Skocz do zawartości

Opel Ampera - ładowanie


Gość piotrasta

Rekomendowane odpowiedzi

Zachęceni powodzeniem eksperymentu wykonaliśmy tego dnia jeszcze jeden - ładowanie tego 230V pakietu 58 ogniw na szybkiej ładowarce CHAdeMO. Znowu sukces :-)

 

W bagażniku pakiet, po prawej stronie samochodu skrzynka z przekaźnikami (tam w czasie testu izolacji przeprowadzanego przez ładowarkę pojawia się na chwilę 500V :!:), na niej kontroler ładowania zbudowany na Arduino. Znowu jak widać ani grama druciarstwa :D

IMG_20180818_175850__.thumb.jpg.346b500959be71ea7f37bc790a73b3d4.jpg

 

Stacja dogadała się z naszym kontrolerem i zgodnie z jego żądaniami podała 10A przez 3 minuty :) Potrafi ona do 125A dowolnie długo, ale to w następnym odcinku.

IMG_20180818_175858__.thumb.jpg.3499c8c69463aab0f27ca4d683be3d19.jpg

 

Kontroler na drewnianej skrzynce - udaje on samochód elektryczny i musi posiadać akumulator 12V do komunikacji ze stacją, tutaj w jego roli cztery ogniwa laptopowe.

IMG_20180818_175909__.thumb.jpg.c4cb009a09a7a4b90568175e750cd0b5.jpg

 

Tutaj również nie ucierpiała żadna stacja ani żaden samochód :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W Anglii można względnie tanio kupić używane stacje Chargemaster Homecharge, występujące też pod nazwami Polar i British Gas.

947511599_IMG_6196-Copy.thumb.JPG.866ba16e5932de78d26e6f591a408132.JPG

 

Mowa o tych najmniejszej mocy - jednofazowych 3,7kW/16A, takie z kablem Type 1 da się kupić poniżej 500zł, te z gniazdem jak powyższa ciut droższe - z 700zł trzeba mieć.

330979822_IMG_6197-Copy.thumb.JPG.6e1dd1203fe07d6b2b421094d3da4c3e.JPG

 

Te z gniazdem można łatwo i małym kosztem (nawet i 40zł) przerobić na trójfazowe - wystarczy tanio dorwać używany stycznik dwupolowy na 20A (Allegro, OLX). Tu wykorzystałem stycznik trójpolowy 40A - pozostałość z jednego z przerabianych na trójfazowe Roleców. Oprócz niego potrzebne były kawałki przewodu 6mm2 (tu czarny i czerwony), dwa kawałki cienkie (nawet 0,5mm2 będzie OK, tu niebieski i brązowy), końcówki zaciskowe na przewody i dwie opaski zaciskowe do umocowania stycznika. Godzina pracy i stacja z nieciekawej powszechnej 3,7kW/16A zmieniła się w 11kW/3x16A budzącą już zainteresowanie właścicieli samochodów z trójfazową ładowarką jak europejska Tesla, Renault ZOE, nowe BMW i3 itd. Oczywiście wszystkie funkcje i zabezpieczenia oryginalnej stacji nadal działają - jest ona w pełni bezpieczna w użytkowaniu.

587246277_IMG_6195-Copy.thumb.JPG.1bb8e755ca21cc45e8605df608d2878d.JPG

Edytowane przez PatrykS

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Oj przykra sprawa zwykle - jesli nie uda się skasować błędu przez OBDII to niestety trochę zabawy jest z aktualizacją softu kilku sterowników w samochodzie, w poniższym wątku jest o tym sporo:
http://forum.samochodyelektryczne.org/viewtopic.php?t=520

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności