładnie się mieszają i nie powodują obniżenia jakości 'częściowego-zubożonego' spalania paliwa.. -a wg mnie realnie mogą obniżać jakość spalania mieszanki paliwowo-powietrznej - zmniejszając sprawność silnika co oznacza wprost zwiększenie zużycia paliwa! w zakresie średnich obciążeń A ja eksploatuje silnik właśnie w średnio niskim zakresie obciążeń! czyli 1800-2500 obr/min -dlatego chciałbym się pożegnać z EGR. 'niewprawne' usuniecie EGR potencjalnie może wpłynąć negatywnie na prace silnika gdy np silnik będzie źle zliczał ilość powietrza świeżego i zużytego (które zatkamy) a nie wiem jak je zlicza/mierzy. Wiadomo, że zły pomiar powietrza to zła dawka paliwa zła proporcja nadmiaru powietrza nieoptymalne spalenia zmniejszona sprawność silnika zwiększone zużycie paliwa.. Jeżdżenie z zapaloną kontrolką pozbawia nas możliwości sprawdzania przez nią pozostałych części układu sterowania silnikiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520575 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olaola1 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Jeżdżenie z zapaloną kontrolką pozbawia nas możliwości sprawdzania przez nią pozostałych części układu sterowania silnikiem Ta dla tego jak zapala mi ise check w mdo najpierw blednę, zalewa mnie zimny pot a potem sobie przypominam że to EGR   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520576 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Ja się naczytałem o czyszczeniu EGR i zaślepianiu więc pomyślałem że trzeba przynajmniej sprawdzić czy nie jest zapchany. Odkręciłem , popatrzyłem i założyłem ponownie nic nie robiąc - bo nie było potrzeby :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520580 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Zapchany jest dobry Byle by nie został w pozycji otwarty. Pitus spaliny są dostarczane zaraz za przepustnicą a przed wtryskami czyli jakie powietrze idzie na tloki ? Na wolnych musi być zamknięty zawór bo zaraz faluje lub gaśnie silnik. Przy pełnym otwarciu przepustnicy też powinno zamykać. Ale czujnik otwarcia ma podać pełne otwarcie. Dla mnie dziadostwo i tyle. Odpinalem, zaslepialem, a nawet wywalalem cały układ już z wielu aut. I nikt nie powiedział że jest źle. Wręcz przeciwnie. Z kolegami mieliśmy już okazję sprawdzić to na hamowni. Naprawdę wykresy potwierdziły nasze spostrzeżenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520596 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pituś Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Zapchany jest dobry Byle by nie został w pozycji otwarty. . to nie jestem pewien, czy się Kacper ucieszył Pitus spaliny są dostarczane zaraz za przepustnicą a przed wtryskami czyli jakie powietrze idzie na tloki ? Na wolnych musi być zamknięty zawór bo zaraz faluje lub gaśnie silnik. Przy pełnym otwarciu przepustnicy też powinno zamykać. Ale czujnik otwarcia ma podać pełne otwarcie. Dla mnie dziadostwo i tyle. Odpinalem, zaslepialem, a nawet wywalalem cały układ już z wielu aut. I nikt nie powiedział że jest źle. Wręcz przeciwnie. :-) Z kolegami mieliśmy już okazję sprawdzić to na hamowni. Naprawdę wykresy potwierdziły nasze spostrzeżenia. . -jeśli układ jest włączony za przepustnicą to spaliny są wciągane na podciśnieniu i faktycznie na wolnych powinien być zawór zamknięty bo przy zamkniętej przepustnicy wciągnął by wszystkie spaliny a na biegu jałowym silnik ma b.niską sprawność -sam ledwo działa więc przy podtruwaniu by łatwo zgasł. . wykresy.. -uwielbiam WYKRESY !! -jak mniemam na wykresach przy porównaniu może być widać, że w zakresie średnio-niskich (ok 2000-4000) obrotów bez podtruwania spalinami z EGR'u silnik dysponuje wyższym momentem obrotowym. Jednak powyżej 4000 obr/min wykresy powinny byc takie same -bo poprawnie funkcjonujący EGR powinien się zamknąć . PS.masz może gdzieś te wykresy -jestem mocno ciekawy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 to nie jestem pewien, czy się Kacper ucieszył Nie spoko, mój był zamknięty po wyjęciu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520732 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pituś Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Nie spoko, mój był zamknięty po wyjęciu. ee.. tam! Jacenty powiedzieli (nie bez racji), ze tylko zapchany (zupełnie) jest dobry! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.