Skocz do zawartości

Opel Astra H 1,7 CTDI - kontrolka od silnika i brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

 

Jeśli masz możliwość podmień czujnik położenia wału. Bedziemy mieli pewność, że można go ew. wykluczyć i szukać dalej.

Jeśli czujnik wału sie kończy to silnik gaśnie odrazu.

 

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak, czuję szarpnięcie. Dodam jeszcze, że na prostej drodze gdy zapaliła się kontrolka zgasiłem na chwile silnik, po czym włączyłem i kontrolka zgasła, po paru sekundach znów się zapaliła.

jezeli zapala sie kontrolka czujesz szarpnięcia to proponowałbym wymienic sonde lambde jest to podstawowy element ktory steruje mieszanką paliwową jężeli jest za dużo paliwa a za mało powietrza silnik dostanie czkawki i na odwrót..... miałem taką sytuacje w Astra II 1.4 16v z gaz wymieneiłem zawór EGR dwa czujniki w silniku i dopiero na samym końku wymieniłem sonde ale włożyłem uniwersalną i przeszło, niestety tylko na miesiąć i musiałem kupic oryginał

 

Panowie jezeli koledze doradzacie i chcecie mu pomóc to cieszy .. ale opowiadacie pierdoły :rotfl: i mówicie o wszystkim tylko nie tym właściwym.

 

 

Od jakiegoś czasu w moim Oplu przestaje działać turbina. Po rozpędzeniu się powyżej 100km/h i wrzuceniu na 6 bieg zapala się kontrolka od silnika i auto traci moc, coś jak by turbina przestała działać. Wtedy po wciśnięciu pedału na maxa samochód ledwo się rozpędza, prędkość pozostaje taka sama. Zanim oddam auto do mechanika, mam pytanie do Was, czy ktoś miał kiedyś podobny problem? Pozdrawiam
problem jest znany .. a powodów może być kilka ..

po pierwsze .. problem jaki masz to przeładowanie czyli tzw. overboost. Turbina podaje Ci za wysokie ciśnienie dlatego podczas ustabilizowanej jazdy potrzebne jest z tego co pamietam osiem sekund wyskakuje błąd .. jakbys sczytał błedy to byś wiedział od razu.

Teraz co do powodów .. pierwszym jest nieprawidłowo działający zawór EVRV turbiny, czyli zawór sterowania. Czasami wystarczy przedmuchać, czasami wymienić filterek, ale najlepiej wymienić.

Po drugie moze to byc turbina .. a dokładnie problem z blokowaniem się kierownicy strumienia spalin. Co trzeba zrobić .. najlepiej oczyścić po zdemontowaniu i rozebraniu częsci spalinowej turbiny. Podobno są jakieś środki .. widziałem na necie, które podaje się do układu dolotowego, które maja za zadanie usunąć nagar z kierownicy .. ale nie próbowałem. Oczywiście jak znam życie .. może okazac się, że turbina jest do regeneracji .. jak bedzie to wykonywał mechanik .. ale jak nie masz innych problemów z autem .. to tylko naciaganie. Nie napisałes który dokładnie masz silnik 1.7 CDTI .. dlaczego pytam .. bo w astrze III były montowane przynajmniej trzy jego odmiany .. 80 KM z turbina upustową (i ten problem tego nie doryczy) .. wersja 100 KM z tubiną Mitsubischi i tu problem może wystąpić .. i wersja 110 i 125 KM tu turbinę mamy produkcji japońskiego IHI i tu był jeszcze jede problem .. a mianowicie korodowały piny które łączyło się z cięgnem aktuatora do starowania .. i wtedy wystarczyło tylko przeczyścić pin nasmarować odpowiednim smarem (musi być wysokotemperaturowy) i wtedy wszystko wracało do normy.

Sprawdzenie błędu .. od tego trzeba zacząć .. natomiast objawy są standardowe i to co napisałem powyżej powinno zadziałać. Napisz co pomogło.


 

 

jezeli zapala sie kontrolka czujesz szarpnięcia to proponowałbym wymienić sonde lambde jest to podstawowy element ktory steruje mieszanką paliwową jężeli jest za dużo paliwa a za mało powietrza silnik dostanie czkawki i na odwrót..... miałem taką sytuacje w Astra II 1.4 16v z gaz wymieneiłem zawór EGR dwa czujniki w silniku i dopiero na samym końku wymieniłem sonde ale włożyłem uniwersalną i przeszło, niestety tylko na miesiąć i musiałem kupic oryginał

mpoldek kolego jak coś piszesz to z głową .. nie porównuj objawów z benzyniaka do diesla .. i akurat w większości powyższych silniku takiego elementu w aucie nia ma

 

  • 2 tygodnie później...
Gość MMMMariuszzzzz

Na forum mają do powiedzenia Ci co najmniej mają praktyki, wszystko co było napisane w podpowiedziach przemaglowałem i nic.

Nieszczelność w układzie dolotowym i raptowny spadek mocy to w moim przypadku efekt listwy która spadła z kolektora dolotowego od klap wirowych.

Wymiana zamiennika za 720 zł. i wszystko śmiga. Błędy swoje a mechanika swoje, co sugerowało że szukałem czego innego niż jest naprawde uszkodzone.

 

Na forum mają do powiedzenia Ci co najmniej mają praktyki, wszystko co było napisane w podpowiedziach przemaglowałem i nic.

Nieszczelność w układzie dolotowym i raptowny spadek mocy to w moim przypadku efekt listwy która spadła z kolektora dolotowego od klap wirowych.

Wymiana zamiennika za 720 zł. i wszystko śmiga. Błędy swoje a mechanika swoje, co sugerowało że szukałem czego innego niż jest naprawde uszkodzone.

MMMMariuszzzzz,silnik 1.7 i 1.9 trochę się różnią.W opisywanym wyżej przypadku była mowa o 1.7.A w Twoim przypadku i przy Z19DTH to jeśli mechanik jest kumaty i zna trochę bolączki tych silników to po podpięciu kompa i sprawdzeniu błędów pierwsze co zrobi to zdejmie osłonę na silniku i sprawdzi jak listwa wygląda i czy nie pluje już olejem z klapek.A jeśli sam robiłeś no to trochę współczuje.

 

A trak na marginesie bez klapek też można jeździć.

Edytowane przez BENY72

 

poczekajmy aż autor postu się odezwie i powie co bolało jego silnik .. a moze boli bo problem jeszcze się nie rozwiązał

 

Witam ponownie.

Dzięki za rady, niestety nie jestem mechanikiem i sam z tych rad nie skorzystam.

Auto zostawiłem u 3 mechaników, żaden sobie nie poradził.

Każdy coś tam wymieniał, ale nic to nie dało.

Chyba pozostaje mi zostawienie auta w serwisie Opla, zapłacę więcej ale będę miał zrobione auto.

Dodam jeszcze, że teraz, kiedy zapala się kontrolka resetuje zapłon kluczykiem podczas jazdy no i kontrolka gaśnie na parę sekund.

Do usłyszenia za jakiś czas.

 

Jestem z okolic Poznania. Moi Drodzy auto padło mi całkowicie.

Włącza się tryb awaryjny nie działa gaz - odczytałem z komputera - coś z pedałem gazu.

Na dniach oddam do dobrego mechanika i zobaczymy czy uda się naprawić:)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności