Gość YANNOSICK Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Używam tego całkiem często To wyjaśnia poniekąd wysokie spalanie Twojej Ampery. Ja nigdy tego nie używam choć raz czy dwa sprawdziłem jak to działa. Ładowanie benzyniakiem jest tak nieefektywne,że nie ma to najmniejszego sensu poza odcinkami wymagającymi dodatkowej mocy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65384-opel-ampera-%C5%82adowanie/page/3/#findComment-615286 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PatrykS Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 To wyjaśnia poniekąd wysokie spalanie Twojej Ampery. Ja nigdy tego nie używam choć raz czy dwa sprawdziłem jak to działa. Ładowanie benzyniakiem jest tak nieefektywne,że nie ma to najmniejszego sensu poza odcinkami wymagającymi dodatkowej mocy. Kiedy mierzyłem spalanie wtedy w trasie to jeszcze nawet nie wiedziałem o tej możliwości ładowania, więc to nie to. A co do zwiększonego zużycia paliwa w tym trybie (do porównania zresztą jeszcze ze "zwykłym" trybem start/stop w mieście) - myślę że to jednak dobra inwestycja w trwałość silnika spalinowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65384-opel-ampera-%C5%82adowanie/page/3/#findComment-615446 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość YANNOSICK Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Patryku ja bym się o trwałość spaliniaka nie martwił. Po pierwsze to toporna klasyczna konstrukcja. Po drugie pracuje on w najdogodniejszych dla siebie warunkach - ograniczona moc, obroty stałe daleko od czerwonego pola, niskie obciążenia. Po trzecie silnik ten nawet w trybie Normal odpalany jest dużo rzadziej niż w benzyniakach z systemem Start/Stop. Po czwarte i chyba najważniejsze ja przejechałem na benzynie 11500 km z niemal 30000 ogólnie więc jeżeli moja Ampera dobije do pół miliona przebiegu to benzyniak będzie miał nakręcone dopiero około 120 tyś km (z czego tak naprawdę dzięki rekuperacji 1/3 przebiegu benzynowego i tak pokonywana jest na prądzie). Na początku użytkowania Ampery raz spanikowałem i z lampką "check" podjechałem do ASO w Bawarii gdzie akurat byłem na wakacjach. Było to latem 2015 a cały sprzęt do obsługi Ampery leżał od 2011 roku w nierozpakowanym kartonie bo Ampery najzwyczajniej nie goszczą w serwisach. Dziś jak widać zabrakło mi prądu i 7 km musiałem pokonać spalając dinozaury...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65384-opel-ampera-%C5%82adowanie/page/3/#findComment-615455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PatrykS Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Wszystko to racja, aczkolwiek jak tam z trwałością tych zwykłych silników start/stop to chyba jeszcze zobaczymy. Żal mi silnika (i atmosfery - większa emisja), który musi pracować w temperaturze 40-60 stopni, tyle widziałem w trybie Normal po wyczerpaniu baterii w mieście. W trasie (stale włączony) trzyma się 87 stopni. Z kolei tryb górski ma spory wpływ na trwałość baterii - to by przemawiało na korzyść trybu normalnego. Na słupek do ładowania w pracy muszę jeszcze trochę poczekać (może wiosną będzie), ale jak już się doczekam to brak prądu powinien się stać naprawdę sporadyczny naweet zimą :-) Ponoć w Europie sprzedano ok. 9000 Amper. Jeśli nie więcej niż jedna na 100 miała jakieś problemy to pewnie większość ASO nie miała okazji żadnej gościć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65384-opel-ampera-%C5%82adowanie/page/3/#findComment-615916 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PatrykS Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Co do ładowania - dość tanio można dostać zezłomowane ładowarki/EVSE przenośne Tesli, tzw. UMC - były masowo wymieniane swego czasu na gwarancji ze względu na wadę. Tu przykład takiej zezłomowanej ładującej z powodzeniem moją Amperę: Druga ma niestety bardzo krótko ucięte kable, test działania wypadł jednak pozytywnie :-) I jeszcze dość unikalne dzieło - przedłużacz do ładowarki CHAdeMO, wprawdzie Ampera nie ma takiego złącza, ale całkiem sporo samochodów ma :-) Zdjęcie wnętrza wtyczki:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65384-opel-ampera-%C5%82adowanie/page/3/#findComment-680409 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PatrykS Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Poniżej trzy różne ładowarki przenośne / EVSE od Ampery. Dla mnie najciekawsza jest ta lewa, bo jest rozbieralna i dokładając sobie do niej przełącznik możemy ustawić cztery prądy ładowania - 8, 10, 13 i 16A. Zwykle używamy największego prądu (najszybsze ładowanie - 3,5-4h), jeśli jednak gniazdko, do którego się podłączamy, jest wątpliwej jakości (lub "wisi" na bezpieczniku 10 lub 6A) to żeby go nie usmażyć (lub nie wywalić bezpiecznika) możemy prąd ograniczyć. Pozostałe dwie są nierozbieralne (przynajmniej nie w sposób w pełni odwracalny :-) ), ładują prądem 10A, wbudowanym przyciskiem możemy ten prąd ograniczyć do 6A. Każda z nich kosztuje w ASO ponad 2kPLN, więc boli kiedy padnie po gwarancji ta będąca na wyposażeniu samochodu. Ta środkowa padała chyba dość często, miałem w rekach dwie takie martwe zupełnie (nic