Skocz do zawartości

wyciek oleju spod pokrywy wałka rozrządu i nierówna praca silnika po wymianie uszcelek trawersów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy na forum. Szukam pomocy . Wymieniłem uszczelnienie wtryskiwaczy, miedziane uszczelki,uszczelki górne wtryskiwaczy(troche porysowałem góre wtryskiwaczy przy tych plastykowych uszczelkach ale chyba nie uszkodziłem wtryskiwaczy?), wymieniłem przewody przelewowe i oringi trawersów. Wszystko złożyłem. Silnik odpowietrzyłem. Na początku po rozruchu nie reagował na pedał gazu ,ale po chwili zaczął - obroty dochodzą do 4,5 tys. i nic dalej - silnik jakby się dusi, na wolnych silnik pracuje nierówno, no i cieknie olej spod pokrywy wału od strony pompy. Zdjąłem pokrywę walka rozrządu , dałem silikon - wszystko poskręcalem i znowu to samo - wyciek w tym samym miejscu. Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach. Silnik Y20DTH.

Proszę o pomoc i cenne wskazówki.

 

 

już wiem co się stało. Po rozruchu pękł wałek rozrządu. Tylko dlaczego . Może ktos cos podpowie?

 

Po prostu pech. mi kiedyś pękł w czasie jazdy.

Duży koszt tego wałka ?

 

Niby nic się nie dzieje bez przyczyny. Może to przypadłóść tych części a może coś nie tak zrobiłem. Chociaż przy wymianie uszczelniaczy korzystałem z opisu jaki znalazłem gdzieś na forum. I ciekawe czy się nic nie uszkodxziło jak silnik chodził z pękniętym wałkiem na obrotach 4 tys.?

 

Ja z pękniętym walkiem przejechałem jeszcze około 10km.

Pękł przed czwartym cylindrem , krzywki poszły do góry więc nie było kolizji zaworów z tłokami.

 

Koszt nowego wałka u mnie to jakieś 3 tyś. kupiłem więc używaną głowice za jakieś 3 stówki i przełożyłem tylko wałek.

 

Widziałem na alegro wałki rozrządu za ok. 100 zł. używane - ale to chyba nie przeszkadza.

 

Ja nie mogłem trafić na sam wałek dlatego kupiłem głowicę.

Po zmianie samego walka i przy okazji uszczelniaczy już chyba czwarty rok śmiga bez problemu.

 

Dobrze jakbyś zmierzył kompresje po wymianie - czy przypadkiem jakiś zawór nie ucierpiał

 

Dzisiaj kupiłem wałek rozrządu za 90 zeta. Silnik złozony - ładnie pracuje , Tylko ciągle mam ten wyciek oleju w okolicy pompy vacuum. Może pokrywa wałka dostała albo korpus w okolicy pompy . Muszę to sprawdzić, ale póki co moge jeździć i kontrolować stan oleju - wrócę do naprawy w sobotę. Chyba, że prędzej ktoś mi coś podpowie.

 

Zajedź może do jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika, niech obejrzy i może coś zasugeruje.

Na odległość i nie widząc tego wycieku trochę trudno o dokładną diagnozę.

 

już wiem co się stało. Po rozruchu pękł wałek rozrządu. Tylko dlaczego . Może ktos cos podpowie?

 

 

rozumiem ze walek rozrzadu unosiles przy tej wymianie uszczelniaczy??

Edytowane przez wesol

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności