Skocz do zawartości

Jaki akumlator?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Bierz Centre. Ja ma też Centre tylko że w wariancie "standard" /podobno to samo co "plus" tylko trochę mniejszy prąd rozruchowy - ale to nie problem bo jest on i tak większy o dwa razy niż oryginalny który miałem 8 lat./

Latam na nim rok czasu i kręci jak szalony.

 

Pzdr Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ierz Centre. Ja ma też Centre tylko że w wariancie "standard" /podobno to samo co "plus" tylko trochę mniejszy prąd rozruchowy - ale to nie problem bo jest on i tak większy o dwa razy niż oryginalny który miałem 8 lat./

Latam na nim rok czasu i kręci jak szalony.

 

Pzdr Marek

 

Centra Plus różni się od centry zwykłej że jest "bez obsługowa".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

kolego centra plus jest akumulatorem jak najbardziej obslugowym a od centry standard rozni sie tym ze ma tzw magiczne oczko wzmocnione plyty robione w technologi cieto-ciagnietej i separacje plyt kopertowych a co do pradu rozruchowego jest taki sam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w0jt4s2, a jak myślisz dlaczego bez obsługowy dałem w cudzysłowie ??

Nie będę się tu sprzeczał oto co pisze sam producent na swojej stronie:

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Bezobsługowość rozumieć można bardziej jako ograniczenie obsługi do niezbędnego minimum. Tradycyjny, kwasowy akumulator rozruchowy wymaga od nas stałej, minimum comiesięcznej kontroli. Te nowocześniejsze, określane mianem "bezobsługowych", choć praktyczniejsze, zmuszają do ścisłego przestrzegania warunków eksploatacyjnych, inaczej mogą stracić swe walory. Tak zwane baterie bezobsługowe wydają się być pozbawione korków, jednak i tak muszą mieć otwory umożliwiające wymianę gazów. W porównaniu ze swym poprzednikiem, akumulator bezobsługowy wymaga znacznie mniej uwagi, dzięki mniejszym ubytkom elektrolitu (spowodowanym odparowaniem wody z roztworu). Jednak dbałość o to, by płyty były całkowicie zanurzone w elektrolicie, nadal pozostaje podstawowym obowiązkiem użytkownika

 

a jutro jak znajde to podam pelna tresc normy EN

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezobsługowość rozumieć można bardziej jako ograniczenie obsługi do niezbędnego minimum. Tradycyjny, kwasowy akumulator rozruchowy wymaga od nas stałej, minimum comiesięcznej kontroli. Te nowocześniejsze, określane mianem "bezobsługowych", choć praktyczniejsze, zmuszają do ścisłego przestrzegania warunków eksploatacyjnych, inaczej mogą stracić swe walory. Tak zwane baterie bezobsługowe wydają się być pozbawione korków, jednak i tak muszą mieć otwory umożliwiające wymianę gazów. W porównaniu ze swym poprzednikiem, akumulator bezobsługowy wymaga znacznie mniej uwagi, dzięki mniejszym ubytkom elektrolitu (spowodowanym odparowaniem wody z roztworu). Jednak dbałość o to, by płyty były całkowicie zanurzone w elektrolicie, nadal pozostaje podstawowym obowiązkiem użytkownika

TAK zgadzam się całkowicie.

I dlatego też użyłam cudzysłowie.

 

Dodam jeszcze że:

" Bez obsługowość akumulatora przy prawidłowym zamontowaniu i sprawnej instalacji elektrycznej pojazdu polega na ewentualnym uzupełnieniu poziomu elektrolitu wodą destylowaną lub demineralizowaną. Norma EN określa, że ubytek wody na 1Ah nie może być większy jak 4g. Akumulatory w zależności od gamy znacznie przekraczają normę co w praktyce oznacza ich pełną bezobsługowość ale w przypadku kłopotów np.. z alternatorem (nieprawidłowe napięcie ładowania itd.) co może prowadzić do ubytków elektrolitu, należy dolać wody."

 

Akumulator bezobsługowy nie wymaga dolewania wody destylowanej. Żaden akumulator, który nie jest hermetyczny nie jest 100% bezobsługowy. Większość akumulatorów nazwanych reklamowo „bezobsługowymi” posiada otwory odpowietrzające oraz otwory umożliwiające dolanie wody najczęściej pod klapkami lub naklejkami.

 

Przykładem faktycznie bezobsługowych akumulatorów są spotykane na rynku polskim akumulatory spiralne. Każda cela jest zwinięta w spiralę tzn. tak, jak gdyby wziąć normalną celę i ją zrolować „w naleśnik”. Przy czym pomiędzy płytami dodatnimi i ujemnymi znajduje się specjalna włóknina, w którym jest uwięziony elektrolit. Zwinięcie płyt w spiralę pozwoliło na znaczne obniżenie oporu wewnętrznego akumulatora co skutkuje wyższymi prądami rozruchu. Natomiast wprowadzenie włókna pozwala na obniżenie parowania wody z elektrolitu, czyli uzyskania akumulatora de facto bezobsługowego. To z kolei pozwala na całkowicie hermetyczne zamknięcie akumulatora. Zwinięcie cel w spiralę podniosło znacznie odporność na wibracje i wstrząsy. Akumulator może być montowany w każdej pozycji nawet „do góry nogami”.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Czy mozecie mi doradzic jaki akumulator powinnam kupic do corsy B 1.2 (c12nz)? W chwili obecnej jest "jakis" ale nie ma na nim zadnego oznakowania i nie wiem czy powinien miec 45Ah czy moze wiecej lub mniej. Z gory dzieki za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy mozecie mi doradzic jaki akumulator powinnam kupic do corsy B 1.2 (c12nz)? W chwili obecnej jest "jakis" ale nie ma na nim zadnego oznakowania i nie wiem czy powinien miec 45Ah czy moze wiecej lub mniej. Z gory dzieki za pomoc

45Ah / 450A dł.207xszer.175xwys.175 mm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności