Gość Mark_pg Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Witam. Bierz Centre. Ja ma też Centre tylko że w wariancie "standard" /podobno to samo co "plus" tylko trochę mniejszy prąd rozruchowy - ale to nie problem bo jest on i tak większy o dwa razy niż oryginalny który miałem 8 lat./ Latam na nim rok czasu i kręci jak szalony. Pzdr Marek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6517-jaki-akumlator/page/3/#findComment-300911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 ierz Centre. Ja ma też Centre tylko że w wariancie "standard" /podobno to samo co "plus" tylko trochę mniejszy prąd rozruchowy - ale to nie problem bo jest on i tak większy o dwa razy niż oryginalny który miałem 8 lat./ Latam na nim rok czasu i kręci jak szalony. Pzdr Marek Centra Plus różni się od centry zwykłej że jest "bez obsługowa".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6517-jaki-akumlator/page/3/#findComment-300775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 kolego centra plus jest akumulatorem jak najbardziej obslugowym a od centry standard rozni sie tym ze ma tzw magiczne oczko wzmocnione plyty robione w technologi cieto-ciagnietej i separacje plyt kopertowych a co do pradu rozruchowego jest taki sam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6517-jaki-akumlator/page/3/#findComment-300772 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 to w takim razie futura jest bezobsługowa? ps. Dzieki za odp na pw:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6517-jaki-akumlator/page/3/#findComment-300761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 w0jt4s2, a jak myślisz dlaczego bez obsługowy dałem w cudzysłowie ?? Nie będę się tu sprzeczał oto co pisze sam producent na swojej stronie:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6517-jaki-akumlator/page/3/#findComment-300683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Bezobsługowość rozumieć można bardziej jako ograniczenie obsługi do niezbędnego minimum. Tradycyjny, kwasowy akumulator rozruchowy wymaga od nas stałej, minimum comiesięcznej kontroli. Te nowocześniejsze, określane mianem "bezobsługowych", choć praktyczniejsze, zmuszają do ścisłego przestrzegania warunków eksploatacyjnych, inaczej mogą stracić swe walory. Tak zwane baterie bezobsługowe wydają się być pozbawione korków, jednak i tak muszą mieć otwory umożliwiające wymianę gazów. W porównaniu ze swym poprzednikiem, akumulator bezobsługowy wymaga znacznie mniej uwagi, dzięki mniejszym ubytkom elektrolitu (spowodowanym odparowaniem wody z roztworu). Jednak dbałość o to, by płyty były całkowicie zanurzone w elektrolicie, nadal pozostaje podstawowym obowiązkiem użytkownika a jutro jak znajde to podam pelna tresc normy EN   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6517-jaki-akumlator/page/3/#findComment-300649 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Bezobsługowość rozumieć można bardziej jako ograniczenie obsługi do niezbędnego minimum. Tradycyjny, kwasowy akumulator rozruchowy wymaga od nas stałej, minimum comiesięcznej kontroli. Te nowocześniejsze, określane mianem "bezobsługowych", choć praktyczniejsze, zmuszają do ścisłego przestrzegania warunków eksploatacyjnych, inaczej mogą stracić swe walory. Tak zwane baterie bezobsługowe wydają się być pozbawione korków, jednak i tak muszą mieć otwory umożliwiające wymianę gazów. W porównaniu ze swym poprzednikiem, akumulator bezobsługowy wymaga znacznie mniej uwagi, dzięki mniejszym ubytkom elektrolitu (spowodowanym odparowaniem wody z roztworu). Jednak dbałość o to, by płyty były całkowicie zanurzone w elektrolicie, nadal pozostaje podstawowym obowiązkiem użytkownikaTAK zgadzam się całkowicie.I dlatego też użyłam cudzysłowie. Dodam jeszcze że: " Bez obsługowość akumulatora przy prawidłowym zamontowaniu i sprawnej instalacji elektrycznej pojazdu polega na ewentualnym uzupełnieniu poziomu elektrolitu wodą destylowaną lub demineralizowaną. Norma EN określa, że ubytek wody na 1Ah nie może być większy jak 4g. Akumulatory w zależności od gamy znacznie przekraczają normę co w praktyce oznacza ich pełną bezobsługowość ale w przypadku kłopotów np.. z alternatorem (nieprawidłowe napięcie ładowania itd.) co może prowadzić do ubytków elektrolitu, należy dolać wody." Akumulator bezobsługowy nie wymaga dolewania wody destylowanej. Żaden akumulator, który nie jest hermetyczny nie jest 100% bezobsługowy. Większość akumulatorów nazwanych reklamowo „bezobsługowymi” posiada otwory odpowietrzające oraz otwory umożliwiające dolanie wody najczęściej pod klapkami lub naklejkami. Przykładem faktycznie bezobsługowych akumulatorów są spotykane na rynku polskim akumulatory spiralne. Każda cela jest zwinięta w spiralę tzn. tak, jak gdyby wziąć normalną celę i ją zrolować „w naleśnik”. Przy czym pomiędzy płytami dodatnimi i ujemnymi znajduje się specjalna włóknina, w którym jest uwięziony elektrolit. Zwinięcie płyt w spiralę pozwoliło na znaczne obniżenie oporu wewnętrznego akumulatora co skutkuje wyższymi prądami rozruchu. Natomiast wprowadzenie włókna pozwala na obniżenie parowania wody z elektrolitu, czyli uzyskania akumulatora de facto bezobsługowego. To z kolei pozwala na całkowicie hermetyczne zamknięcie akumulatora. Zwinięcie cel w spiralę podniosło znacznie odporność na wibracje i wstrząsy. Akumulator może być montowany w każdej pozycji nawet „do góry nogami”.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6517-jaki-akumlator/page/3/#findComment-300535 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Witam. Czy mozecie mi doradzic jaki akumulator powinnam kupic do corsy B 1.2 (c12nz)? W chwili obecnej jest "jakis" ale nie ma na nim zadnego oznakowania i nie wiem czy powinien miec 45Ah czy moze wiecej lub mniej. Z gory dzieki za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6517-jaki-akumlator/page/3/#findComment-134226 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Witam. Czy mozecie mi doradzic jaki akumulator powinnam kupic do corsy B 1.2 (c12nz)? W chwili obecnej jest "jakis" ale nie ma na nim zadnego oznakowania i nie wiem czy powinien miec 45Ah czy moze wiecej lub mniej. Z gory dzieki za pomoc 45Ah / 450A dł.207xszer.175xwys.175 mm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6517-jaki-akumlator/page/3/#findComment-134069 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.