Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bolo1234

Witam!

Zacznę od początku. W wakacje przy próbie odpalenia auta wskazówki (wszystkie- prędkość, obroty, paliwo, temp.) zaczęły wariować, na desce się paliły kontrolki i nie gasły i auta nie odpaliłem. Akumulator tak padł że musiałem kupić nowy bo tego się naładować nie dało nawet. Kupiłem więc nowy bosch S4 60Ah i myślałem że po problemie. Od jakiegoś czasu podczas jazdy przy skręcie kierownicą (pompa jest elektrohydrauliczna) przy hamowaniu albo jak się abs włączał itp. gasnęło mi radio. Myślałem że może ono coś szwankuje bo założyłem niefabryczne w zeszłym roku z dokupionym modułem sterowania z kierownicy, ale po zaobserowawniu objawów o których pisałem stwierdziłem że to nie chyba wina radia. Dzisiaj wsiadam do auta i znowu to samo. Wskazówki zaczęły wariować i przy tym był dźwięk takiego buczenia jakby było zwarcie, ale auto ledwo odapliło. Nie zgasiły się kontrolki. Podczas jazdy ostatnio też zaczęły mi się zapalać kontrolki o abs i tc. Nie wiem czy to ma jakiś związek. Jeżdżę głównie krótkie dystanse bo mam 5km do pracy. Przy zakupie nowego akumulatora mierzyli mi prąd jego ładowania i powiedzieli że jest ok. Wymienianą miałem też tą pompę elektrohydrauliczną. Czy problem może leżeć w krótkich dystansach i akumulator jest niedoładowany czy może jest gdzieś zwarcie? Dokładnie miesiąc po wymianie pompy padł mi pierwszy akumulator. Nie wiem czy to ma jakiś związek. Proszę o jakieś porady.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64950-problem-z-elektryk%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

200mA to troszkę za duży pobór prądu. w połączeniu z krótkimi trasami możliwe że akumulator jest niedoładowany.

Do tego dochodzą dodatkowe energochłonne odbiorniki takie jak ogrzewanie tylnej szyby, światła, wspomaganie, nawiew i dla akumulatora już zapewne dużo nie zostaje z napięcia alternatora.

Robiłeś też pomiar napięcia po włączeniu świateł, nawiewu itp

 

Jeśli masz możliwość to spróbuj co jakiś czas doładować akumulator z prostownika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64950-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-512738
Udostępnij na innych stronach

Gość bolo1234

Próbowałem tylko prąd dla włączonych świateł ale niewiele się różniło. Byłem wczoraj przepalić auto na trasie 200km i zobaczę czy pomogło. Przez 2 lata odkąd dojeżdżam do pracy to takie cyrki mi się nie działy. Czasem się zdarzało jeździć gdzieś dalej to fakt ale ostatnimi czasami nie jeździłem nigdzie więcej tylko do pracy. Co mogę zrobić jeśli ten prąd 200mA jest za duży?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64950-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-512748
Udostępnij na innych stronach

200mA to za duzo. Szybko wykonczy aku. Nie chodzi tu juz o niedoladowanie ale uplywnosc skraca zywotnosc akumulatora. Prz takim poborze to daje mu ze 3 lata pracy w aucie i po zawodach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64950-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-512752
Udostępnij na innych stronach

Ok zrobię tak w weekend i dam znać. 3 lata to spoko ale mi wytrzymuje 3 miesiące jak narazie. Jak już pisałem byłem się przejechać 200km ale dalej to samo.

Edytowane przez bolo1234

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64950-problem-z-elektryk%C4%85/#findComment-513344
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności