Gość gregy Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Na twoim miejscu wymieniłbym skrzynkę bezpiecznikową w bagażniku.Na alle chodzą od 50 zeta.Niestety w większości nie wylogowane. Te skrzynki są dosyć awaryjne.Wymieniłem ich kilka u klientów z róznymi objawami ale nigdy nie był to zwiększony pobór prądu.Jest wielce prawdopodobne że ona jest problemem. Dzieki Drahe!!wlasnie moj mechanik o tym mi mowil, wedlug niego problem jest gdzies z tylu auta wlasnie tam na poziomie skrzynki i bedziemy szukac dalej...Tylko,ze facet pracuje w ASO Peugeota, dlatego mowi ze ma kontakty i popyta jak to jest w Oplach z ta skrzynka i czy wystepowaly juz takie przypadki.U mnie dodatkowo dziwna sprawa jest z tym podswietleniem przyciskow dlaczego nie gasna szybciej... Tak nic nie wnosi. Wnosi jednie to ze zidentyfikowanie przyczyny bedzie dosc trudne z racji iz instalacja w tym aucie jest na szynie cyfrowej CAN a to wiaze sie z tym ze tu sie instalacji juz nie sprawdza kabelkiem z zarowka i tu zwykly warsztacik zapewne na 99% polegnie. JEdynie aso cie ratuje ale to i tak beda zapewne podmienili rozne moduly i wynikiem teog bedzie raczje to ze do wymiany jakis moduł. Wybrales sobie takie auto nowoczesne to masz teraz problem kolego. TO ze bylo dobrze do tej pory to mnie cieszy ale juz niestety nie jest dobrze. Ja nie kupuje sobie aut z canem wiec nie ma takich problemów. cóż taki wybór ale nie mam mozliwosci kodowania sobie swiatel dziennych czy klikniec kierunków itd ale mam spokój. Moja rada na ten problem- jedz do aso niech zdiagnozuja i wycenia ta naprawe. Nie musisz sie godzic odrazu na wymiane. Sprawdza szybko co doega- zaplacisz za diagnoze ze 2-3 stówy a czy naprawiac bedziesz na nowych czesciach czy gdzies indziej to juz sobie przemyslisz i podejmiesz stosowna decyzje. Czemu tak radze?? bo to jedno z lepszych wyjsc i sam to wykonywalem w oplu jak pracowalem kilka razy i widiaalem jak koledzy takz etak robili na warsztacie. Podmianki REC i BCM to standard na warsztacie. Dzieki wesol za komentarz! jednak mam prosbe bo slabo sie orientuje w temacie i w terminach czy moglbyc wyjasnic mi dokladniej co oznacza ta szyna CAN i skad wiadomo jakie auta ja maja i czy slyna z usterkowosci? albo co oznaczaja REC i BCM? przekazalbym to mojemu mechanikowi moze by to cos pomoglo.. Tak nic nie wnosi. Wnosi jednie to ze zidentyfikowanie przyczyny bedzie dosc trudne z racji iz instalacja w tym aucie jest na szynie cyfrowej CAN a to wiaze sie z tym ze tu sie instalacji juz nie sprawdza kabelkiem z zarowka i tu zwykly warsztacik zapewne na 99% polegnie. JEdynie aso cie ratuje ale to i tak beda zapewne podmienili rozne moduly i wynikiem teog bedzie raczje to ze do wymiany jakis moduł. Wybrales sobie takie auto nowoczesne to masz teraz problem kolego. TO ze bylo dobrze do tej pory to mnie cieszy ale juz niestety nie jest dobrze. Ja nie kupuje sobie aut z canem wiec nie ma takich problemów. cóż taki wybór ale nie mam mozliwosci kodowania sobie swiatel dziennych czy klikniec kierunków itd ale mam spokój. Moja rada na ten problem- jedz do aso niech zdiagnozuja i wycenia ta naprawe. Nie musisz sie godzic odrazu na wymiane. Sprawdza szybko co doega- zaplacisz za diagnoze ze 2-3 stówy a czy naprawiac bedziesz na nowych czesciach czy gdzies indziej to juz sobie przemyslisz i podejmiesz stosowna decyzje. Czemu tak radze?? bo to jedno z lepszych wyjsc i sam to wykonywalem w oplu jak pracowalem kilka razy i widiaalem jak koledzy takz etak robili na warsztacie. Podmianki REC i BCM to standard na warsztacie. Dzieki wesol za komentarz! jednak mam prosbe bo slabo sie orientuje w temacie i w terminach czy moglbyc wyjasnic mi dokladniej co oznacza ta szyna CAN i skad wiadomo jakie auta ja maja i czy slyna z usterkowosci? albo co oznaczaja REC i BCM? przekazalbym to mojemu mechanikowi moze by to cos pomoglo..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-514884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrasta Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 czym sprawdzałeś pobór prądy czeregowo amperomierz czy cęgowym? jeśli to pierwsze to z tego co mi wiadomo elektronika po odłączeniu i podłączeniu aku potrafi sobie "gadać" jeszcze jekiś czas i to może powodować zawyżone wyniki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515066 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drahe Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 REC to tylna skrzynka bezpiecznikowa (skrót od rear electronic center).BCM to główny moduł elektroniczny np w Vectrze w Astrze II nie występuje.Wszystkie AH są na magistrali CAN.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515073 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregy Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 czym sprawdzałeś pobór prądy czeregowo amperomierz czy cęgowym? jeśli to pierwsze to z tego co mi wiadomo elektronika po odłączeniu i podłączeniu aku potrafi sobie "gadać" jeszcze jekiś czas i to może powodować zawyżone wyniki. Amperomierz cęgowy. I co dziwne jak mowi mechanik, ze wartosc powinna sie ustabilizowac po kilku sekundach, a u mnie ciagle sie "rusza" minimalnie wartosc po przecinku czyli jakby cos gdzies ciagle bylo aktywne. Porownywalismy nawet z innym autem i tam od razu pobor pradu zatrzymal sie na wartosci 0,03 A. Co o tym myslicie? Dzieki Drahe za wyjasnienia! nie jest proste to wszystko, coz trzeba szukac dalej przyczyny...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515084 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 Podobno w tych samochodach nawet do 30 minut może być podwyższony pobór prądu. Jeśli po tym czasie nadal jest większy to wtedy trzeba szukać co bierze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515126 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 (edytowane) No szkod az enie do 24 godzin. JEdyne uspienie auta to wynika z pracy pewnych elementów jak alarmów ( to przede wszystkim) oraz MUT czy BCM itp. Ale takie uspienie nie trwa wiecej jak kilka minut. Najdluzej sie uspokajaja alarmy te bardziej napasione w czujniki ruchu jakies pastylki zblizeniowe itp sprawy. Tradycyjny alarm dzilajacy na otwarcie drzwi to sie uzbraja i uspokaja praktycznie w ciagu minuty. A i nie mierz cegowym bo to tak jakbys wyszedl z armatą na wróbla. Miernik szeregowo wpiety z zakresem kilkuamperowym. Edytowane 24 Grudnia 2013 przez wesol   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515152 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregy Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Tak dla porownania potem porownywalismy pomiary zwyklym amperomierzem na zakresie 10A szeregowo,ale jak do tej pory zadnych istotnych rezultatow..normalnie wymiekam! ale mechanik mowil mi o tej skrzynce w bagazniku, ma sie dowiedziec jak to jest z nia w Astrach,czy byly takie przypadki..mamy ponowic szukanie po nowym roku!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 U mnie pobór prądu spada czasem po 2 minutach, a czasem po 20.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-515191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregy Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 witajcie ponownie drodzy koledzy! jednak chcialbym otrzymac wiecej odpowiedzi na moje pytanie dotyczace gasniecia tyl swiatelek i mruganiu tych na kierownicy po zamknieciu tak jak to opisalem. Jest to dla mnie wazne zeby miec porownanie, byc moze to dobry trop, ale niestety na ten temat nie mialem konkretnych odpowiedzi poza jedna...Jak mozecie to sprawdzcie u siebie prosze.Dzieki!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-516485 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 nie wiem jak powinno byc w tym modelu dlatego prosilbym jesli mozecie sprawdzic u siebie po jakim czasie u Was te przyciski gasna i czy te na kierownicy "mrugaja"? Tylko powtarzam najpierw silnik wlaczony i zgasic i zamknac sie w aucie za pomoca kluczyka a nie przycisku w aucie. Tak jakbysmy zamykali auto z zewnatrz. Zwróciłem dziś uwagę jak to jest u mnie. Przyciski od szyb gasną odrazu po zamknięciu, a te na kierownicy od radia po 10 sekundach. Kiedyś chyba tak nie było, coś mi się kojarzy, że też mrygały te na kierownicy i od szyb dłużej świeciły się. Potrafiły włączać się nawet po kilku godzinach postoju, tak jak pisałem wcześniej myślę, że mogło mieć to związek z klapką. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65187-zwiekszony-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju/page/2/#findComment-517283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.