Skocz do zawartości

Turbo w astrze II


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam jestem użytkownikiem astry II 1.7 tdi z 2001r. Mam pytaniae odnośnie turbiny-jaka jest jej żywotność, czy przy 150000 tyś km trzeba już myśleć o jej wymianie (troszke u mnie ją słychać w dziwny sposób-"rzęzi przy 3000 tyśobr/min)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6555-turbo-w-astrze-ii/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Ja mam 185 kkm i na razie jest ok ale jak mocno rzęzi lub je olej (chyba że rzęzi tylko leciutko na zimnym silniku) to trzeba się rozejrzeć za naprawą . Nie ma reguły na to ile wytrzyma najbardziej liczy się eksploatowanie turbiny i wymiana oleju w silniku w myśl reguły "jak dbasz tak masz"

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6555-turbo-w-astrze-ii/#findComment-300969
Udostępnij na innych stronach

Daj mi samochod to go zakatam z tydzien albo dwa-znaczy sie turbine ale mozna jezdzic 10 lat i zrobic 300 tys i i jeszcze bedzie dobra wszystko zalezy od tego jak sie obchodzisz z turbina, jaki olej wlewasz i jaki to olej jest i jak czesto go zmieniasz. Generalnie mowi sie ze na zimnym nie ma takiego wplywy na niszczenie turbo ale gaszenie silanika zaraz po pałowaniu to ją zabija.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6555-turbo-w-astrze-ii/#findComment-300845
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem użytkownikiem astry II 1.7 tdi

Chyba 1,7dti, TDI występuje u VW, Ja w swoiej Astrze Y1,7dt mam już 170 tys i tak jak koledzy wcześniej napisali delikatne traktowanie turbiny na początku (przyrównaj to do gry wstępnej :? czyli nie wchodź na wyssokie obroty) jak i na końcu to podstawa (niech się ochłodzi przez 30sek. jak już staniesz na parkingu). Jeżeli te rzężenie przypomina gwizd a do tego filtr powietrza jest zafajdany olejem i ubywa go na miarce to być może należy zacząć myśleć o wymianie turbiny. :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6555-turbo-w-astrze-ii/#findComment-300842
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza akurat nie moze byc zafajdany bo niby jak?? Ja mam przejechane swoim prawie 200 tys km i wciaz oryginalne turbo bo sprawdzalem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6555-turbo-w-astrze-ii/#findComment-300805
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza akurat nie moze byc zafajdany bo niby jak??

gwizd a do tego filtr powietrza jest zafajdany olejem i ubywa go na miarce to być

No tak jak pisze Bogo, turbo jest smarowane pod ciśnieniem jeżeli puszcza uszczelnienia to olej przedostaje się praktycznie wszędzie do tej rury interkolera , do filtra , cały kolektor zafajdany , silnik itp. :?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6555-turbo-w-astrze-ii/#findComment-300802
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Generalnie mowi sie ze na zimnym nie ma takiego wplywy na niszczenie turbo

 

ale przeciez turbina ma smarowanie dopiero chwile po odpaleniu. a niektórzy robia tak ze dosłownie sekunde po odpaleniu od razu rusza i wtedy turbina od razu sie rozpedza.

 

a powiedz czy takie odpalanie na wcisnietym gazie (jak radza niektórzy) gdy sinik odpala i wskakuje na obroty to czy to nie jest mordowanie turbiny??

 

nie miałem td'ika ale wiem jak działa a to takie moje spekulacje :?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6555-turbo-w-astrze-ii/#findComment-300789
Udostępnij na innych stronach

czy takie odpalanie na wcisnietym gazie (jak radza niektórzy) gdy sinik odpala i wskakuje na obroty to czy to nie jest mordowanie turbiny??

Kiedyś diesle wolnossące trzeba było odpalać z wciśniętym pedałem gazu, w silnikach nowej generacji z turbodoładowaniem (innych diesli już nie ma :?) takie odpalanie nie jest wskazane.

 

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6555-turbo-w-astrze-ii/#findComment-300778
Udostępnij na innych stronach

Zerknij kiedy gasnie lontrolka od oleju to juz jest cisnienie a zarazem smarowanie. Dodam jeszcze ze juz odkrecalem weze z turbo i ten olej tam jest wiec on sobie nie ucieka zaraz po zgaszeniu. Wiem od kolegow mocno siedzacych w temacie ze turbina nie jest niszczona przy odpalaniu i katowaniu zimnego silnika. Chyba nie znam osoby co to pol sekundy po odpaleniu juz ma powiedzmy 3 tys obrotow silnika. Widzialem nie jedna zajechana turbawke i mozesz mi wierzyc ze albo sa przegrzane albo ośki ukrecone, pekniete obudowy itp od duzych temperatur i przez brak smarowania w wyniku tych wysokich temp.(olej sie gotuje)

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6555-turbo-w-astrze-ii/#findComment-300777
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności