Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na twoim miejscu wymieniłbym skrzynkę bezpiecznikową w bagażniku.Na alle chodzą od 50 zeta.Niestety w większości nie wylogowane.

Te skrzynki są dosyć awaryjne.Wymieniłem ich kilka u klientów z róznymi objawami ale nigdy nie był to zwiększony pobór prądu.Jest wielce prawdopodobne że ona jest problemem.

Dzieki Drahe!!wlasnie moj mechanik o tym mi mowil, wedlug niego problem jest gdzies z tylu auta wlasnie tam na poziomie skrzynki i bedziemy szukac dalej...Tylko,ze facet pracuje w ASO Peugeota, dlatego mowi ze ma kontakty i popyta jak to jest w Oplach z ta skrzynka i czy wystepowaly juz takie przypadki.U mnie dodatkowo dziwna sprawa jest z tym podswietleniem przyciskow dlaczego nie gasna szybciej...

 

Tak nic nie wnosi. Wnosi jednie to ze zidentyfikowanie przyczyny bedzie dosc trudne z racji iz instalacja w tym aucie jest na szynie cyfrowej CAN a to wiaze sie z tym ze tu sie instalacji juz nie sprawdza kabelkiem z zarowka i tu zwykly warsztacik zapewne na 99% polegnie. JEdynie aso cie ratuje ale to i tak beda zapewne podmienili rozne moduly i wynikiem teog bedzie raczje to ze do wymiany jakis moduł.

Wybrales sobie takie auto nowoczesne to masz teraz problem kolego. TO ze bylo dobrze do tej pory to mnie cieszy ale juz niestety nie jest dobrze.

Ja nie kupuje sobie aut z canem wiec nie ma takich problemów. cóż taki wybór ale nie mam mozliwosci kodowania sobie swiatel dziennych czy klikniec kierunków itd ale mam spokój.

 

Moja rada na ten problem- jedz do aso niech zdiagnozuja i wycenia ta naprawe. Nie musisz sie godzic odrazu na wymiane. Sprawdza szybko co doega- zaplacisz za diagnoze ze 2-3 stówy a czy naprawiac bedziesz na nowych czesciach czy gdzies indziej to juz sobie przemyslisz i podejmiesz stosowna decyzje. Czemu tak radze?? bo to jedno z lepszych wyjsc i sam to wykonywalem w oplu jak pracowalem kilka razy i widiaalem jak koledzy takz etak robili na warsztacie. Podmianki REC i BCM to standard na warsztacie.

 

Dzieki wesol za komentarz! jednak mam prosbe bo slabo sie orientuje w temacie i w terminach czy moglbyc wyjasnic mi dokladniej co oznacza ta szyna CAN i skad wiadomo jakie auta ja maja i czy slyna z usterkowosci? albo co oznaczaja REC i BCM? przekazalbym to mojemu mechanikowi moze by to cos pomoglo..

 

Tak nic nie wnosi. Wnosi jednie to ze zidentyfikowanie przyczyny bedzie dosc trudne z racji iz instalacja w tym aucie jest na szynie cyfrowej CAN a to wiaze sie z tym ze tu sie instalacji juz nie sprawdza kabelkiem z zarowka i tu zwykly warsztacik zapewne na 99% polegnie. JEdynie aso cie ratuje ale to i tak beda zapewne podmienili rozne moduly i wynikiem teog bedzie raczje to ze do wymiany jakis moduł.

Wybrales sobie takie auto nowoczesne to masz teraz problem kolego. TO ze bylo dobrze do tej pory to mnie cieszy ale juz niestety nie jest dobrze.

Ja nie kupuje sobie aut z canem wiec nie ma takich problemów. cóż taki wybór ale nie mam mozliwosci kodowania sobie swiatel dziennych czy klikniec kierunków itd ale mam spokój.

 

Moja rada na ten problem- jedz do aso niech zdiagnozuja i wycenia ta naprawe. Nie musisz sie godzic odrazu na wymiane. Sprawdza szybko co doega- zaplacisz za diagnoze ze 2-3 stówy a czy naprawiac bedziesz na nowych czesciach czy gdzies indziej to juz sobie przemyslisz i podejmiesz stosowna decyzje. Czemu tak radze?? bo to jedno z lepszych wyjsc i sam to wykonywalem w oplu jak pracowalem kilka razy i widiaalem jak koledzy takz etak robili na warsztacie. Podmianki REC i BCM to standard na warsztacie.

Dzieki wesol za komentarz! jednak mam prosbe bo slabo sie orientuje w temacie i w terminach czy moglbyc wyjasnic mi dokladniej co oznacza ta szyna CAN i skad wiadomo jakie auta ja maja i czy slyna z usterkowosci? albo co oznaczaja REC i BCM? przekazalbym to mojemu mechanikowi moze by to cos pomoglo..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-514884
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość piotrasta

czym sprawdzałeś pobór prądy czeregowo amperomierz czy cęgowym? jeśli to pierwsze to z tego co mi wiadomo elektronika po odłączeniu i podłączeniu aku potrafi sobie "gadać" jeszcze jekiś czas i to może powodować zawyżone wyniki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515066
Udostępnij na innych stronach

REC to tylna skrzynka bezpiecznikowa (skrót od rear electronic center).BCM to główny moduł elektroniczny np w Vectrze w Astrze II nie występuje.Wszystkie AH są na magistrali CAN.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515073
Udostępnij na innych stronach

czym sprawdzałeś pobór prądy czeregowo amperomierz czy cęgowym? jeśli to pierwsze to z tego co mi wiadomo elektronika po odłączeniu i podłączeniu aku potrafi sobie "gadać" jeszcze jekiś czas i to może powodować zawyżone wyniki.

Amperomierz cęgowy. I co dziwne jak mowi mechanik, ze wartosc powinna sie ustabilizowac po kilku sekundach, a u mnie ciagle sie "rusza" minimalnie wartosc po przecinku czyli jakby cos gdzies ciagle bylo aktywne. Porownywalismy nawet z innym autem i tam od razu pobor pradu zatrzymal sie na wartosci 0,03 A. Co o tym myslicie?

 

Dzieki Drahe za wyjasnienia! nie jest proste to wszystko, coz trzeba szukac dalej przyczyny...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515084
Udostępnij na innych stronach

Gość mmarcinicramm

Podobno w tych samochodach nawet do 30 minut może być podwyższony pobór prądu. Jeśli po tym czasie nadal jest większy to wtedy trzeba szukać co bierze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515126
Udostępnij na innych stronach

No szkod az enie do 24 godzin. JEdyne uspienie auta to wynika z pracy pewnych elementów jak alarmów ( to przede wszystkim) oraz MUT czy BCM itp. Ale takie uspienie nie trwa wiecej jak kilka minut. Najdluzej sie uspokajaja alarmy te bardziej napasione w czujniki ruchu jakies pastylki zblizeniowe itp sprawy. Tradycyjny alarm dzilajacy na otwarcie drzwi to sie uzbraja i uspokaja praktycznie w ciagu minuty.

 

A i nie mierz cegowym bo to tak jakbys wyszedl z armatą na wróbla. Miernik szeregowo wpiety z zakresem kilkuamperowym.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515152
Udostępnij na innych stronach

Tak dla porownania potem porownywalismy pomiary zwyklym amperomierzem na zakresie 10A szeregowo,ale jak do tej pory zadnych istotnych rezultatow..normalnie wymiekam! ale mechanik mowil mi o tej skrzynce w bagazniku, ma sie dowiedziec jak to jest z nia w Astrach,czy byly takie przypadki..mamy ponowic szukanie po nowym roku!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515162
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witajcie ponownie drodzy koledzy! jednak chcialbym otrzymac wiecej odpowiedzi na moje pytanie dotyczace gasniecia tyl swiatelek i mruganiu tych na kierownicy po zamknieciu tak jak to opisalem. Jest to dla mnie wazne zeby miec porownanie, byc moze to dobry trop, ale niestety na ten temat nie mialem konkretnych odpowiedzi poza jedna...Jak mozecie to sprawdzcie u siebie prosze.Dzieki!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-516485
Udostępnij na innych stronach

Gość mmarcinicramm

nie wiem jak powinno byc w tym modelu dlatego prosilbym jesli mozecie sprawdzic u siebie po jakim czasie u Was te przyciski gasna i czy te na kierownicy "mrugaja"? Tylko powtarzam najpierw silnik wlaczony i zgasic i zamknac sie w aucie za pomoca kluczyka a nie przycisku w aucie. Tak jakbysmy zamykali auto z zewnatrz.

Zwróciłem dziś uwagę jak to jest u mnie. Przyciski od szyb gasną odrazu po zamknięciu, a te na kierownicy od radia po 10 sekundach.

 

Kiedyś chyba tak nie było, coś mi się kojarzy, że też mrygały te na kierownicy i od szyb dłużej świeciły się. Potrafiły włączać się nawet po kilku godzinach postoju, tak jak pisałem wcześniej myślę, że mogło mieć to związek z klapką.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-517283
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności