Skocz do zawartości

Montaż silnika 2.2 benzyna Sintra - Manual


Rekomendowane odpowiedzi

Gość harnas1515

Mondeo od 93 roku posiada to ustroistwo.

Ale dopiero od 2000 ma wpływ na zapalenie czeka.

 

Reasumując, jak może być gorzej dla silnika?

Do właściwej pracy ma mieć dopływ zimnego powietrza.

A tu ekolodzy podpinaja ponowne przepalanie gorących spalin.

Dlatego tylko na wysokich obrotach, bo na niskich zadusi to świństwo silnik.

Dlatego zawór otwiera i zamyka.

Jak się zatnie to silnik gaśnie lub chodzi nierówno.

 

Mondeo V6 po odpieciu ma lepsze osiągi. I nic poza błędem na pcm-e się nie dzieje.

W innych 1, 6 1, 8 2, 0

Auto zaczyna jechać.

Nie może być gorzej.

Ale wykaz na przeglądzie spalin może być z tego powodu niezadowolony.

 

Wiec wybór należy do was.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520566
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W mondziole mam zaślepiony, ale nie w każdym aucie można. mondzioł wywala błąd raz na kiedyś jak przyduszę silnik.

W Sintrze będzie ponoć tak samo.... tyle że w MDO sama kasuje błąd przez OBD a w Sintrze gaśnie chyba sam przy zapłonie..... o ile dobrze pamiętam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520572
Udostępnij na innych stronach

Reasumując, jak może być gorzej dla silnika? Do właściwej pracy ma mieć dopływ zimnego powietrza. A tu ekolodzy podpinaja ponowne przepalanie gorących spalin. Dlatego tylko na wysokich obrotach, bo na niskich zadusi to świństwo silnik. Dlatego zawór otwiera i zamyka. Jak się zatnie to silnik gaśnie lub chodzi nierówno. Mondeo V6 po odpieciu ma lepsze osiągi. I nic poza błędem na pcm-e się nie dzieje. W innych 1, 6 1, 8 2, 0 Auto zaczyna jechać. Nie może być gorzej. Ale wykaz na przeglądzie spalin może być z tego powodu niezadowolony. Wiec wybór należy do was.

.

EGR - recylkulacja spalin do ponownego przepalania -tym zmniejszenia toksyczności wydalanych spalin.

wg mej najlepszej wiedzy ma zastosowanie w zakresie niskich i średnich obciążeń silnika , gdy nie ma potrzeby napełniania cylindra świeżym ładunkiem powietrza (przy pełnym obciążeniu silnika EGR ma się zamknąć -cały cylinder ma być napełniony świeżym powietrzem, żeby mógł osiągnąć max moc) - można mu dodać trochę powietrza już zużytego wcześniej się dopali przy okazji -ma to oczywiście JAKIŚ sens! ;-)

ale nie jestem pewien, czy te spaliny dokładnie się mieszają i nie powodują obniżenia jakości 'częściowego-zubożonego' spalania paliwa..

-a wg mnie realnie mogą obniżać jakość spalania mieszanki paliwowo-powietrznej - zmniejszając sprawność silnika co oznacza wprost zwiększenie zużycia paliwa! w zakresie średnich obciążeń

A ja eksploatuje silnik właśnie w średnio niskim zakresie obciążeń! czyli 1800-2500 obr/min

-dlatego chciałbym się pożegnać z EGR.

 

'niewprawne' usuniecie EGR potencjalnie może wpłynąć negatywnie na prace silnika gdy np silnik będzie źle zliczał ilość powietrza świeżego i zużytego (które zatkamy) a nie wiem jak je zlicza/mierzy.

Wiadomo, że zły pomiar powietrza to -> zła dawka paliwa -> zła proporcja nadmiaru powietrza -> nieoptymalne spalenia -> zmniejszona sprawność silnika -> zwiększone zużycie paliwa..

 

Jeżdżenie z zapaloną kontrolką pozbawia nas możliwości sprawdzania przez nią pozostałych części układu sterowania silnikiem :/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520575
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeżdżenie z zapaloną kontrolką pozbawia nas możliwości sprawdzania przez nią pozostałych części układu sterowania silnikiem :/

 

Ta dla tego jak zapala mi ise check w mdo najpierw blednę, zalewa mnie zimny pot a potem sobie przypominam że to EGR :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520576
Udostępnij na innych stronach

Ja się naczytałem o czyszczeniu EGR i zaślepianiu więc pomyślałem że trzeba przynajmniej sprawdzić czy nie jest zapchany.

Odkręciłem , popatrzyłem i założyłem ponownie nic nie robiąc - bo nie było potrzeby :-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520580
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Zapchany jest dobry ;)

Byle by nie został w pozycji otwarty. ;)

 

Pitus spaliny są dostarczane zaraz za przepustnicą a przed wtryskami czyli jakie powietrze idzie na tloki ? ;)

 

Na wolnych musi być zamknięty zawór bo zaraz faluje lub gaśnie silnik.

Przy pełnym otwarciu przepustnicy też powinno zamykać. Ale czujnik otwarcia ma podać pełne otwarcie.

 

Dla mnie dziadostwo i tyle.

Odpinalem, zaslepialem, a nawet wywalalem cały układ już z wielu aut.

 

I nikt nie powiedział że jest źle. Wręcz przeciwnie. :)

Z kolegami mieliśmy już okazję sprawdzić to na hamowni.

Naprawdę wykresy potwierdziły nasze spostrzeżenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520596
Udostępnij na innych stronach

Zapchany jest dobry ;) Byle by nie został w pozycji otwarty. ;)

.

to nie jestem pewien, czy się Kacper ucieszył ;-)

Pitus spaliny są dostarczane zaraz za przepustnicą a przed wtryskami czyli jakie powietrze idzie na tloki ? ;) Na wolnych musi być zamknięty zawór bo zaraz faluje lub gaśnie silnik. Przy pełnym otwarciu przepustnicy też powinno zamykać. Ale czujnik otwarcia ma podać pełne otwarcie. Dla mnie dziadostwo i tyle. Odpinalem, zaslepialem, a nawet wywalalem cały układ już z wielu aut. I nikt nie powiedział że jest źle. Wręcz przeciwnie. :-) Z kolegami mieliśmy już okazję sprawdzić to na hamowni. Naprawdę wykresy potwierdziły nasze spostrzeżenia.

.

-jeśli układ jest włączony za przepustnicą to spaliny są wciągane na podciśnieniu i faktycznie na wolnych powinien być zawór zamknięty bo przy zamkniętej przepustnicy wciągnął by wszystkie spaliny ;-) a na biegu jałowym silnik ma b.niską sprawność -sam ledwo działa więc przy podtruwaniu by łatwo zgasł.

.

wykresy.. -uwielbiam WYKRESY !! :D

-jak mniemam na wykresach przy porównaniu może być widać, że w zakresie średnio-niskich (ok 2000-4000) obrotów bez podtruwania spalinami z EGR'u silnik dysponuje wyższym momentem obrotowym. Jednak powyżej 4000 obr/min wykresy powinny byc takie same -bo poprawnie funkcjonujący EGR powinien się zamknąć ;-)

.

PS.masz może gdzieś te wykresy -jestem mocno ciekawy ;-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64847-monta%C5%BC-silnika-22-benzyna-sintra-manual/page/12/#findComment-520728
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności