Gość Kacper Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 No dobra, a co z zasysanym zimnym/lodowatym powietrzem przez filtr ? A co z chłodzeniem oleju w misce ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64921-zas%C5%82oni%C4%99cie-ch%C5%82odnicy-silnika/page/2/#findComment-511662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrzesinski1 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 W zimie nie ma szans na przegrzanie silnika skoro latem w upale stojąc w korku nic się nie dzieje, jak pisałem nie mam zamiaru osłonic całkowicie wlotu tj grilla.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64921-zas%C5%82oni%C4%99cie-ch%C5%82odnicy-silnika/page/2/#findComment-511663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koni2305 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 W Astrach F była taka wersja co ją na Skandynawię produkowali nie miała żadnych wlotów w zderzaku, grill też był zasłonięty. Może by iść tym tropem i na zimę zakładać inny zderzak?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64921-zas%C5%82oni%C4%99cie-ch%C5%82odnicy-silnika/page/2/#findComment-511664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 (edytowane) To moze by opracowac własciwe zasłanianie nie tyle chłodnicy a samego silnika ...Bad podał do corsy .... Byle nie przesadzic Edytowane 2 Grudnia 2013 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64921-zas%C5%82oni%C4%99cie-ch%C5%82odnicy-silnika/page/2/#findComment-511666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Kacper nie drąż i nie uogólniaj. Wiadomo, że chodzi o dostawanie się zimnego powietrza do komory silnika i momentalne ochładzanie aluminiowej konstrukcji. Dołożenie dolnej osłony silnika jeśli jej nie ma mało daje, ale zasłonięcie dolnego wlotu w zderzaku efekt przynosi od razu znaczący w postaci nabierania szybszego odpowiedniej temperatury. Jeśli grill pozostaje nieosłonięty i IC, to ryzyko przegrzania jest bliskie zeru w przypadku tej jednostki 1.3CDTI. Idąc tropem Arkosa - proponuję o wypowiadanie się użytkowników auta z tym silnikiem a nie np. benzyniakami czy innymi dieselami starego typu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64921-zas%C5%82oni%C4%99cie-ch%C5%82odnicy-silnika/page/2/#findComment-511667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Dobra już się nie wypowiadam. Zacytuje tylko kolegę z innego tematu. Opiszę swoje wrażenia z rozeznaniem ogrzewania/chłodzenia w Merivie 1,7 CDTi. Otóż wszędzie na forach ludzie piszą, że wolno się nagrzewa i ten typ tak ma. U mnie na nagrzanie potrzebował ok 7km przy temp. zewnętrznej 2-5st C. Ale jak spadło do -2,5st C to po przejechaniu 21km wskazówka dopiero zaczęła iść do góry. Zatrzymałem się i macam węże. Okazują się zimne. Więc niby wszystko OK, ten typ tak ma. Mając dostęp do kamery termowizyjnej postanowiłem sprawdzić zachowanie układu chłodzącego. I to był strzał w dziesiątkę. W dotyku niby węże i chłodnica były zimne, ale na termogramie było widać iż termostat przepuszcza. Dziś po wymianie termostatu przy temp 4st temp 80st C została osiągnięta po ok 4,5km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64921-zas%C5%82oni%C4%99cie-ch%C5%82odnicy-silnika/page/2/#findComment-511673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Wiem, wymieniałem termostat, bo w tych silnikach często niedomaga a niby wydaje się, że jest OK. W CC dość łatwo to zaobserwować, bo jest wskaźnik na blacie. W AH już jest kiepsko z tym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64921-zas%C5%82oni%C4%99cie-ch%C5%82odnicy-silnika/page/2/#findComment-511676 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrzesinski1 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 W sumie dostęp do kamery termowizyjnej też mam, mógłbym sprawdzić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64921-zas%C5%82oni%C4%99cie-ch%C5%82odnicy-silnika/page/2/#findComment-511678 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chrisowaty Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Ponieważ mnie zacytowano, to pozwolę się wtrącić w dyskusję. U mnie po 3 min pracy silnika kamera zarejestrowała rosnącą temp. węża za termostatem oraz dolnej części chłodnicy. Dotykając ręką wszystko wydawało się zimne. Więc po ruszeniu silnik będzie się wychładzał jeszcze szybciej. Wykonałem jeszcze próbę przesłonięcia części grilla wzmocnioną folią, ale efektu już nie ma, albo jest znikomy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64921-zas%C5%82oni%C4%99cie-ch%C5%82odnicy-silnika/page/2/#findComment-511691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrzesinski1 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zasłonięcie na postoju nie zmieni lub w małym stopniu chłodzenie, różnicę będzie widać w czasie jazdy, czyli to co najczęściej robimy nie czekając aż silnik nagrzeje się. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64921-zas%C5%82oni%C4%99cie-ch%C5%82odnicy-silnika/page/2/#findComment-511731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.