nie świeciło po podłączeniu ich do prądu), w obu przyczyną okazał się dławik wartości 30 groszy dostępny w każdym przyzwoitym sklepie z częściami elektronicznymi, łatwo też zastępowalny kawałkiem drutu :-) Ciekawe ile takich poszło na śmietnik po kupieniu nowej za ponad 2kPLN :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65384-opel-ampera-%C5%82adowanie/page/3/#findComment-680528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PatrykS Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 (edytowane) Zmajstrowałem znajomemu taką ładowarkę naścienną: Oryginalnie to jednofazowy Rolec 16A z gniazdem Type 2 - uniwersalna opcja, w sensie można ładować samochody zarówno Type 1 (azjatyckie/amerykańskie), jak i Type 2 (europejskie), podpinamy się po prostu własnym kablem. Stosunkowo tanio można dostać takie używane (500-700zł), ale to najwolniejsza możliwa opcja ładowania - tylko 3,7kW. Małym kosztem (wymiana różnicówki i stycznika, 100-200zł) można tą stację przerobić na trójfazową - i mamy już 11kW, co w przypadku europejskiej Tesli, ZOE czy nowszego BMW i3 oznacza trzykrotne przyspieszenie, i to na własnym podwórku :-) Uniwersalność gniazda Type 2 ma jedną wadę - musimy za każdym razem wyciągać kabel z bagażnika, rozwijać i na koniec zwijać, to ostatnie jest mało przyjemne w czasie deszczu, zwłaszcza gdy kabel zaliczy jakieś błoto. Tu mają przewagę stacje z dołączonym na stałe kablem (bez gniazda) - podjeżdżamy, podłączamy, na koniec odwieszamy na miejsce nie martwiąc się stanem kabla. W opisywanej ładowarce udało mi się połączyć zalety obu rozwiązań - jest tam i gniazdo, i kabel (tutaj Type 1 - akurat do Priusa Plug-in). Zwykle używany jest kabel Type 1, jeśli jednak podłączymy do gniazda własny kabel to stacja przełączy się na gniazdo odłączając kabel Type 1. Po wyjęciu kabla z gniazda stacja przełączy się z powrotem na kabel Type 1 i jeśli był tam podłączony samochód to zacznie się on ładować automatycznie. Rozwiązanie jest bezpieczne - w czasie ładowania nie będzie zasilania na nieużywanym elemencie. Koszt takiej przeróbki to głównie kabel z wtyczką do samochodu - od 300 do 1000zł w zależności od wersji i długości, mi udało się dostać najprostszą wersję za 170zł. Do tego stycznik (40-100zł) i garść drobiazgów za 10-20zł. Edytowane 19 Grudnia 2017 przez PatrykS   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65384-opel-ampera-%C5%82adowanie/page/3/#findComment-683059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Super, jakbyś jeszcze pokazał co i jak zrobiłeś byłoby extra. Na razie to takie chwalenie się... Nie wolno zapominać o największym niebezpieczeństwie- ładowarkę trzeba odpowiednio podłączyć. 16A musi mieć odpowiedni kabel a ładowarka własny bezpiecznik w skrzynce. Sent with handy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65384-opel-ampera-%C5%82adowanie/page/3/#findComment-683062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PatrykS Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Jestem zodiakalnym lwem - uwielbiam się chwalić :-) Nie wiem czy takie szczegóły elektryczne kogokolwiek interesują na tym forum - jeśli tak to mogę przygotować opis. Oczywiście najlepiej jak ładowarkę podłączy elektryk. Na zdjęciu ma ona podłączony kabel ze zwykłą wtyczką, było to tylko na czas testu. Poniżej przedłużacz CHAdeMO w akcji - ładuje żony i-MiEVa, w skrzynce jest parę drobiazgów umożliwiających podejrzenie komunikacji stacji z samochodem:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65384-opel-ampera-%C5%82adowanie/page/3/#findComment-690483 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PatrykS Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) Amperę można też naładować w szczerym lesie czy polu bez dostępu do sieci elektrycznej - wystarczy wziąć ze sobą baterie. Poniżej parę fotek z eksperymentu dokonanego wspólnie ze znajomym właścicielem Nissana e-NV200. Wspomniane baterie - pozbieraliśmy co znaleźliśmy (pakiet z power banka - czarny po lewej, ogniwa z Outlandera PHEV - zielone, i z trzech różnych Leafów - srebrne). Razem 58 ogniw dało 230V. Połączenia jak widać pełna profeska, żadnego druciarstwa Do pełni szczęścia powinna wystarczyć ładowarka (EVSE) przenośna, do wejścia której podłączamy pakiet ogniw. Nie chcąc jednak ryzykować jej uszkodzenia w trakcie eksperymentu użyliśmy ładowarki ściennej, łatwiejszej w naprawie w razie nieszczęścia Zarówno Nissan, jak i Ampera, ładowały się. Ampera pełną swoją mocą 15A/3,2kW, Nissan trochę mniej - na zdjęciu poniżej 11A/2,5kW. Widać pomiar prądu stałego gorzej mu wychodził, bo gdy pozwoliliśmy mu na pełną moc to wziął tylko 21A/4,8kW, a powinien 29A/6,6kW. Pomiar napięcia, mocy i energii na tym wyświetlaczu trzeba przemnożyć przez ok. 15, bo ten miernik własnej konstrukcji nie wytrzymałby pełnego napięcia i mierzył tylko 4 z 58 ogniw. Oświadczamy, że w czasie eksperymentu nie ucierpiał żaden samochód ani ładowarka :-) Edytowane 19 Sierpnia 2018 przez PatrykS Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65384-opel-ampera-%C5%82adowanie/page/3/#findComment-696703 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.