Gość gregy Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 (edytowane) Witam wszystkich, Od kilku miesiecy po wymianie akumulatora na nowy mam problem w poborem pradu na postoju, wynosi az 0,66A. Cos mi rozladowuje akumulator po kilku dniach. Z dotychczasowych testow wynika,ze to cos ze strony skrzynki bezpiecznikow w bagazniku, bo po stronie osprzetu silnika jest wszystko ok, wiec mozna wykluczyc jakis zly styk w alternatorze itp. Co dziwne po odpieciug niazda zasilajacego w bagazniku(zrestarowaniu) przez jakis czas pobor byl napoziomie 0,07- 0,08A to ciagle za duzo.Myslelismy ze juz ok, ale znowu aku rozladowal sie po 2 dniach bez jazdy i pobor znowu wzrosl do 0,66. Czyli to raczej cos na poziomie bezpiecznikow w bagazniku. Ale dodam - niestety sprawdzanie po kolei wszystkich bezpiecznikow(bagaznik+komora silnika) nic nie wykazalo, po wyjeciu kazdego z osobna przy zadnym wartosc pradu nie spadla wiec gdzie szukac dalej?? Juz drugi mechanik pracuje nad tym i wydaje sie,ze jestesmy na dobrej drodze poniewaz zauwazylem cos dziwnego i dlatego prosilbym o potwierdzenie posiadaczy modelu Astra H 1,7 CDTI, moj jest z 2008 roku,kombi bo nie mam porownania z innym egzemplarzem tego modelu. A chodzi o to,ze po zgaszeniu silnika, zamknalem sie w srodku i czekalem dlugo az wszystko zgasnie. I co sie okazalo: ze natychmiast zgasnie wyswietlacz, potem po okolo 2-3 minutach zgaslo czerwone swatelko na srodku od centralnego zamka, ale swiecily sie dlugo jeszcze przyciski sterowania szybami i przyciski sterowania radiem na kierownicy a co wiecej te na kierownicy lekko jakby "mrugaly,migotaly" a te na drzwiach swiecily sie stale!po czym wszystko zgaslo po okolo 5 minutach od zgasniecia czerwonej diody centrarlnego! Wydaje mi sie to podejzane, nie wiem jak powinno byc w tym modelu dlatego prosilbym jesli mozecie sprawdzic u siebie po jakim czasie u Was te przyciski gasna i czy te na kierownicy "mrugaja"? Tylko powtarzam najpierw silnik wlaczony i zgasic i zamknac sie w aucie za pomoca kluczyka a nie przycisku w aucie. Tak jakbysmy zamykali auto z zewnatrz. Prosilbym o pomoc i wszelkie porady dotyczace tego zagadkowego problemu!! Dziekuje z gory wszystkim chetnym wykonania tego malego testu u siebie! Edytowane 18 Grudnia 2013 przez gregy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 coz takie auto soibioe wybrales z tak ainstalacja w aucie. Musisz wiec teraz szukac co wciaga poprzez odpinanie poszcxegolnych elementów ale raczje z poziomu bezpiecznikow. Ewentualnie do aso i oni tam juz przeswietla cala instalacje bo zapewne garazowiec cie wygoni na wstepie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/#findComment-514484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregy Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 (edytowane) nie rozumiem jak sobie wybralem,jak mozna to bylo przewidziec? skoro po wielu testach dalej nie wiadomo, tzn ze nie nalezy kupowac astry 1,7 cdti bo maja taka instalacje??? w dodatku ten problem pojawil sie 2 lata po zakupie auta.Niestety nie udzielies mi odpowiedzi na moje pytania ktore sa dla mnie bardzo wazne i w ten sposob Twoj komentarz nic tutaj nie wnosi.. Edytowane 19 Grudnia 2013 przez gregy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/#findComment-514497 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drahe Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 A chodzi o to,ze po zgaszeniu silnika, zamknalem sie w srodku i czekalem dlugo az wszystko zgasnie. I co sie okazalo: ze natychmiast zgasnie wyswietlacz, potem po okolo 2-3 minutach zgaslo czerwone swatelko na srodku od centralnego zamka, ale swiecily sie dlugo jeszcze przyciski sterowania szybami i przyciski sterowania radiem na kierownicy a co wiecej te na kierownicy lekko jakby "mrugaly,migotaly" a te na drzwiach swiecily sie stale!po czym wszystko zgaslo po okolo 5 minutach od zgasniecia czerwonej diody centrarlnego! Wydaje mi sie to podejzane, nie wiem jak powinno byc w tym modelu dlatego prosilbym jesli mozecie sprawdzic u siebie po jakim czasie u Was te przyciski gasna i czy te na kierownicy "mrugaja"? Tylko powtarzam najpierw silnik wlaczony i zgasic i zamknac sie w aucie za pomoca kluczyka a nie przycisku w aucie. Tak jakbysmy zamykali auto z zewnatrz. Prosilbym o pomoc i wszelkie porady dotyczace tego zagadkowego problemu!! Dziekuje z gory wszystkim chetnym wykonania tego malego testu u siebie! Takie jest prawidłowe zachowanie po zamknięciu kluczykiem.Tylko z tego co pamiętam podświetlenie przycisków drzwi gasnie razem z oświetleniem wnętrza.Mogę to dzisiaj sprawdzić. Ale raczej nie w tym problem, podświetlenie przycisków generuje kilanaście mA tam są diody LED. Spróbuj tak jak wesoł radzi przez wypinanie po kolei bezpieczników i obserwowanie wskazań amperomierza,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/#findComment-514503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregy Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 (edytowane) Dzieki drahe, bylbym wdzieczny gdybys sprawdzil. No wlasnie, a u mnie przyciski na drzwiach dlugo sa podswietlone no i te na kierownicy dziwnie"mrugaja" az w koncu wszystko zgasnie po ok.5-7 minutach! wiem,ze moze to nie bezposrednia przyczyna mojego problemu,ale moze to powoduje zaklocenie czegos innego, ktore sie nie wylacza calkiem i pobiera mi prad..Bezpieczniki sprawdzalismy wszystkie po kolei i prz zadnym nie bylo znacznej reakcji na amperomierzu... Edytowane 21 Grudnia 2013 przez gregy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/#findComment-514522 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Kiedyś zauważyłem, że nawet po kilku godzinach postoju potrafi włączyć się podświetlenie przycisków na kierownicy. Podejrzewam, że mogło mieć to związek z klapką obiegu powietrza wewnętrzny/zewnętrzny. Od jakiegoś czasu mam odłączoną tą klapke i obieg ustawiony na zewnętrzny i już dawno nie widziałem świecących się przycisków po długim postoju. Zwróce jeszcze na to uwagę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/#findComment-514540 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drahe Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 Przyciski w drzwiach gasną od razu po otworzeniu drzwi.Te na kierownicy jakieś 30 sek po zamknięciu z kluczyka.Faktycznie u ciebie coś jest nie tak.Podpinałeś pod kompa może są jakieś błędy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/#findComment-514773 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregy Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 W ASO bylem pol roku temu i zaplacilem za nic,wiec moze podpieli pod kompa ale szkoda gadac,juz do nich nie wroce! wedlug nich wszystko ok,nic nie wykryli a aku jak sie rozladowywal tak sie rozladowuje, pojechalem z reklamacja ale zrobilem blad bo po kilku miesiacach poniewaz myslalem ze to aku jest wadliwy i niestety nie chcieli uznac reklamacji bo wedlug nich w dniu diagnozy nic nie wykazano,zadnego bledu ani zwiekszonego poboru pradu! Ale widac,ze byc moze jestem na dobrym tropie! napisales,ze te na drzwiach gasna zaraz po otworzeniu ale czy gasna szybko po zamknieciu z kluczyka? natomiast juz widac roznice, ze u Ciebie te na kierownicy gasna szybko a u nie po 5-7 minutach i w dodatku mrugaja..Bede wiec szukal w tym kierunku! Dzieki za odpowiedz!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/#findComment-514777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drahe Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 Na twoim miejscu wymieniłbym skrzynkę bezpiecznikową w bagażniku.Na alle chodzą od 50 zeta.Niestety w większości nie wylogowane. Te skrzynki są dosyć awaryjne.Wymieniłem ich kilka u klientów z róznymi objawami ale nigdy nie był to zwiększony pobór prądu.Jest wielce prawdopodobne że ona jest problemem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/#findComment-514806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 nie rozumiem jak sobie wybralem,jak mozna to bylo przewidziec? skoro po wielu testach dalej nie wiadomo, tzn ze nie nalezy kupowac astry 1,7 cdti bo maja taka instalacje??? w dodatku ten problem pojawil sie 2 lata po zakupie auta.Niestety nie udzielies mi odpowiedzi na moje pytania ktore sa dla mnie bardzo wazne i w ten sposob Twoj komentarz nic tutaj nie wnosi.. Tak nic nie wnosi. Wnosi jednie to ze zidentyfikowanie przyczyny bedzie dosc trudne z racji iz instalacja w tym aucie jest na szynie cyfrowej CAN a to wiaze sie z tym ze tu sie instalacji juz nie sprawdza kabelkiem z zarowka i tu zwykly warsztacik zapewne na 99% polegnie. JEdynie aso cie ratuje ale to i tak beda zapewne podmienili rozne moduly i wynikiem teog bedzie raczje to ze do wymiany jakis moduł. Wybrales sobie takie auto nowoczesne to masz teraz problem kolego. TO ze bylo dobrze do tej pory to mnie cieszy ale juz niestety nie jest dobrze. Ja nie kupuje sobie aut z canem wiec nie ma takich problemów. cóż taki wybór ale nie mam mozliwosci kodowania sobie swiatel dziennych czy klikniec kierunków itd ale mam spokój. Moja rada na ten problem- jedz do aso niech zdiagnozuja i wycenia ta naprawe. Nie musisz sie godzic odrazu na wymiane. Sprawdza szybko co doega- zaplacisz za diagnoze ze 2-3 stówy a czy naprawiac bedziesz na nowych czesciach czy gdzies indziej to juz sobie przemyslisz i podejmiesz stosowna decyzje. Czemu tak radze?? bo to jedno z lepszych wyjsc i sam to wykonywalem w oplu jak pracowalem kilka razy i widiaalem jak koledzy takz etak robili na warsztacie. Podmianki REC i BCM to standard na warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/#findComment-514849 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.