Skocz do zawartości

Zasłonięcie chłodnicy silnika


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W zimie nie ma szans na przegrzanie silnika skoro latem w upale stojąc w korku nic się nie dzieje, jak pisałem nie mam zamiaru osłonic całkowicie wlotu tj grilla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość koni2305

W Astrach F była taka wersja co ją na Skandynawię produkowali nie miała żadnych wlotów w zderzaku, grill też był zasłonięty. Może by iść tym tropem i na zimę zakładać inny zderzak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze by opracowac własciwe zasłanianie nie tyle chłodnicy a samego silnika ...Bad podał do corsy ....

Byle nie przesadzic

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper nie drąż i nie uogólniaj. Wiadomo, że chodzi o dostawanie się zimnego powietrza do komory silnika i momentalne ochładzanie aluminiowej konstrukcji. Dołożenie dolnej osłony silnika jeśli jej nie ma mało daje, ale zasłonięcie dolnego wlotu w zderzaku efekt przynosi od razu znaczący w postaci nabierania szybszego odpowiedniej temperatury. Jeśli grill pozostaje nieosłonięty i IC, to ryzyko przegrzania jest bliskie zeru w przypadku tej jednostki 1.3CDTI. Idąc tropem Arkosa - proponuję o wypowiadanie się użytkowników auta z tym silnikiem a nie np. benzyniakami czy innymi dieselami starego typu :-P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra już się nie wypowiadam.

Zacytuje tylko kolegę z innego tematu.

 

 

Opiszę swoje wrażenia z rozeznaniem ogrzewania/chłodzenia w Merivie 1,7 CDTi. Otóż wszędzie na forach ludzie piszą, że wolno się nagrzewa i ten typ tak ma. U mnie na nagrzanie potrzebował ok 7km przy temp. zewnętrznej 2-5st C. Ale jak spadło do -2,5st C to po przejechaniu 21km wskazówka dopiero zaczęła iść do góry. Zatrzymałem się i macam węże. Okazują się zimne. Więc niby wszystko OK, ten typ tak ma. Mając dostęp do kamery termowizyjnej postanowiłem sprawdzić zachowanie układu chłodzącego. I to był strzał w dziesiątkę. W dotyku niby węże i chłodnica były zimne, ale na termogramie było widać iż termostat przepuszcza. Dziś po wymianie termostatu przy temp 4st temp 80st C została osiągnięta po ok 4,5km.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wymieniałem termostat, bo w tych silnikach często niedomaga a niby wydaje się, że jest OK. W CC dość łatwo to zaobserwować, bo jest wskaźnik na blacie. W AH już jest kiepsko z tym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chrisowaty

Ponieważ mnie zacytowano, to pozwolę się wtrącić w dyskusję.

U mnie po 3 min pracy silnika kamera zarejestrowała rosnącą temp. węża za termostatem oraz dolnej części chłodnicy. Dotykając ręką wszystko wydawało się zimne. Więc po ruszeniu silnik będzie się wychładzał jeszcze szybciej.

 

Wykonałem jeszcze próbę przesłonięcia części grilla wzmocnioną folią, ale efektu już nie ma, albo jest znikomy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności